komentarze
  • 27. zawist
    • 2012-04-23 08:59:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oczywiscie ze Rosberg przesadzil.Tak jak to ujal mój przedmówca @TomekSF.Powinien dostac kare przejazdu przez boksy lub po wyscigu + pare sekund.Zawsze mialem zdanie o Rosbergu ze to zadna rewelacja z niego.Mam nadzieje ze przynajmniej Schumacher w koncu utrze mu porzadnie nocha.Choc jego powrot czy byl dobrym posunieciem? Troszke sobie przycmil swoj prestiz ale poczekajmy do konca sezonu bo bolid maja szybki.

  • 28. FAster92
    • 2012-04-23 09:29:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To po co są w ogóle przepisy? Każdy robi co chce i kiedy chce? Czy to zależy od humoru sędziów bo ja już nie rozumiem, ŻAL !

  • 29. WodaPoParówkach
    • 2012-04-23 10:09:08
    • Blokada
    • *.limes.com.pl

    @16.go!!! Hehehe,dobre,gacie z dupy mi zerwało:) ale za chwilę pomyślałem, że w naszym kraju byłoby to możliwe - warunek:
    ten co trzepie - np poseł PO
    ten co leci w trawę - np cygan ze starówki :)))

    Pozdrawiam

  • 30. Orlo
    • 2012-04-23 10:43:45
    • *.adsl.inetia.pl

    Co innego jazda swoim torem a co innego wywalanie na piach gościa która jedzie OBOK ciebie... I nie istotne czy jest 17 cm za, czy przed tobą...

  • 31. tylkofan
    • 2012-04-23 13:31:51
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    być może się mylę ale czy bolid wyprzedzany nie powinien zostawić wystarczającą ilość miejsca a nie po chamsku wypychać za tor? nie żeby mi się to nie podobało ale po to są przepisy żeby ich przestrzegać. Rosberg chyba nie mógł sobie poradzić, że po zwycięstwie w Chinach nie jedzie po pewne zwycięstwo. Jeszcze zdziwiony, że po jego głupim manewrze Hamilton go wyprzedził.

  • 32. luca motorsport
    • 2012-04-23 13:45:37
    • *.193.101.27

    To jest jak najbardziej dobra decyzja, jesli maja karac kierowcow za takie manewry to bedza sie bali wypredzac, Nico pokazal ze potrafi walczyc i za to trzeba go pochwalic, trzeba tez pamientac ze kiedys takie manewry byly na porzadku dziennym.

  • 33. bierute
    • 2012-04-23 14:29:45
    • *.ip.netia.com.pl

    Rosbergowi nic nie mozna zarzucić. bronił się blokując w jedną stronę az do krawędzi toru - zgodne z przepisami. Nie ma mowy o spychaniu - Hamilon i Alonzo byli za nim a nie koło niego, wiec mozna mówić o blokowaniu a nie spychaniu. przy powrocie na tor wyscigowy za kazdym raem zostawiał miejsce szerokosci auta. Sfrustrowany Alonso chlapnął głupotę, na pewno potem sie zreflektował. poza tym przeciez nikt mu nie kazał wyprzedzać...

  • 34. Q4_
    • 2012-04-23 15:40:28
    • *.dynamic.chello.pl

    Ktoś się pytał czy nie trzeba zostawić miejsca da wyprzedzającego - Nie nie trzeba, przepisy mówią, że na prostej można jeden raz blokować, na tym w końcu polegają wyścigi. W tej sytuacji nie było niczego niebezpiecznego dla Alonso poza nim samym. Rosberg przesuwał się w kierunku prawej strony toru w sposób jednostajny i bardzo wyraźny. NIkt nie zmuszał Alonso do tego aby zjeżdżać na pobocze - zjechał na własne życzenie. Jak by tam była ściana to by tego nie zrobił.
    Alonso najwyraźniej liczył na to, że Rosberg go uprzejmie przepuści, ale zapomniał (i to już nie pierwszy raz), że to jest wyścig.

  • 35. athelas
    • 2012-04-23 15:44:14
    • *.strong-pc.com

    33. Obejrzyj jeszcze raz, wpisz na YT "Rosberg push Alonso Bahrain 2012", Fernando miał przednie skrzydło tuż obok PRZEDNIEGO koła Rosberga, a ten zaczął zjeżdżać do samej krawędzi toru... Co miał zrobił Alonso? zwolnić? On walczy przecież...

    Podobnie Hamilton. Ale temu się udało wyprzedzić, dlatego nie najeżdża na Rosberga.

  • 36. Q4_
    • 2012-04-23 15:55:04
    • *.dynamic.chello.pl

    To nie ma żadnego znaczenia gdzie było skrzydło Alonso. Rosberg był wyraźnie z przodu i miał prawo jednokrotnie zjechać aż do prawej krawędzi toru. Alonso dobrze o tym wiedział. Do tego Rosberg nie wykonał niczego co mogło by w takiej sytuacji Alonso zaskoczyć więc w kategoriach F1 nie było tam nawet żadnego zagrożenia.
    A to czy Alonso wolał zwolnić czy też zjechać na pobocze to już jest jego wybór. Czasami niestety nawet Alonso musi użyć hamulca.

  • 37. etos
    • 2012-04-23 17:02:26
    • *.ip.telfort.nl

    Jak by zamiast lini byla tam sciana to ani Hamilton ani Alonso by nawet nieprobowali wyprzedzac. Wykozystali fakt ze tam nie ma sciany.

  • 38. Polak477
    • 2012-04-23 18:27:16
    • *.98.123.135

    36. Gdzie? W regulaminie jest wyraźnie napisane, że nie wolno nikogo wypychać z toru, bo jest to traktowane jako incydent, za który jest przewidziana kara. Ten przepis jest w regulaminie zamieszczony dwa razy! Raz mówi o wypchnięciu przeciwnika poza krawędź toru (która jest traktowana jako białe linie) w celu utrudnienia wyprzedzania, a drugi raz mówi o samym wypchnięciu. Takie blokowanie nie jest dozwolone i tyle.

  • 39. Orlo
    • 2012-04-23 18:31:52
    • *.adsl.inetia.pl

    @36
    Wyraźnie z przodu? Zjeżdżać do krawędzi toru to Rosberg mógł w celu zajechania drogi Alonso i Lewisowi, a do tego trzeba być przed tym kimś a nie obok. Najpierw narzekamy że nikt się nie wyprzedza, a jak już ktoś próbuje i ląduje dzięki temu na piasku to wszyscy do niego z mordą: przecież nikt mu nie kazał wyprzedzać. Niektórym to nigdy nie dogodzi...

  • 40. F1fan21
    • 2012-04-23 18:41:40
    • *.retsat1.com.pl

    35. Ty weź zmień okulistę, bo ten cię oszukuje, Alonso NIE BYŁ NAWET BLISKI WYPRZEDZENIA Nico. Przepisy mówią, że kierowca może zjechac do wewnętrznej krawędzi tak jak chce, ale potem jak chce do zewnętrznej music zostawic miejca aby zmieścił się bolid. Od strony zostawienia miejsca manwer był czysty. Alonso pakował się na pobocze - nikt mu nie kazał tam jechac.

  • 41. F1fan21
    • 2012-04-23 18:45:33
    • *.retsat1.com.pl

    Znalazłem mnówstwo komentarzy na YT, które także popierają manwer Rosberga. ''Rosberg turned BEFORE Hamilton, same as with Alonso. That is why the stewards decided it was fine, he made the move to the right FIRST and when he started his movement both cars were BEHIND him. Both Hamilton and Alonso followed Rosberg right'' - to jeden z nich i to jest ŚWIĘTA PRAWDA. TEN KOMENTARZ TO 100% TEGO CO SIĘ WYDARZYŁO

  • 42. Orlo
    • 2012-04-23 18:53:49
    • *.adsl.inetia.pl

    http ://www. youtube.com/ watch?v=o2fb fTnyQ1Q
    O ile w sytuacji z Hamiltonem to rzeczywiście Rosberg pierwszy zjechał w prawo, to jednak Alono został ewidentnie wypchnięty z toru jadąc obok Rosberga(fakt, był troche z tyłu, ale no bez przesady)

  • 43. zelik76
    • 2012-04-23 19:22:32
    • *.gorzow.mm.pl

    Akurat w przypadku Hamiltona było to moim zdaniem zbyt niebezpieczne, mało brakowało a wpakowałby się na część bandy okalającej tor - taki cypel odchodzący w stronę toru - obejrzyjcie sobie na YT.

  • 44. frg1pl
    • 2012-04-23 19:34:34
    • *.dynamic.mm.pl

    Oglądałem to kilka razy i widać czarno na białym że Rosberg nie dał się wydymać tyle że Alonso speniał a Hamilton nie i to wszystko w temacie

  • 45. wojsku
    • 2012-04-23 19:47:54
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    nie rozumie tej nagonki na rosberga - jechał przed alo [nie obok] i wybierał swój tor jazdy[ raz zmieniając kierunek] do którego kierowca z tyłu musi się dodstosować. piekna [przepisowa] walka - oby takich więcej.

  • 46. frg1pl
    • 2012-04-23 19:57:02
    • *.dynamic.mm.pl

    F1 Bahrain 2012 Alonso is mad in the team radio after Rosberg attack (Sky)
    Polecam

  • 47. Polak477
    • 2012-04-23 19:57:19
    • *.98.123.135

    "16.1 "Incident" means any occurrence or series of occurrences involving one or more drivers, or any action by any driver, which is reported to the stewards by the race director (or noted by the stewards and subsequently investigated) which:
    [...]
    - forced a driver off the track;
    - illegitimately prevented a legitimate overtaking manoeuvre by a driver;
    - illegitimately impeded another driver during overtaking."
    A następnie:
    "20.4 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted."
    Natomiast Alonso jechał na BOKU Rosberga, a nie za nim. Przez to MUSIAŁ się ratować wyjechaniem za tor, inaczej straciłby przednie koło.

  • 48. frg1pl
    • 2012-04-23 19:57:24
    • *.dynamic.mm.pl

    YT oczywiście

  • 49. devious
    • 2012-04-23 19:57:54
    • *.jelonki.robbo.pl

    Schumacher za w zasadzie identyczny manewr na Barrichello (też nie jechali bok w bok) dostał 10 miejsc w plecy w następnym wyścigu i został przez wszystkich zjechany jak bura suka - a to dlatego, że było nagranie on-board i było wszystko widać no i był blisko murek...

    tutaj nie ma dobrego nagrania i nie było murku - więc dla wielu Rosberg to juz bohater... jak dla mnie przegiął, blokowanie jest OK ale on tutaj nie blokował - on jechał jak kamikaze :)

    a to jest różnica - tyle, żeby to dostrzec trzeba trochę ogarniać temat jazdy wyścigowej... Hamilton zaś to niezły świr, wiedziałem że nie odpuści :) ma chłop szczęście, że jeździ w erze superbezpiecznej F1 ale i tak jeszcze kiedyś spowoduje jakąś poważną kraksę (obym się mylił) - choć akurat taki szaleniec w stawce to świetna sprawa dla widowiska :)

  • 50. frg1pl
    • 2012-04-23 20:04:31
    • *.dynamic.mm.pl

    49. nie bohater ale stoi w przepisach że raz można zmienić tor jazdy...

  • 51. wojsku
    • 2012-04-23 20:43:22
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    "tyle, żeby to dostrzec trzeba trochę ogarniać temat jazdy wyścigowej..." - uwielbiam takie wstawki

  • 52. walus1
    • 2012-04-23 21:06:46
    • *.188.198.25

    a ja paliłem...

  • 53. Q4_
    • 2012-04-23 22:49:13
    • *.dynamic.chello.pl

    @38
    W regulaminie jest napisane, że wypychanie z toru jest zakazane, tyle że zachowanie Rosberga nie jest traktowane jako wypychanie, tylko jako obrona wybranej linii jazdy, a potwierdza to właśnie decyzja sędziów o nieukaraniu Rosberga. Coś co jest wypychaniem w sensie potocznym nie musi być zakazanym wypychaniem w sensie regulaminowym, trzeba znać interpretację przepisów, która była przekazywana kierowcom i zespołom, a tego nie znajdziesz w regulaminie na stronie F1. W przepisach nie da się wszystkiego opisać co do litery, gdyby tak było stewardzi nie byliby potrzebni.
    @39
    Prawie w każdym wyścigu, najczęściej w zakrętach można obejrzeć sytuacje, gdy kierowca który jest minimalnie z przodu wywozi tego który jest z tyłu, wypychając go poza tor i nikt nie jest za to karany. Jak dla mnie to jasno pokazuje z jakiej pozycji kierowca będący z przodu może bronić wybranej linii jazdy.
    I wcale nie krytykuję Alonso za próbę wyprzedzania, chcemy oglądać wyprzedzanie, ale chyba chcemy też aby wyprzedzani kierowcy się bronili, a nie oddawali pozycję bez walki.

  • 54. Orlo
    • 2012-04-24 00:22:16
    • *.adsl.inetia.pl

    Q4_
    W zakręcie to jeszcze wygląda to jakoś...mniej nieuczciwie, ale jeżeli ktoś to robi na prostej to dla mnie to jest przegięcie... Chociaż z drugiej strony oglądając co wyczyniali Kubica i Massa w Japonii, a wtedy też żadnej kary nie było. I Massa wtedy wyprzedził Roberta poza torem i jakoś nikt nie miał pretensji że to nieuczciwe.

  • 55. wichura1
    • 2012-04-24 10:01:22
    • *.icpnet.pl

    Widać wyraźnie na Youtubie, że Alonso został wypchnięty. Hamilton sam się wywiózł, bo go Rosberg zaskoczył, przecież zawsze wszystkich przepuszczał a tu bezczelnie blokuje. :D

  • 56. tms
    • 2012-04-24 11:19:05
    • *.238.59.216

    i po co ten placz, stewardzi chyba wiedza lepiej

  • 57. TomPo
    • 2012-04-26 15:19:18
    • *.dynamic.chello.pl

    Porażka na całego! A co z zabrudzeniem opon? A co ich zużyciem? Możliwym poślizgiem?
    Ktoś powinien mu nie ustąpić i nie zjchać to by się szkop nauczył jakbby bolid rozwalił albo opony poprzecinał.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo