Tor w Walencji okiem Roberta Kubicy
Formuła 1 zmierza na drugą w tym roku eliminację mistrzostw świata rozgrywaną w Hiszpanii. Tym razem karawana Berniego Ecclestone’a zawita do Walencji na „nowoczesny tor uliczny”. Robert Kubica, znany z tego, że lubi tory uliczne, opisuje dla swoich fanów okrążenie obiektu w Walencji.„Jest dość podobny do Kanady jeżeli chodzi o ustawienia, ponieważ trzeba koncentrować się na stabilności podczas hamowania i trakcji- a ponieważ większość zakrętów jest wolna, aerodynamika i siła dociskająca nie są tak ważne. Niemniej nadal potrzeba efektywnego aerodynamicznie bolidu ponieważ są cztery miejsca na okrążeniu, gdzie osiągamy dość znaczne prędkości. Tor jest bardzo gładki, z dużymi strefami wyjazdowymi, a ja preferuję tory, gdzie jest mniej stref wyjazdowych i nieco więcej nierówności- wtedy byłby to bardziej uliczny tor.”
„Pierwszy zakręt po starcie nie jest właściwie zakrętem: pokonuje się go na pełnym gazie, ale potem gdy hamuje się do zakrętu numer dwa tor nagle zwęża się do apeksu, więc trzeba się upewnić, że ma się odpowiedni tor jazdy. Można nadrobić tu trochę czasu lub zyskać na starcie pozycję czy dwie podczas hamowania.”
„Zakręty numer dziewięć i dziesięć to miejsce gdzie przejeżdża się przez most zwodzony. Gdy