2011-06-26 GP Europy - Wyścig 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:39:36,169 | 25 |
2 | F.Alonso | Ferrari | + 10,8 s. | 18 |
3 | M.Webber | Red Bull | + 27,2 s. | 15 |
4 | L.Hamilton | McLaren | + 46,1 s. | 12 |
5 | F.Massa | Ferrari | + 51,7 s. | 10 |
6 | J.Button | McLaren | + 60,0 s. | 8 |
7 | N.Rosberg | Mercedes | + 99,9 s. | 6 |
8 | J.Alguersuari | Toro Rosso | + 1 okr. | 4 |
9 | A.Sutil | Force India | + 1 okr. | 2 |
10 | N.Heidfeld | Renault | + 1 okr. | 1 |
11 | S.Perez | Sauber | + 1 okr. | |
12 | R.Barrichello | Williams | + 1 okr. | |
13 | S.Buemi | Toro Rosso | + 1 okr. | |
14 | P. di Resta | Force India | + 1 okr. | |
15 | W.Pietrow | Renault | + 1 okr. | |
16 | K.Kobayashi | Sauber | + 1 okr. | |
17 | M.Schumacher | Mercedes | + 1 okr. | |
18 | P.Maldonado | Williams | + 1 okr. | |
19 | H.Kovalainen | Lotus | + 2 okr. | |
20 | J.Trulli | Lotus | + 2 okr. | |
21 | T.Glock | Virgin Racing | + 2 okr. | |
22 | J.D'Ambrosio | Virgin Racing | + 2 okr. | |
23 | V.Liuzzi | HRT F1 | + 3 okr. | |
24 | N.Karthikeyan | HRT F1 | + 3 okr. |
Vettel triumfuje w Walencji
Sebastian Vettel po raz szósty w tym sezonie sięgnął po zwycięstwo, nie pozostawiając złudzeń swoim rywalom, którzy po cichu liczyli, że zakaz zmiany mapowania silnika pomiędzy sesją kwalifikacyjną a wyścigiem nieco osłabi dyspozycję Red Bulla.Start wyścigu przebiegł zgodnie z oczekiwaniami zespołu Red Bull. Sebastian Vettel i Mark Webber pewnie utrzymali swoje pozycje. Za ich plecami dobrze rozpoczął wyścig Fernando Alonso, który w kluczowym, drugim zakręcie toru sprytnie awansował na trzecie miejsce.
Start nie wyszedł z kolei Lewisowi Hamiltonowi, który oprócz Alonso, oddał pozycję także drugiemu kierowcy Ferrari- Felipe Massie. Kierowcy zespołu Renault także słabo przystąpili do GP Europy. Nick Heidfeld 9 pozycję startową rozmienił na 10, a Witalij Pietrow 11 pole startowe po pierwszym okrążeniu zamienił na 15 miejsce.
Większość kierowców zdecydowała się na strategię trzech postojów w boksach. Po pierwszej turze, którą rozpoczął na 12 okrążeniu Nick Heidfeld sytuacja w czołówce nie zmieniła się. Prowadzili kierowcy Red Bull przed Fernando Alonso.
Ku uciesze zgromadzonych na torze kibiców na 21 okrążeniu Hiszpan wykorzystując system DRS wyprzedził Marka Webbera i awansował na drugie miejsce. Kierowca Ferrari nie mógł jednak zbyt długo nacieszyć się swoim manewrem, gdyż już podczas drugiej tury zjazdów do boksów musiał oddać ciężko wywalczoną na torze pozycję z powrotem Markowi Webberowi.
Na tym jednak rywalizacja strategów Ferrari i Red Bulla nie zakończyła się. Podczas trzeciej tury zmian opon, czołówka musiała zmienić opony na gorzej spisujące się średnie ogumienie. Mark Webber jako pierwszy, na 43 okrążeniu, postanowił zjechać do boksów. Fernando Alonso pozostał na torze na zużywającym się miękkim ogumieniu o trzy okrążenia dłużej i ostatecznie ponownie wyprzedził Marka Webbera, awansując na drugą pozycję.
Wyścig o GP Europy pewnie padł łupem Sebastiana Vettela, za którym linię mety przekroczyli Fernando Alonso i Mark Webber. Tuż za podium finiszował Lewis Hamilton.
GP Wielkiej Brytanii odbędzie się za dwa tygodnie. Na szybkim obiekcie w Silverstone zespoły po raz pierwszy będą musiały ograniczyć nadmuch dyfuzorów zgodnie z wytycznymi FIA.
komentarze
1. Steeler
Dzień dobry i do widzenia <zieeew>. Dzisiaj pierwszy raz w życiu przysypiałem na wyścigu --.--
2. karnage
Petrov znowu chcial kogos skosic na zakrecie, tak jak to zrobil ostatnio z Schumacherem... zreszta ta on chyba tutaj tez skosil skrzydlo Schumiego? szkoda slow.... podobnie na Heidfelda.
3. mark.
FORZA FERRARI! Piękny wyścig, piękny start Massy, szkoda że został na 5. miejscu, ale i tak ładnie. Szkoda McL, problemy trochę przeszkodziły. Ładnie walczyli Webber i Alonso ;] Pod koniec fajnie się działo w środku stawki. Ogólnie fajny wyścig, ale to nie to co 2tyg temu, gdzie emocji było więcej niż przez ostatnie kilka lat :P
4. kojack
Oba orły LRGP - daremne albo im te cudowne poprawki nie wyszły. Co do wyścigu to - nuda.
5. Darktom15
Powiem tak langweilig
6. 71830
Wszystko idzie do przodu nawet Polsat. Z jednym małym wyjątkiem-lotus renault!!!! Brak słów!
7. ris
Nuda ..................
Kolejny udany wyścig Adriana Neweya .........................
8. ravek29
Nuda, nuda i jeszcze raz nuda. Tej radości Vettela nie da się już słuchać. Alonso super. Renault poniżej wszelkiej krytyki... szkoda gadać.
9. ArekPL87
nudny wyscig
10. Darktom15
Oczywiście Pan Borowczyk ponad 10 razy mówił o słynnym moście zwodzonym
11. karnage
Heh, Vettel z Webberem jak zaslaniali bolid przed Alonso, ktory bardzo chcial sie poprzygladac :D
12. aygor82
Super Sebastian!!! Pobij rekord Schumiego. Gratulacje. Nie ma lepszego kierowcy w stwace !! Herzlichen Glückwunsch!!!!
13. Tilion
Najnudniejszy wyścig w sezonie - poza startem i walką przez pewien czas Webbera z Alonso to nuda straszliwa. Szkoda kersu u Jensona. A Pietrek pokazał jak nędznym kierowcą ostatecznie jest - do wyprzedzania wolniejszych kierowców zabierał się jak pies do jeża. Hamilton poniżej oczekiwań. Merce bezbarwnie. Właściwie prawie wszyscy bezbarwnie. Ale to słaby tor po prostu. No i gratulacje dla Vettela - mimo braku mojej sympatii należą mu się po prostu.
14. lvl18
Gdyby nie urwane skrzydło Schumachera prawdopodobnie miałbym w typach 8/8 :) wyścig jak to w Valencji szału nie było, przy GP Kanady każdy wyścig wygląda nudnawo
15. Łukasz.
Rozbawił mnie komentarz pana Borowczyka, że jest to już 16 zwycięstwo Sebastiana Vettela w tym sezonie. Pozdro, odbyło się dopiero 8 wyścigów, no chyba, że wsyztskich nie oglądałem. :)
16. eltek
nudy nudy nudy
17. maziboss
Usunięty
18. Xellos
Renault to kompletna klapa, już są w środku stawki, za chwilę powalczą ale chyba z nowymi zespołami...Robert niech do nich nie wraca tylko do Ferrari za Masse !
Wyścig to nudy.
19. mark.
Vettel znowu pokazał że jak startuje z P1, i nikt go nie podgoni przez wyścig to potrafi dojechać na p1. nic ciekawego. porównywanie tego dziecka do MSC to pomyłka. W Kanadzie wystarczyło że Button podjechał i feta się obsrał.
20. ar2r84
Najsłabszy wyścig jaki od lat widziałem-flaki z olejem!!!
21. FAster92
Świetny wyścig mówiąc o SF Start, strategia ( jak nigdy) jestem preszczęśliwa !
Czekam z niecierpliwością na GP WB !
22. fanka1103
Brawo brawo Red Bull podwójne podium oby tak dalej Gratulacje
23. mark.
@7. ris
"Kolejny udany wyścig Adriana Neweya ........................."
true.
24. belzebub
VET niestety, ale nokaut, myślę, że nawet ograniczenie od Silverstone w nadmuchu spalin nie zagrozi jego pozycji i wywalczenia kolejnego majstra. Wielki plus dla Alonso, który w zasadzie jako jedyny zdołał nawiązać walkę z RBR. Plus też dla Algesuariego, który pomimo słabszego bolidu okazał się lepszy od LRGP. Pierwszy minus właśnie dla nich, 10 te miejsce HEI to chyba bardziej ze strategi pitstopów niż możliwości samego bolidu. 15- te miejsce Pietii to nieporozumienie. Po tym wyścigu widać, że LRGP pokonał Mercedes i gdyby nie to, że Pietia uszkodził skrzydło Schumiemu, ten też pewnie był lepszy. Kolejny minus dla HAM, który w zasadzie niczego nie pokazał. W ogóle to wyścig nieco nudnawy w porównaniu do poprzednich.
25. FAster92
Świetny pod względem pozycji ALO i MAS ! Po za tym podpisuję się pod komentarzami mówiącymi, że wyścig był NUDNY zwłaszcza VETTEL !
26. konradosf1
powiało nudą, nic ciekawego
27. MaCieQ
Ładnie Alonso i Red Bulle. Dobra strategia ze strony STR, Alguersuari także trzymał ładne tempo, świetnie się spisał :)
28. probolans
Poraz pierwszy usnolem podczas wyscigu!
29. pz0
zgadzam się że nudy. Wstyd przyznać, ale w końcówce przysnąłem i nie żałuję. Zmiatam na żużel, a o tym GP zapominam.
30. mazur81
No to jeszcze jeden wyścig i obaj panowie z LRGP pożegnają się z pierwszą10 w klasyfikacji kierowców a po następnych 2 nawet Sauber ich w konstruktorach wyprzedzi. Nie wiem czy bardziej mi się chce rzygać czy śmiać.... :/
31. athelas
Vettel w swoim stylu, bez polotu, ale i okazji zabłysnąć nie miał... Obojętnie. Nie było obrony jak w Barcelonie czy Monako, ale jednak bezbłędnie cały weekend. Nie zrobił nic, za co można by twierdzić, że nie zasłużył na zwycięstwo.
o LRGP nie ma co już pisać. Porażka. McLaren też poniżej oczekiwań, Ferrari znakomite, a zwłaszcza Alonso.
32. athelas
a co do przysypiania - usnąłem jakoś w czasie zjazdów po średniotwardą, obudził mnie Vettel wrzaskiem radości :D
33. elosidzej
Nudy...
34. dziarmol@biss
Brawo Adrian ;-)) Gratuluję kolejnego zwycięstwa ;-))
Bohaterem dzisiaj mimo wszystko jest Alonso ;-))3/4 wyścigu utrzymywał tempo RedBulla. ;-))
35. dziarmol@biss
7. ris Plagiat niezamierzony ;-)))
36. MaCieQ
I nie codzienne wydarzenie - wszyscy dojechali do mety!
37. ris
35. dziarmol@biss - a cóż tu można wymyślić nowego :-))))))
38. Haziaj
Borówa przechodzi sam siebie. Najpierw most zwodzony razy enty, jaki on tam słynny ten most ? Później walka Buemiego z Sutilem zamiast Algersuariego z Sutilem, a na koniec 16 zwycięstw w tym sezonie Vetella ;-) Dobrego dilera ma, nie ma co. Szkoda, że Eurosport zaniechał transmisji.
39. setno
Ale mam pięknie w typerze pierwsza 6 bezbłędnie
40. Haziaj
O, ale za to IRC porządnie transmitują :-) oraz inne serie wyścigowe.
41. ziuta
i Paluch znowu dał do pieca!! Bravo Vettel. Jeszcze czekam na miazge na Silverstone. [pognebic angoli.piekna porazka mcliera hehe.
42. saint77
Palec must go on....
43. Łukasz.
38 właśnie o tym napisałem przed tobą :)
44. fan massy
38. hehe Ty sie ciesz ze nie oglondałes na RTL bo reklamy sa podczas wyscigu.
45. klng86
19. mark. prawda
46. frg1pl
Na 29 kółku pokazany został pit Heidfelda(5,5s) a moment później Webbera(3,2s). Nie chodzi mi już nawet o różnice czasową ale o pracę ludzi. Dokładnie było widać jak zgrany zespół tworzy jedna ekipa a jaki druga. Też przespałem z 10 kołek ale mam wrażenie ze nic nie umknęło mojej uwadze :)
47. fanFankiVettela
VETTEL KRÓL ŚWIATA I KRÓL KIEROWNICY! Żałosna postawa Alonso który fartem znalaz sie przed Webberem a nie potrafil dogonic Vettela. PS. Peja król rapu!!!
48. dnb
Brawa dla ALO, WEB, MAS , ALG za wyścig powyżej moich oczekiwań :) Gratulacje dla VET za w pełni kontrolowany wyścig, ogólnie to dla całego RBR. Wyścig mało emocjonujący w porównaniu do poprzednich [żeby nie powiedzieć że "nudny" ;) ] ale najwyraźniej taka już specyfika tego toru. Zaczyna mi się wydawać, że Vettel zrobi to o czym mówiliśmy w zeszłym sezonie, a mianowicie zapewni sobie tytuł już praktycznie w połowie sezonu :) . MCL rozczarował, a LRGP zostawię bez komentarza :/ Pozdro all
49. belzebub
46. Jak mają słaby bolid, to po co będą się sprężać na pit-stopie :-)
50. maziboss
47. fanFankiVettela
Jezeli to co piszesz to na powaznie to:
WALNIJ SIE W LEB ALE TAK 200 RAZY !
Dziekuje za uwage.
51. marcinos
47.żenada,trolu
52. belzebub
47. Po twoim komentarzu widać jak się znasz na F1, może lepiej skup się na swoim g... rapie. Bo tylko trollujesz i się ośmiieszasz.
53. belzebub
47. A Peja to błazen!!!!!!!!
54. Cypek2010
Jak zwykle Webber miał problemy z bolidem...
Alonso wielkie brawa, Alquersuari też, LRGP żenada. W wielkiej brytanii będzie jeszcze gorzej niż tutaj, mogliby już dać sennie pojeździć w piątek na treningu.
55. maziboss
Szkoda mi Alonso. Gdyby Button nie spieprzylby mu wyscigu 2 tyg temu klasyfikacja wygladalaby calkiem inaczej... Eh.
56. Polak477
47. Niby nie powinienem odpisywać trollom, ale widzę tu pewną sprzeczność. Jeśli Alonso jest taki żałosny, a Vettel taki dobry, to dlaczego nie zdublował Alonso. Albo to Vettel jest taki słaby, albo Alonso taki dobry w takim razie.
57. Steeler
Kiedyś ktoś pisał na forum, że RBR ma coś dającego im miażdżącą przewagę, ale nie chcą się z tym wychylać. Zaczynam w to wierzyć. Jak tylko ktoś zaczął się dziś zbliżać do Sebastiana, on od razu sobie odjeżdżał na bezpieczną odległość. Tydzień temu się nie udało bo była zbytnia różnica w oponach, ale jak tylko jest sucho i charakterystyka toru pasuje bykom, to wszelka walka przypomina tą z wiatrakami.
Tak więc dopóki jakiś team nie powtórzy sukcesu w stylu podwójnych dyfuzorów Brawn GP, to na hegemonię jesteśmy skazani na czas nieokreślony.
58. belzebub
56. Po co się wysilasz i tak/47/ tego nie zrozumie :-)
59. maziboss
57. Steeler
Wedlug mnie FIA powinna miec pelny przeglad wszystkich samochod w stawce. Tak zeby nie bylo wlasnie takich nudow. Rok temu bylo bardzo ciekawie. Padaly silniki, psuly sie samochody. Teraz silniki nie do zajechania, wszyscy jada jak na procesji. Szkoda.
60. antos05
Newey kolejna wygrana w statystyce.Wyścig bez historii.Renault=blamaż.
61. jasiek15
kto ustanowil najszybsze okrazenie ?
62. belzebub
59. Valencia zawsze to była procesja i jak widać tradycji stało się zadość
63. frog
vettela nie stać nawet na operację palca wskazującego. nieraz sobie myślę, czy nie przekazać wolnego datku na tego biednego kierowcę, któremu wskazujący cały czas stoi do góry i musi się wstydzić :( żal mi go :(
64. dnb
61. jasiek15
A zgadnij :D podpowiem ten, który jest tak bardzo przez wszystkich lubiany ;D
65. jasiek15
64, zgaduje ze moj faworyt, i lider mistrzostw swiata
66. dnb
correct :D
67. ArcyZ
Jak się Sebastian Vettel przyglądał bolidom Ferrari i Mclarena ciekawe czego szukał?, wyścig troche nudny przypomiał mi Gp Turcji Vet,Alo,Web odjechali w siną dal, walka Alo-Web i daleko z tył Ham. Czekam na Gp Wielkiej Brytanii i sprawdzian na "otwartym" torze, ciekawe czy Ferrari już jest na równi z Mclarenem.
68. fan massy
61. Sebastian Vettel 1:41,852 na 53 okr. Brawo dla Alonso, NEWEYA, Vettela i Webbera.
69. maziboss
Zadziwiajace jest to, ze jeszcze rok temu Webber mial prawie taki sam bolid jak Vettel. Teraz na pewno tak nie jest...
70. fan massy
69. Może inne ustawienia ;D lecz wątpie
71. maziboss
70. fan massy jestem pewny na 100% ze inne ustawienia. Wiadomo dla kogo lepsze :)
72. dnb
w zeszłym sezonie coś mi się obiło o uszy, że Vet korzystał po części z ustawień wypracowanych przez Webber'a
73. fan massy
ja bym chciałkiedys zobaczyc Kubice w Red Bullu obok Vettela ciekawe kto byłby szybszy ;d
74. Cypek2010
73
i tak by vettel miał wszystko co najlepsze ;)
75. tommek7
Chciałbym zobaczyć Twoja minę, gdyby okazało się, że Vettel jest szybszy.
76. f1at
Jednak Heidfidowi nic nie przyszło z nowych kompletów opon. Albo może przyszło, bo gdyby nie one to byłoby jeszcze słabiej.. Nie ma co nie utrzymają 4 pozycji..
77. davidson51
67. Widziałem tą akcje z Vettelem po kwalifikacjach, na beszczela wtykał nochal do Ferrari i jeszcze się głupio cieszył. Co to ma być, jeszcze im mało..
78. white
A ja mam takie pytanie: czy dominacja Schumachera te parę lat temu była tak samo nudna?
79. goral
47. Ten wyraz frustracji jest chyba co najmniej niepotrzebny. Kibicuje Lewisowi przede wszystkim za agresywny styl jazdy i nieustepliwosc, w Alonso podoba mi sie natomiast jego inteligentna jazda u, a Schumachera sposoby obrony przed rywalami (niestety najczesciej takie manewry w jego wykonaniu ogladamy). Vettel za to mnie irytuje, bo jedyne co pokazuje to to, ze z PP mozna wygrac (a nawet to nie zawsze mu sie udaje), jest szybszy od Webbera ( glownie w tym sezonie), ktory demonem szybkosci raczej nie jest i ze na okrazenie przed koncem wyscigu mozna w glupi sposob stracic pewne zwyciestwo, to faktycznie denerwuje kiedy musze sluchac komentarzy jaki to on swietny nie jest. Ale duzo bardziej denerwujace jest to, ze Ferrari i McLaren nie sa w stanie dogonic RedBulla.
80. rysiu200
Przynajmniej wszyscy ukonczyli wyscig :D
78.
Nie sądze. Te 7 Majstrów Schumiego nie zdobył w prosty sposób (Czasem nawet brak Fair-Play). W 1994 były emocje do końca, wiemy jak to się skończyło, kontrowersyjna kolizja Schumiego i Hilla - Majster dla niemca. W 1995 zdobył tytuł już bez kontrowersyjnych incydentów. W 1997 PRAWIE zdobył trzeci tytuł, lecz emocje tak go pochłoneły, że w Jerez chciał spowodować kolizje z Villeneuve - rywalem w walce o tytuł - skończyło się to dla jego Ferrari bardzo źle. Swoją szanse na tytuł też zaprzepaścił w 1998 gdy miał przebitą oponę na Suzuce w czasie walki o tytuł (Co spowodowało, że Hakkinen zdobył mistrzostwo). Sezon 2000 był takim sezonem, gdy Ferrari było niby trochę szybsze od McLarena i zdobyło tytuł. 2001-2002 to dominacja, lecz z wieloma kontrowersjami (Austria 2001 i 2002, Malezja 2002, Brazylia 2002...i dośc dziwna sytuacja w USA 2002). 2003 nie było nudne i walczył do samego końca by wygrać. 2004 - dominacja Schumiego. I tak to było. Miał jeszcze szanse w 2006, lecz przegrał z Alonso - i tam też kontrowersyjna sytuacja w Kwalifikacjach do GP Monako. Dominacja Schumiego ogólnie nudna nie była.
81. ravek29
Tak narzekamy na LRGP, (sam zresztą też....) a tak po prawdzie to pretensje możemy mieć jedynie do Roberta Kubicy. Załatwił sezon zespołowi na cacy... to, że HEI i PET nie potrafią rozwijać bolidu to jedno, ale Kubica mógł go ciągnąć, bo bolid miał potencjał. A teraz to sobie możemy ponarzekać... na Roberta przede wszystkim.
82. marcinos
81,a to ciekawe spostrzeżenie,długo nad tym myślałeś???,to zespół wybrał takie mameje za kierownicę,więc sami mogą sobie pluć w brodę.
83. pn1
Wspaniały wyścig,zabrakło tylko dzieci do sypania kwiatków i procesja byłaby w pełni udana .
84. ravek29
81. A kogo mieli wziąć??? Dla przypomnienia: KUB wyleciał tuż przed pierwszym GP, kontrakty wszyscy mieli już zawiązane, więc jaki wybór miał zespół? KUB postawił LRGP pod ścianą i tyle.
85. dnb
81. ravek29
Hahaha tom się uśmiał, Robert ledwo uszedł z życiem, a ten jeszcze winą za niepowodzenia LRGP obarcza Roberta i namawia do tego innych xD. Ja nigdy nie będę miał pretensji do Roberta o to co się stało, a po za tym zmiana opon w 4,5 sekundy to może też wina Roberta ? albo zła strategia, albo że Petrov nie może wyprzedzić Kobayashiego, który śmiga słabszym bolidem niby :D ogólnie masakra koleś, z choinki się urwałeś chyba. POZDRO!!!
86. ravek29
Do 82. miało być oczywiście.... :)
87. ravek29
85. dnb, sam jesteś masakra, pomyśl trochę. Gdyby bolid był dobrze rozwijany to PET też na tym by skorzystał i KOB zostałby z tyłu. Ale fakt, 4,5 sek na Pit to dużo.
88. marcinos
85.dnb,no pewnie że to wszystko to wina Roberta,przecież on na pewno wynajął kogoś i sabotuje LRGP,no bo gdyby chłopaki mieli dobre wyniki to nie miał by gdzie wracać:).
Masakra jak co nie którzy pieprzą.
89. mark.
zawsze mogli wypożyczyć kogoś z rezerwowych w zespołach, np. Nico Hulkenberg'a który ładnie ogarniał w 2010. zresztą, zawsze wszystko można załatwić, wystarczy chcieć i mieć kasy :P
jakby Kubica, Hamilton czy Alonso siedli do bolidu fety (nie mówię tu o bolidzie rbr, tylko o tym właśnie jednym jedynym dla fety), to pewnie byliby z sekunde szybsi od tego dziecka, a na 100% szybsi od niego różnicą mniejszą niż sekunda. po prostu w stawce są skillowi zawodnicy i inżynierowie :D
90. pn1
A może to wina tych co nieudolnie barierkę ochronną zamontowali?Normalnie Robert z takiego wypadku to powinien wyjść co najwyżej z zadrapaniami.
91. ravek29
90. pn1 racja.
92. mark.
Ferrari jak chciało to posadziło etetowego kierowce z FI do ich bolidu, więc czemu LRGP nie mogło wypożyczyć jakiegoś rezerwowego? po prostu szli po linii najmniejszego oporu i tyle w temacie.
a jechanie kogoś, kto robi to co lubi, i tylko dlatego, że miał wypadek przy hobby to szczyt debilizmu. zresztą... Kubica wróci do bolidu i wygra wyścig na starcie, przecież to Robert ;] Ja w to wierzę. Robert wróć i zamknij japy niedowiarkom!
93. mark.
@90. pn1
dokładnie. ostatnio trafiłem przypadkiem na symulacje takiego wypadku w tvn24. tam nic nie powinno się zdarzyć, a zdarzyło się zbyt wiele :/
94. saint77
Dajmy już spokój Renault. Oni ten sezon już zakończyli, jak pójdzie wszytko dobrze to zostaną na 5 miejscu. Jak pójdzie dalej tak jak teraz to FI i Sauber ich wyprzedzą.
Dla mnie ważne jest, że Mr. Finger ma przewagę 3 pełnych wyścigów (może wcale nie punktować przez 3 GP i ma pewność utrzymania lidera).
Jeszcze 2 wyścigi i przewaga będzie nie do odrobienia.
Jak McL się nie ruszy to Palec ma tytuł w kieszeni. A będzie im trudno, bo HAM najwidoczniej wrócił "do formy" sprzed kilku lat, gdzie popełniał dziecinne błędy i nie wytrzymywał nerwowo, a BUT - no cóż, zobaczymy...
Ferrari - sorry wielkie dla fanów - nie mówię tego złośliwie: tego samochodu w tym sezonie nie rozwiną raczej do poziomu RBR. Tylko geniusz ALO pozwala im stawać na podiach w miarę regularnie, ale 5-ta pozycja w stawce Hiszpana mówi wszystko.
Tylko 4 kierowców ma szanse powalczyć jeszcze z Vettelem:
- Webber: zespół zadba o to, aby KERS, opony, skrzenia, ustawienia, pit-stopy itp. skutecznie utrzymały Marka za plecami Palca. Borówa dzisiaj (pewnie nieświadomie) trafił w sedno: Mark musi być drugi aby stworzyć bufor dla Vettela i spowalniać Alonso:)
- Hamilton: coraz więcej błędów i ciśnienie tez coraz większe. Nie wytrzyma, choć wg mnie od Vettela jest o klasę lepszy.
- Alonso: bije Vettela o klasę również, ale bolid ma z innej ligi:)
- Button: spokojny i zrównoważony, jeśli zespół podniesie osiągi bolidu szansa na walkę z Vettelem jest realna.
Najważniejsze wg mnie: jeśli McL da radę w tym sezonie zbliżyć się konstrukcją tak, aby naciskać Vettela, to możemy mieć ciekawe wyścigi do samego końca, bo Kanada świetnie pokazała jak jeździ Vettel jak ktoś go blisko naciska. Czy wystarczy to do odebrania mu mistrzostwa? Niekoniecznie, bo jeśli Vettel wygra jeszcze jeden wyścig to do końca sezonu może się przytaczać na pozycjach 4-6, a to zrobi bez problemu.
95. dnb
90. pn1
A co do tej barierki to daleko jej było do miana "bariery ochronnej", taka moja opinia na temat barierek.
96. britbritina
No bardzo ciekawa rywalizacja pomiędzy Fernando Alonso i Markiem Webberem:)
Tor Valencia nie należy do moich ulubionych torów jak zwykle się nic nie działo zero wypadków no i auta bezpieczeństwa jakoś mi brakowało ale ważne jest to że Sebastian Vettel wygrał i z tego jestem bardzo zadowolona :)
97. lechu55
Wyscig nudny. Nic wiecej raczej nie odda tego co sie dzis dzialo. Poza w miare ciekawym startem i walka Alonso z Webberem nic wielkiego nie bylo. Vettel ma mistrza w kieszeni. Dobry z niego kierowca ale z takim bolidem jaki on ma to ciezko przegrywac. Webber to ten drugi, który ma odciągac rywali od Vettela. Taki juz jego los. Alonso zrobil dzis co mógl. 2 miejsce jest swietne ale pewnie Fernando liczyl na zwyciestwo. Nieźle tez Massa. Ogólnie udany weekend dla Ferrari. McLaren za to slabo. Hamilton nie jechal wg mnie tak jak potrafi. Oszczednie bardziej. Button tez bez fajerwerkow. Slabizna w LGRP. To tyle. Czekam na Silverstone
98. Jahar
90. W Polsce to nawet takich barierek nie ma. Pojedż sobie do Italii i ogarnij jak wyglądają ich drogi. Poza tym barierka nie uderzyła w Kubice tylko Polak w barierkę. Jego błąd. Poza tym tu mowa o wyścigu a nie o wypadku Polaka. LRGP od początku było max 4 drużyna w stawce a teraz aby patrzeć jak będą 5. Wyniki to pokazują jak i dzisiejszy wyścig.
99. mark.
@ 98. Jahar
to było w warunkach rajdowych, warunkach rywalizacji, a ludzie walą w drzewa na prostej. i nie na rajdach, ale w codziennej jeździe :P
100. adamusb
widzę, że dobrze się stało, że przegapiłem dzisiejszy wyścig, już same wyniki mówią wiele, nuuuda
101. Grzesiek 12.
Ech .. zapowiada się nudna, dalsza część mistrzostw , gdyż praktycznie tytuły są już rozdane ....:/ I nic tu nie pomogą nawet nieudolne poczynania dziadków z FIA , którzy zaczęli zmieniać zasady w czasie sezonu ;/
Ogólnie , jak na ten sezon wyścig nudny . A zwycięstwo Vettela , po pierwszych zakrętach było niemal pewne - niestety nic się niespodziewanego nie wydarzyło .
Dobry wyścig Fernando , słabsza forma bolidów McLarena.
Dla Merca , podobnie jak dla zespołu Renault , brakuje kierowców z jajcem , co widać niemal w każdym wyścigu . A pojedyncze wyskoki od marnej normy ... nie zmienią tego faktu .
A skoro mowa o Renault , to jest niemal pewne że od następnego wyścigu awans do Q3 będzie graniczył z cudem . A ich głównymi rywalami będą FI , Sauber , Williams i STR ... - a miało być tak pięknie .... i z tytułem dla Nicka :D
102. Jaro75
Alonso się starał... Ja przysypiałem...
103. pn1
98.Może jego błąd ,że wpadł w poślizg ale nie jego błędem jest to ,że barierka OCHRONNA zadziałała jak kat.Sorry za post nie na temat.
104. belzebub
Pewnie się narażę, ale co do formy Reno to nawet KUB dużo więcej z niego by nie wyciągnął, tak samo jak ten kto liczy na to, że jak wróci to od razu zacznie zwyciężać /przynajmniej do renówki/ jest mitomanem. Przy okazji chciałbym zauważyć również, że to jego JEDNO zwycięstwo w Kanadzie było możliwe tylko dzięki temu, że Kimi i Ham mieli kolizję na wylocie z alei serwisowej. Gdyby nie ten fakt, to o zwycięstwie mógłby pomarzyć. Jestem fanem Roberta, ale nie róbmy z niego jakiegoś boga. Poza tym skoro jest taki dobry, to dlaczego nie jeździ w jakimś lepszym zespole? No dlaczego?Czy dlatego, że jest paru innych kierowców lepszych od niego? Ktoś wcześniej zadał dobre pytanie, gdyby Robert trafił do RBR za Webbera, to czy byłby lepszy od VET? Sam chciałbym się o tym przekonać, bo na tą chwilę chciałbym go w tym zespole, bo to jest jak na razie zespół wart Roberta. Renia to cieniasy i sam VET nawet by tego nie zmienił.
105. Jaro75
104. belzebub
Teraz pewnie już nic ale nie dowiemy się już oczywiście jak to wszystko by wyglądało gdyby nie przerwał testów i jezdził od początku.Teraz to najważniejsze aby wrócił do swojej normalnej formy pytanie tylko jak to będzie z tym powrotem.Reno zaczyna kombinować a w innych zespołach też brak miejsc.Nie wiem.Ale najważniejsze aby jezdził a wtedy może los się uśmiechnie.
Piszesz o tym zwycięstwie.Pamiętaj że Robert nigdy nie miał samochodu równego z czołówką.Nigdy.Zawsze tracił minimum 0.5 i więcej a jaka była faktyczna forma bolidów a ile nadrabiał umiejętnościami możemy się domyślać.Pewnie sporo.Nie wiem czy kiedykolwiek dostanie takie auto ale mam nadzieję że tak.Jedni mają szczęście inni nie.Szkoda że Robert ma go tak mało :( a może aż tyle patrząc na ostatnie wydarzenia.
Pozdrawiam.
106. emi_lla
1. Steeler
no cóż ostatnio odzwyczaiłam się od tego typu ZAJEBIŚCIE NUDNYCH wyścigów! liczyłam na cokolwiek jakiś ciekawy manewr wyprzedzania albo kolizje cokolwiek! a tu nic! liczyłam że pomiędzy alonso a Webberem dojdzie do otwartej walki ale niestety alonso wygrał dzięki wyliczeniom w pitline, szkoda. jedyna godna do zauważenia rzecz to imponująco dobry start Webbera! miłe zaskoczenie. podzielam zdanie pewnie większości NUDY! i żądam powrotu wyścigów pełnych emocji tak jak było w kanadzie monako czy chinach:) mówię serio:)
107. Jahar
99. Słusznie mówisz, były to warunki rajdowe a to mówi samo za siebie że jest bardzo duże ryzyko wypadku przy błędzie kierowcy i ten błąd się pojawił. Niektórzy czepiają się Włochów o barierkę ale zapominają, że w Polsce na eliminacjach mistrzostw Polski kierowca poniósł śmierć jak dobrze kojarze i nikt temu się tak nie przygląda tylko barierkę widzi się tysiące kilometrów od nas. Kubica przesadził i już. Co do wyścigu to zauważyliście jak hamilton przy błędzie massy nie poszedł na całość? Chyba jednak za ostatnie wybryki mu się oberwało.
108. orto
Najnudniejszy wyścig sezonu
Fanka Vettela w ekstazie a Wy się dajecie podpuszczać :-) Ma prawo się cieszyć.
No i retorsje ze strony Władców F1 względem Byków dały spodziewany efekt. VET zamiast jak zwykle zdublować 5 zdublował dopiero 8 :-) Nigdy nie jestem zwolennikiem Permanentnych Zwycięzców, bo ich sukcesy są nuuuudne ale chylę czoła przed Newayem. Zrobił skubany nieziemską maszynkę. Szkoda, że tylko jedną :-) No dobrze - Neway to geniusz z dziedziny konstruktorskiej ale i w pitstopach Byki są okrutnie szybkie i skuteczne.
Renia powoli i konsekwentnie zmierza do środka tabeli. Dawno nie widziałem takiego blamażu w pitstopach w wykonaniu Reni. HEI i PET - jaki sprzęcior, taka jazda i tyle! Ferrari nieco otrząsnęło się z zapaści i powoli zmierza w kierunku Drugiej Siły w stawce, ale w pitstopach ciągle amatorka. ALO robi co może a nawet i więcej. Biedny HAM z podciętymi skrzydłami też robi co może ale wiele nie może. Merc - Brawnowi jak widać wypaliły się już pomysły, czekamy na przebudzenie.
109. athelas
106. Start był dobry, ale nie rewelacyjny. Jak na niego, to może tak, ale generalnie REWELACYJNY to był start Alonso w Hiszpanii (z 4. na 1.). Ale fakt, Webber na poziomie Vettela dzisiaj, wreszcie.
110. Marti
Witam wszystkich po krótkiej przerwie :)
Wyścig dosyć nudnawy, bym powiedziała ;/
Kolejna wygrana Vettela, której w sumie ;))) można było się spodziewać.
Kolejne podium dla Alonso i po raz kolejny Hiszpan robił za głównego ścigacza Sebastiana. Jednak sprzęt ma wciąż za słaby, aby porządnie potrząsnąć młodym Niemcem.
Markus Webber nawet dosyć wysoko, powiedziałabym.
Makówki nie dały rady, myślałam, że lepiej wypadną.
Merc też słabo, Schumi b. szybko zniszczył sobie wyścig zagapiwszy się przy wyjeździe z serwisu, kolidując z Petrovem.
To chyba tylko tyle ważnych punktów. Wyścig niestety nie obfitował w "highlighty" ;)
111. Jahar
103. Zwykły pech.
112. dnb
110. Marti
"Wyścig niestety nie obfitował w highlighty" Jak to nie !? przecież mogliśmy cały czas podziwiać słynny zwodzony most xD
113. Silver108
Ciekawe co się stało z McLarenami w ten weekend. Mają jakieś dziwne spadki formy, np. dzisiaj, albo w Turcji. W pozostałych wyścigach byli zaraz za bykami, albo nawet przed nimi. A ogólnie to wyścig mega nudny, a panowie Borowczyk i ten drugi wcale swoim kabaretem humoru mi nie poprawiają. Do zwycięstw Vettela mogę się nawet przyzwyczaić, ale nie do takich gości, którzy gadają byle gadać i nie wiedzą chyba sami co.
114. Marti
78. white
Nie była nudna, ponieważ nie trwała dwa lata pod rząd (tak jak u Vettela). Doszczętnie zdominowane były tylko sezony 2002 (tytuł wygrany już w lipcu we Francji) i 2004 (tytuł wygrany już w sierpniu w Spa), w pozostałych latach rywale nawiązywali z nim walkę w niektórych wyścigach (m.in. Hakkinen, Montoya, Raikkonen,), więc nie było aż tak nudno :)
115. Marti
112. dnb :) no dobra, niech będzie - znowu niepotrzebnie marudzę :D
116. mark.
@ 112. dnb
wiem do czego pijesz... zmuszony byłem oglądać p2 i p3 na polszmacie :P ale quale i wyścig to jakość BBC :D
117. emi_lla
po dzisiejszym wyścigu nawet nie ma co komentować , normalnie o tej porze byłoby pewnie jakieś 200 wpisów:P
118. tru777
Znowu ten nudny, precyzyjny Vettel, ten facet pewnie nie ma życia osobistego, chyba przestanę oglądać F1...
119. Asturia
Dla mnie wyścig nudny, widać więc że nie jestem koneserem jak panowie w studio :D
@110 Marti zgadzam się z Tobą to Fernando był głównym ścigaczem Vettela, i to prawda bolid nie taki. To tylko świadczy o tym że Alonso ma talent, a nie tak jak niektórzy tylko najlepszy bolid.
120. dnb
116. mark.
Ja tradycyjnie oglądam polski przekaz, jeśli wyścig jest nudny to nadrabia to komentarz tych dwóch typków :D
121. Morves
Tacy z niektórych fani/kibice, że już im się wyścigi nudzą, wybrzydzać im się zachciało... wyścig jak wyścig, jeden bardziej emocjonujący, drugi mniej, ale w życiu nie nazwałbym go nudnym. Nudnym może go nazwać moja matka, która F1 interesuje się tyle co ja przepisem na roladę miętową.
122. Lobo47
Jak w GP Silverstone nie zatrzymają RBR ,to większość zespołów zacznie biadolić że skupiają się już na przyszłym sezonie!!!! Ostatnia szansa dla Ferrari i McL :).
Zakaz modyfikowania - mapowania silnika widać że najbardziej odbił się wielką ,,czkawką,, na silnikach Merca niż Reno! Nawet D.Coulthard gdzieś wspomniał że silniki Merca ,,dmuchają,, więcej gorącego ciepła niż zimnego :).
Chłopaki wybrali optymalne ustawienia MAP na kwalifikacje i wyścig co było już widać po wczorajszej czasówce!!! Coś za coś! Efekty mogliśmy oglądać jak u Merca tak i McL!
123. Marti
@119. Asturia
Jeśli wyraz "niektórzy" ma wskazywać na Vettela, to się z Tobą nie zgodzę - to utalentowany (podobnie jak Alonso) kierowca.
Cały czas mówię, że tylko ALO może na poważnie postraszyć Vettela. Na razie jeszcze daleka do tego droga. Nie jeden włos będzie sobie Fernando musiał wyrwać z głowy, zanim doścignie Niemca. Ale spokojnie, da radę - ma co wyrywać ;))))
124. ravek29
104. Belzebub: piszesz, że skoro KUB jest taki dobry, to dlaczego nie jeździ w jakimś lepszym zespole... Ano dlatego, że KUB ma "tylko" talent i Lotto za sobą, a inni mają potężne wsparcie potężnych sponsorów, a tego zespołom potrzeba... i czasem talent stoi na dalszym miejscu (patrz PET). Niestety...to jest biznes, niestety.....
125. racingfan
Straszna nuda była, procesja jak jeszcze nigdy w tym sezonie,
mo i znowu ten Vettel - jak tak dalej pojdzie to on we wrzesniu bedzie miał tytuł i po mistrzostwach.
Jak widać to McLaren stracił najwięcej na zmianach w regulaminie , a nie RedBull.
Ferrari pokazało dobrą formę, ale to wciąż za mało aby walczyć z RedBullem,
coś mi sie wydaje że oni są w tym sezonie nie do pokonania i niestety jestesmy już skazani na ich dominacje i zwycięstwa Vettela.
Jak widać rzadne zmiany przepisów im nie straszne - bo traca nie oni a inni - no i jak sie ma takiego inzyniera - uf, nuda
Lorus-Renault - Porazka i tyle ! To co oni prezentują to jest kpina ! Aż zal było patrzeć jak FI i TR sa lepsi - no ale jak sie ma takich kierowców co nie potrafią rozwijać bolidu no to na co liczyć.
Ach jak był Kubica.....piękne wspomnienia.
Na początku byli 2 razy na podium bo bolid przygotował Robert a potem trzeba było wprowadzac poprawki no i zaczeły sie problemy - inni idą do przodu a oni jakby stali w miejscu. Szkoda .
Pozdrawiam wszystkich fanow F1 !
126. Polak477
No bo Kubica nikomu się nie podlizuje. Sam jest sobie winien. Zobaczcie jak wypowiadał się o Ferrari, Alonso zanim do niego trafił. Wszystko co Ferrari powiedziało to on pochwalał, bo tak trzeba i już. Dzięki temu Santander za sponsorował Ferrari i dalszą historię już znamy. Kubica taki nie jest, nie podlizuje się zespołom, nie podlizuje się sponsorom no i za to płaci. Fakt, że też nie ma takich sponsorów co by go wsparli, bo w Polsce mało jest takich firm, ale mimo wszystko mógłby nawet zagraniczne zgarniać, gdyby właśnie tak robił. Zobaczcie jak Massa działa. Odkąd pamiętam zawsze siedzi z tym zielonym płynem w zębach, nawet jak Ferrari czasem wrzuca takie fotki kierowców to mamy Massę z tym czymś, także Massa musi się mocno temu czemuś podlizywać, bo to jest z nim mimo wypadku. I dzięki takim pierdółkom Massa w Ferrari jest. "Duży" manager, dobrzy sponsorzy, Ferrari szkoda wyrzucić takiego kierowcę.
127. Asturia
@123 dokładnie Vettela myślę że takie wyniki to tylko dobry bolid i może trochę talentu, ale na pewno nie takiego jak Alonso. Ciekawa jestem co by było gdyby tak zamenili się bolidami, czy Szkopiątko potrafiłoby dokonywać w czerwonym Ferrari tego co Alonso? Szczerze wątpię.
128. Silver108
121. To powiedz co w tym wyścigu było takiego emocjonującego. Bo nie wydaje mi się, żebyśmy w F1 spotykali wyścigi, w których mniej się dzieje, więc według mnie jak na to co F1 potrafi pokazać (chociażby w Kanadzie) to ten wyścig był zdecydowanie poniżej oczekiwań. Kibice są po to, żeby wspierajać swoich idoli, ale są też kibice którzy po prostu chcą obejrzeć wyścig a nie procesję. Poza startem uważam, że nie działo się kompletnie nic ciekawego.
129. belzebub
124, 126. No właśnie i dlatego uważam, że tu tkwi jedyny problem Roberta, po raz drugi trafił do słabego teamu, w którym nie może regularnie zwyciężać. To boli, bo marnuje czas, a kariera kierowcy wyścigowego nie jest długa. Nie wiem, może przyszedł czas, żeby Morelli oddał komuś innemu pałeczkę, komuś bardziej efektywnemu.
130. whattime3
gdzie moge obejrzec powtorke z gp walencji??
131. masmisbl
@130 whattime3
nie warto...
132. riqoor
To wręcz niepoważne, że wszyscy 24 kierowcy ukończyli wyścig. :O
133. beam_beer
@47 Weź opierdziel swojego starego, że nie używał Durexa. Albo Chociaż Ty zabezpieczaj się tym...
134. norbertinho
104 nie zgodze sie z tobą, bo gdyby Robert jeżdził to rozwijał by bolid tak, że byłby w czołowej 6 miedzy Ferrari i Mclarenami, no ale jak w Renault będzie nadal jezdził Witalij "jeżdze bo płace" Pietrov oraz Nick Heidfled, który ssłabo jeżdzi quale i tak naprawdę w F1 nie miał większych sukcesów to nie będa mieli szansa na TOP8 nawet
135. norbertinho
po za tym Pietrov jest strasznie pewny siebie ogłaszając sie po jednym z wyscigów liderem zespołu, wg mnie większa prace nad rozwoje auta wykonuje Robert będąc na odległość, co potwierdzil Morelli w rozmowie z Sobierajskim
136. dnb
135. norbertinho
Lider który rusza do wyścigu z drugiego biegu xD
137. norbertinho
dokładnie, wg mnie Pietrov to taki sam kierowca jak kartekiyan, który płacu za miejsce w F1 a nie jest w niej ze wzgledu na umiejętnosci, to samo prezentuje jak narazie Maldonado, tyle ze on ma kapryśny bolid
138. pjc
Cóż takie wyścigi też są potrzebne.
Zobaczcie jak wspaniałą pracę wykonały zespoły.Wszystkie 24 bolidy na mecie.
Nie przypominam sobie wyścigu w którym cała stawka dojechała do mety.
Co do postawy kierowców.
1.RedBulla nie dało się dogonić ale tylko połowicznie.
Alonso jednak był w stanie łyknąć Webbera, który ponownie pokazał,że sporo ustępuje Vettelowi - przynajmniej w tym sezonie.
Dobra postawa kierowców McLarena, chociaż było widać ogromną bezradność Hamiltona, który chciał gonić ale po prostu nie mógł.
Z tego wyścigu w pamięci utkwił mi jeszcze jeden szczegół - Alonso i ktoś z Team Lotus. Ten manewr kierowcy z malezyjskiej ekipy mógł zakończyć wyścig Hiszpana.
Na szczęście skończyło się na wyrazie niezadowolenia ze strony Hiszpana.
A Renault? Wygląda na to,że już przysnęło i to na dobre.
Czas myśleć o przyszłości bo ten sezon wygląda na stracony.
No i tradycyjnie Williams. Gdzie oni obecnie są?
Ich nie ma. Muszą się wziąć solidnie do pracy aby ratować dobre imię ekipy.
Wyścig zdecydowanie pokazał jeszcze siłę jednego kierowcy Alguersuari.
Hiszpan ostro walczy o posadę na przyszły rok.
139. norbertinho
Algersuari super pojechał ++. Po wyscigu na Silverstone Boullier: Skupimy teraz rozwój auta na 2012 rok, a po wyscigu na Monza: Naszymi kierowcami będa: Kubica i Webber. Wywalcie Pietrova, bo od wyscigu w Australii nic dobrego nie pokazał, prezentuje sie miernie, nawet mimo tego ze ma wiecej pkt od HEI
140. lipens
Widać jak bardzo w Renault brakuje Roberta Kubicy, inżynierowie chyba nie wiedzą jak rozwijać ten bolid, w którą stronę iść. Brak dobrych wyników - brak motywacji do cięższej pracy. :(
141. dnb
140. lipens
Właśnie też odnoszę takie wrażenie, nie potrafią pozbierać tego wszystkiego do kupy.
142. athelas
139. Weselszy scenariusz? Kierowców nie zmieniamy, dalej będą nimi Petrov i Heidfeld; Robert nie będzie u nas jeździł, bo właśnie zamachał mi przed oczami kontraktem z Scuderią Ferrari Marlboro do 2015 roku.
Warto czasem pomarzyć.
Renault wyraźnie pokazuje, jak potrzebny jest jeden dobry kierowca, który wie, czego auto potrzebuje. Z ostatnich lat: Alonso w Renault, Hamilton, Raikkonen (chociaż nie można powiedzieć, że Massa mu ustępował choćby w 2008), Kubica, czy choćby Vettel... Pamiętajmy, że Red Bull Racing przed jego zatrudnieniem było jeżdżącą reklamą o bolidzie na poziomie dzisiejszego Force India (a Newey pracuje tam przecież od 2006 roku).
143. racingfan
130 w Polsat Sport Extra od pon. do czw. są powtórki o różnych godzinach.
144. elin
142. athelas - ale pamiętajmy również, że każdy zespół potrzebuje trochę czasu na przygotowanie odpowiedniego zaplecza i ogólnie, zgranie teamu, a Newey na zebranie wokół siebie właściwych ludzi ( o czym sam kiedyś wspominał ). Jak napisałeś, Adriana zatrudniono w 2006, a pierwsze pozytywne efekty jego pracy były w 2009, czyli ( przynajmniej początkowo ) to nie Sebastian był tym kierowcą, który wskazywał odpowiedni kierunek rozwoju bolidu. Przecież prace nad nim trwały już w 2008, kiedy dla RBR jeździli Webber i Coulthard ...
Swoją drogą, ciekawi mnie jak by sobie radził w tym bolidzie David ... Bo chyba moment do zakończenia kariery wybrał najgorszy z możliwych ... ;-).
145. Skoczek130
YEEEESSSSSSSS!!!!!!!!!!!! Tak jest SEBA!!! Ja na przekór kibicuje temu chłopakowi! Życzę mu pobicia wszelkich rekorów w tym sezonei!!! :))
Drodzy malkontenci - skarżycie się na "trollowanie", ale sami trollujecie! Co to za koment - "nudy, nudy..." czy też "Jakby KUB, HAM. ALO posiadali jego wóz, to by go zmietli". Co to w ogóle za teoria!? Skąd to wiecie. Ja powiem jedno - RBR ma przewagę, a wiecie w czym, a właściwie w kim!? W kierowcy właśnie! Nie no oczywiście nie uważam go za najlepszego w stawce, ale jednego z najlepszych. Czołówka F1 jest zbliżona do siebie poziomem. A uznawanie jednego kierowcy za najlepszego jest też trochę kontrowersyjne. Co innego powiedziec, że najlepszy w danym sezonie był ten i ten. Niezmiernie cieszy mnie to, iż zakazł zmiany mapingu nie wpłynął na układ stawki. McL wydawał się słabszy, ale mogło to byc związane z charakterystyką toru. Na Silve mogą byc mocni, aczkolwiek liczę na to, że Ferrari będzie przed nimi! :)
GO, GO SEBA!!! GOOOOOOOOO!!! :))
@elin - Coulthard był świetnym kierowcą i godnym partnerem Haki, ale myślę że wiek u niego już robił swoje. W 2008 roku jeździł wręcz koszmarnie! W sumie dobrze zrobił, kończąc karierę. I tak tej posady by nie utrzymał, ponieważ nie wywaliiby lepszego Webbera, a pewne już było, że Seba będzie jednym z driverów tej stajni. Szkot był niczym Hill - podstarzały i nie nadawał się już do walki na torze. Pozdro ;)
146. Skoczek130
@athelas - Massa w sezonie 2008 lał Kimiego aż miło! W 2007 roku też był dla niego mocnym rywalem, ale miał więcej pecha i był mniej równy. Cóż, podział na kierowcę nr 1 i 2 chyba jest najlepszy, ale czy uczciwy?? No cóż, jeżeli mamy duża różnicę, to wówczas jest to wręcz nakazane! ;) pzdr ;)
147. Skoczek130
@Morves - DOKŁADNIE!!! pzdr ;)
148. hellsamurai4
vettel szmettel dac schumiemu taki bolid :)
149. Koniarek
Panowie i Panie, pamięta ktoś z Was kiedy ostatni raz się tak zdarzyło żeby wszyscy kierowcy dojechali do mety?
150. athelas
149. Aż z ciekawości przekopałem wszystko. Wiecie kiedy? GP Włoch 2005... Czyli trochę temu to było :P Chyba, że coś przeoczyłem, ale osobiście w pamięci żaden mi nie zapadł.
151. sly1234
w sezonie 2010 vet i web mieli zbliżone bolidy. Web był wstanie walczyć z Vet o podium w GP. W sezonie 2011 inżynierowie postarali się już aby Web nie przegonił ventyla. Widać to po wynikach w każdym GP.
152. setno
Ale ja mam pięknie w typerze pierwsza 6 bezbłędnie. A co do wyśigu coś z tym bolidem Vettela jest nie tak
153. peeroF1
W Silverstone 200 GP pojedzie Jenson Button :P
154. Skoczek130
Zrozumcie!!! Seba jest lepszy od Webbera, tak było od początku!!! W zeszłym roku Mark kilka razy pokonał Niemca, ale liczył się w walce o tytuł dzięki błędom Vettela! Seba to wielki talent!!! :))
155. arsen36
chyba pierwszy raz w historii wszyscy dojechali do mety!
156. athelas
155. Czytaj poprzednie, pisałem, że ostatnio zdarzyło się to w GP WŁOCH 2005. Z tym że to i tak rzadkość. To tylko świadczy, jak bezawaryjne są dzisiejsze konstrukcje i silniki, co rok temu było nie do pomyślenia.
157. xdomino996
154. Skoczek130@ to dziwne bo wydaje sie ze w tym sezonie Red Bull ma 2 bolidy RB7a dla Vettela i RB7b dla Webbera oczywiscie każdy po wynikach moze ocenic który szybszy...
158. Ilona
W poprzednim sezonie do znudzenia czytałam powtarzany jak mantre jeden główny zarzut co do Vettela. - 'Gdyby był świetnym kierowcą, w takim samochodzie zdobyłby tytuł w połowie sezonu.' Ale nie zdobył, więc zawsze można było powiedzieć, że nie był. Pomińmy to ile punktów tracił przez awarie, to przecież zupełnie nieistotne. Kiedy w końcu stało się tak, że jest na dobrej drodze by tego dokonać, to niemal wszyscy obrażeni, że nudzi i psuje widowisko. Jak widać - tak źle i tak niedobrze. Ale to taka ogólna refleksja tylko, o wyścigu raczej nie ma się co rozpisywać.
159. Koniarek
150. athelas. Dzięki za info a przed tym wyścigiem we Włoszech kiedy się taki ewenement zdarzył? Dysponujesz takimi danymi?:) Pozdrawiam serdecznie
160. athelas
150. Z tego co spojrzałem od 2000 roku innego takiego wyścigu nie było. Wcześniej nie wiem, później napiszę, ale wtedy bolidy były dużo bardziej awaryjne i szanse, że taki był są coraz mniejsze.
161. elin
145. Skoczek130 - chyba masz rację, w 2008 większość pojedynków Coultharda kończyła się wyeliminowaniem z wyścigu siebie i rywala.
Ale trzeba przyznać, że Szkot zakończył karierę w ostatnim sezonie słabych bolidów Red Bulla ...
A Vettel trafił do zespołu w najlepszym momencie i nie marnuje szansy ( bolidu ) jaką dostał ;-).
Pozdro ;-)
162. bednara1998
3 wygrane-2miejsce-3wygrane-2miejsce-... Czyli teraz kolejne 3 wygrane dla vettela a gdzie wypada 2miejsce
163. Marti
127. Asturia
Skoro porównujesz umiejętności Vettela i Alonso, to przypomnij sobie jak radził sobie ten pierwszy w niespecjalnie dobrym Toro Rosso, a jak radził sobie ten drugi podczas swojego drugiego pobytu w Renault, gdy wtenczas także nie dysponował mistrzowskim bolidem.
Alonso uważam za kompletnego kierowcę, tj. utalentowanego, szybkiego, rozsądnego i na pewno z racji dłuższego stażu, bardziej doświadczonego. Sebastian także jest szybkim i utalentowanym kierowcą, ale nie tak bardzo doświadczonym. Jednak już udowodnił, że radzi sobie całkiem dobrze również w marniejszym bolidzie.
Vettel w czerwonym bolidzie powiadasz - jestem za! Szczególnie gdyby miałby stworzyć duet z Alonso :)
Nie wnikam skąd niechęć z Twojej strony do Sebastiana, czy z powodu jego braku talentu (jak twierdzisz), czy raczej z powodu jego narodowości. Wygląda na to, że raczej to drugie, a więc dla mnie takie nastawienie jest kompletnie nie do zaakceptowania. Osoba, która z góry jest uprzedzona do jakiejkolwiek nacji, nie powinna być kibicem sportowym :)
164. jar188
Nuuuuuuudy, jak to w Walencji. Zespoły i kierowcy już dosyć dobrze rozgryźli zużywanie się opon to i o niespodzianki trudniej a zdaje się ,że i same opony zostały poprawione:( i pomyśleć,ze byłem ich krytykiem.
165. pjc
@Marti o właśnie takie zestawienie Vettel i drugi bardzo mocny kierowca w jednym zespole(np.Alonso, Hamilton, Button) pokazałoby dobitnie jaka jest obecna siła i talent Niemca. A myślę,że i jedno i drugie jest na wysokim poziomie. Ale takie zestawienie zamknęłoby usta krytykom jeżeli okazałoby się,że Niemiec jednak dałby radę pokonać partnera zespołowego mocniejszego niż Webber. Najlepiej właśnie jakiegoś niedawnego mistrza świata. Ale nasze życzenia to jedno a taktyka zespołu w oparciu o skład kierowców dający oba tytuły mistrzowskie to drugie. Dochodzi do zmiany składu jak ten drugi w zespole nie ma ochoty grać drugich skrzypiec albo nie znosi już goryczy ciągłych porażek i strony rozwiązują w obu przypadkach kontrakt.
166. pjc
Oczywiście gdyby Vettel nie sprostał wspomnianemu zadaniu to spadłaby na niego fala krytyki. To go zapewne kiedyś czeka. Ale jeszcze trochę czasu do tego momentu upłynie. Na razie SV jest w znakomitej dyspozycji w doskonale zorganizowanym zespole.
167. pjc
~w kom.166 chodzi mi oczywiście o ewentualną niemożność pokonania przez Niemca któregoś ze wspomnianych równie silnych kierowców podczas rywalizacji w tej samej ekipie.
168. dziarmol@biss
165. pjc Ale jak Ty to sobie wyobrażasz? Że w Red Bullu Vettel mógłby przegrać ? np. z Hamiltonem?? Dopóki jest tam Helmut Marko, nie ma takiej opcji. Przykładem niech świeci Mclaren 2007- BMW 2007..8...9 ;-)) Tam gdzie w grę wchodzi nacjonalizm tam nie ma czystej rywalizacji. Gdyby np. wyżej wymienieni jeździli np. w Scuderii albo w innym Renaulcie to wtedy tak ;-)) To chciałbym zobaczyć, wiedząc że nikt nikomu nie gmera przy bolidzie wynik byłby bardziej miarodajny ;-)) Ale na dzień dzisiejszy to tylko utopia, nie do spełnienia ;-)) pozd.
169. Skoczek130
@dziarmol@biss - taka sytuacja miała miejsce, kiedy w McL jeździł Kovalainen. ;)
170. dziarmol@biss
169. Skoczek130 Jaka sytuacja?? Mógłbyś rozwinąć z tym Kovalainenem?
171. pjc
@dziarmol Przecież Marko jest Austriakiem a Vettel Niemcem. Wiem,że te narody są blisko siebie ale to jednak dwie różne nacje. Marko Vettelowi po prostu b.mocno kibicuje ale gdyby Niemiec trafił na kogoś równorzędnego i co istotne zostałby jednak pokonany, to chyba sam Helmut nie miałby nic do powiedzenia.
A swoją drogą masz rację,że taki scenariusz na razie jest nie do spełnienia.
Pozdr.
172. jerzyatut
80.Rysiu200. Ja chyba oglądam inną formułę? Dominacja Schumachera była taka, że stacje telewizyjne odchodziły od F1 (oglądalność spadała, reklamodawcy odchodzili). MSC wygrywał kilka razy z rzędu powyżej 10 wyścigów z 16-17. Dwa tytuły Alonso, to efekt majstrowania w przepisach, żeby zwiększyć konkurencyjność-a konkretnie to jak pamiętam zmieniono drastycznie przepisy o oponach. Bez tego MSC miałby 9 tytułów i ok 20 wyścigów wygranych więcej. I od tego czasu się majstruje z przepisami, żeby wyrównać szanse. Gdyby tak nie było, to być może Button miałby już zapewniony trzeci tytuł z rzędu. Stawiam na to, że wiele się zmieni również od przyszłego roku, bo jest tak ciekawie jak za Schumachera, czyli w ogóle. A powód jest jeden - kasa (prawa do transmisji, reklamodawcy itp.). Czy to dobrze, czy źle - to osobny temat, ale dziadek Ernie kręci tak biznesem, żeby z niego wycisnąć co się tylko da. Za wyścigi z pewnym zwycięzcą stawka niestety maleje.
173. Patyczak88
a ja nie oglądałem tej żenującej żenady i zaczynam się odzwyczajać od F1.
174. darecky3
150. athelas
159.koniarek
jedynie 3 wyscigi w historii F1 zakonczyly sie w komplecie od startu do zakonczenia (liczba wystawionych samochodow oczywiscie).
1.1961 GP Ameryki
2.2005 GP Wloch
3.2011 GP Europy-Walencja
....co ananas...nie ma z czego zerznac?
175. robertunio
Wyscig tzymal w ogromnym napieciu od startu do mety. Nie wiadomo bylo czy Sebastianowi nie przytrafi sie jakas awaria, albo czy szczesliwie ominie wszystkich maruderow. Nie bylo tez 100% pewnosci co do bezblednosci Jego pit-stopow, czy np. klucz nie utknie w feldze, itp. Na szczescie, pomimo tylu zagrozen czyhajacych na Niego, wszystko dobrze sie skonczylo i Sebastian po raz kolejny mial okazje udowodnic ze jest kierowca z najwyzszej polki. Do Mistrzostwa jednak droga jeszcze daleka - nie wiadomo jak nowe regulacje wplyna na przekroj stawki w Silverstone - bo teraz mielismy tylko zakaz zmiany mapowania o od przyszlego wyscigu bedzie juz gorzej. Mozliwe ze stawka sie nieco wymiesza. Jest oczywiscie szansa ze Red Bull zachowa palme pierwszenstwa i byloby idealnie gdyby czolowka stawki pod wzgledem osiagow w dalszej czesci sezonu wygladala nastepujaco: 1.RedBull 2-3.Mercedes/Renault 4-5.Ferrari/McLaren czego sobie i FIA zycze.
176. Jahar
174. Darecky3 Co do Ananasa to on przynajmniej takich głupot nie wypisuje jak ty bo po pierwsze w 1961 wszyscy dojechali ale w gp Holandii a nie USA po drugie następnym wyścigiem który ukończyli wszyscy było gp USA w 2005 a potem dopiero gp Włoch na Monzy w 2005 i dopiero teraz Valencia. Jak więc masz pisać głupoty to lepiej nie pisz i nie pouczaj innych.
177. athelas
176. Ale GP USA 2005... Proszę Cię. Jeśli startuje sześciu kierowców, to o ukończenie wyścigu przez wszystkich nie trudno. Tego wyścigu bym nie liczył.. Co do reszty masz rację.
I jeszcze ciekawostka... Wszyscy dojechali do mety w GP Europy 2011 i w GP Włoch 2005. W obu Grand Prix ostatnie miejsce zajął... Narain Karthikeyan, oczywiście wtedy w barwach teamu Jordan. Ten to ma szczęście...
No i takiego wyniku możemy się spodziewać częściej. Chociaż zobaczymy co wprowadzą nowe silniki.
178. joo
Nuda Boże dzięki za Alonso!!!Bo bym zasnął.A Renault stacza się coraz bardziej zgodnie z przypuszczeniem chyba czas na zmianę nic na tym nie stracą a nuż ????
179. sliwa007
171. pjc Vettel w Red Bullu jest nietykalny, oni chcą pobić rekord Schumachera w ilości zdobytych tytułów więc jakakiekolwiek zagrozenie ze strony innego kierowcy bedzie niwelowane w garażach. W tym roku pokazali Webberowi gdzie jest jego miejsce, ciągłe awarie KERS-u i pewnie wielu innych elementów o ktorych sam Webber nie wie o czymś świadczą. Vettel jest chyba minimalnie lepszy od Webbera ale Helmut nie pozwoli na to zeby jego jego zespołowy partner podbierał mu punkty.
180. pjc
sliwa007 póki co tak.
W przyszłości ktoś go stamtąd "podbierze" i już nie będzie tak różowo.
Taki czas nadejdzie, jeżeli nie za rok to za 2-3 lata.
181. Jahar
177. Wiesz może i była to parodia wyścigu (wadliwe opony) ale wszyscy wystartowani dojechali:) tak więc do statystyki wpisuje się ten wyścig i zaprzeczyć temu nie możesz.
182. Voight
@177. athelas Ale za to Karthikeyan jest pierwszym kierowcą HISTORII F1 który ukończył wyścig na pozycji 24
183. sliwa007
180. pjc Marzę o takiej sytuacji kiedy Vettel bedzie mial w zespole za partnera jakiegoś czołowego kierowce, który nie pozwoli robić z siebie kozła ofiarnego...
184. darecky3
176. Jahar, nie zagladalem do statystyk, wiec ja przynajmniej ne zrzynam ze sciagi. napisalem to to powiedzial Bundle komentujac ostatni wyscig na zywo. Dokladniej pomiedzy okrazeniem 49 a 51-ym. Niestety ale jesli wprowadzilem kogos w blad to chyba dlatego ze raczej ufam temu gosciowi bardziej niz tobie. Owszem byc moze sie on tez pomylil stad ten blad, rok sie przynajmniej zgadza. Nie rozumiem skad ten atak na mnie. JA NIKOGO NIE OCZERNIAM!. Wiec stonuj chlopczyku, jak jestes z cukru to ci nie pomoge, glupoty mi zarzucasz a sam glupoty wypisujesz, wiec tez nie pouczaj.
185. andy_chow
Tak sie skupiaja wszyscy jak pokonac Vettela a to nie tedy droga.Prawdziwym zawodnikiem do pobicia jest Adrian Newey i od tego trzeba zaczac.Pokonanie Vettela to pikus zreszta w nizszych seriach wygrywali z nim.A wiec najpierw NEWEY
186. Jahar
184 darecky3 Koleś nie dość, że nie masz racji to jeszcze Ci się nie widzi, że ktoś cię poprawił a poprawił bo wprowadzałeś w błąd. Lepiej ściągnąć sobie te statystyki i podać prawdę niż podskakiwać i szukać zaczepki choćby co do ananasa czy teraz do mnie. Komentowanie typu chłopczyku czy coś tam to trzeba już nie mieć żadnych argumentów sensownych na dany temat tylko sprowadzić to do spamu. Poza tym lepiej jak jest ogarnięte 5 letnie dziecko niż dorosły człowiek z dziecięcym rozumowaniem.
187. Skoczek130
@dziarmol@biss - nie udawaj głupka. W McL ewidentnie wszystko robiono pod Hamiltona. Nie uważam, by KOV był kierowcą podobnej klasy, ale nie zmienia to faktu, iż nie był traktowany z Brytyjczykiem równo. Mieliśmy ewidentny podział na kierowcę nr 1 i 2! I tak miało byc od początku. ;]
188. emi_lla
183. sliwa007 Webber mógłby być takim kierowcą, bo uważam że jest bardzo dobrym kierowcą niestety w zespole kompletnie go olewają stawiają na Vettela i on to czuje i wie. wydaje mi sie że do póki Vettel będzie w tak niesamowitej kondycji do tego momentu żaden inny kierowca nie będzie miał większych szans w RedBullu,.
189. Marti
165. pjc
Sam dobrze wiesz (co zresztą opisałeś), że konstelacja Vettel-Alonso w jednym zespole jest praktycznie nierealna. Taktyka RBR wyklucza tak mocny duet, tutaj się zgodzę. Trzeba też powiedzieć, że Alonso raczej "nie dobiera" sobie kierowców, którzy byli by w stanie jemu dorównać. Zatem jeśli najprawdopodobniej nigdy nie zobaczymy tej dwójki w jednym teamie, nie możemy powiedzieć, który z nich lepiej by sobie radził.
Może nadejdzie czas, gdy Vettel będzie się musiał zmierzyć z lepszym kierowcą od Webbera. Osobiście wolałabym, aby kiedyś do tego doszło. Gdyby wówczas Sebastian pokonał bardziej równorzędnego partnera, fala krytyki by nie zmalała - psioczyli by, że pokonany dostaje gorszy sprzęt i dlatego nie zdołał wygrać pojedynku ;)))
Racja, na razie SV jest w odpowiednim zespole. Nie każdemu tak łatwo układa się kariera. Niejeden mistrz musiał przebrnąć przez gorsze sezony w jednym zespole, zanim zdobył upragniony tytuł. Vettel nie musiał się nacierpieć w drodze na sam szczyt F1.
190. dziarmol@biss
187. Skoczek130 ależ oczywiście że masz rację ;-)) Ale nie wiem czemu pomijasz 2007 rok i Alonso którego w Mclarenie wdeptano w ziemię ;-))
A w RBR Webber jest traktowany jednakowo z Vettelem?? Nie dostrzegasz pokrewieństwa nacji Vettela z Helmutem Marko??
191. pjc
Marti strasznie brakuje mi porównania umiejętności Vettela z bardzo silny kierowcą w ramach tej samej ekipy. Ale pomarzyć zawsze mogę:)
Pozdr.
192. luka55
dziarmol@biss A ty ciągle o tym nacjonalizmie. Nacjonalizm w tym i innych sportach był jest i będzie , kto ma taką możliwość ma do tego prawo. A myślę że byłbyś pierwszy gdybyś miał we władaniu jakiś zespól który by stworzy nacjonalistyczny team ( oraz anty nacjonalistyczny ) I nie zgodzę się z tym że jakoby tego nacjonalizmu ani trochę w Ferrari . Oczywiście nie ma tam kierowcy narodowości włoskiej , czyli na pierwszy rzut oka by się wydawało że będzie dobrze ale czy firma SANTANDER po to pcha grubą kasę w Ferrari aby Massa był numerem 1 w zespole ? ? ? Pomijam fakt że Alonso jest lepszym kierowcą od Massy ale nigdy wcześniej przed przyj ściem Fernando Massa nie był traktowany jak konieczność ( wystarczy spojrzeć jak obsługiwany w boksie jest Massa ) twe czasy wołają o pomstę do nieba. oczywiście ferrari w ogóle w tym aspekcie jest słabe niemniej Fernando ma o niebo lepszą obsługę. Drugi przykład to Reno i firma GENI zresztą o której sam wielokrotnie wspominasz . Na silę będzie robione aby Petrov został w tym zespole , a teraz to już pewne kiedy spisuje się choć trochę lepiej niż w zeszłym roku.
Tak więc nacjonalizm zawsze jakoś się przedrze i jest to normalne ale nie można z tego robić nie wiadomo jakiego HALO i zachowywać się jakbyśmy urodzili się wczoraj.
Jeśli idzie o sam RB to oczywistym jest że Vettel ma zdecydowanie lepsze położenie w tym zespole niż Webber. Drugą sprawą jest że jest lepszym kierowcą od Marka .
Aby nie mieć tego problemu widocznie trzeba zrobić jak Mercedes lub Mclaren które są dziś można by rzec idąc takim tokiem rozumowania czysto NACJONALISTYCZNYMI ZESPOŁAMI. Czy to dobre ..........??? Trudno powiedzieć
193. kamilas7
162. bednara1998 Drugie miejsca wypadają na GP Węgier,Japoni i Brazyli!!!
194. Marti
191. pjc
No pewnie, pomarzyć można zawsze ;) pozdro :)
195. Skoczek130
@dziarmol@biss - oczywiście, że nie pomijam 2007 roku. Po prostu o tym nie napisałem, gdyż wielu może się kłócic. Webber również jest tym drugim, ale mimo wszystko nie ma się co dziwic. Vettel to perspektywiczny kierowca, zresztą Webber nie pomaga sobie swoimi błędami. Tytuł w zeszłym roku przerąbał w Korei i od tamtego wyścigu nie kibicuje mu już tak bardzo. pzdr ;)
196. rysiu200
172. jerzyatut Co ty człowieku piszesz?!
Może i Schumacher wygrywał ok.10 wyścigów w sezonie (2002 i 2004) ale z RZĘDU?! Kolego - dominacja może i była, ale czy oglądałeś sezon 1994 czy 2003? Lub sezon 1997 kiedy stracił tytuł przez samego siebie?
197. athelas
196. Kolega w wpisie 172. po prostu popełnił błąd językowy. Miał na myśli, że Schumi wygrywał kilka razy z rzędu, a w całym sezonie 10 razy z 16-17 wyścigów, nie, że 10 razy z rzędu. Chociaż dominacja była duża. a co do 97 roku - pomysł był świetny, w końcu w 94 w ten sam sposób zapewnił sobie tytuł mistrzowski... Po prostu się przeliczył.
198. poppolino
Zwycięstwo #16
Po wypadku przy pracy w Kanadzie, wszystko wraca do normy. Mówcie se co chcecie, ale Seb w tym sezonie wręcz terminatorem. 8 wyścigów za nami i ledwie 14 punktów straconych, i to w końcówkach wyścigów. Nawet nie ma półmetka sezonu, ale chyba mogę już śmiało mówić że oba majstry są wygrane. Teraz jeszcze niech Webber zgarnie P2 w generalce i Bajlando.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz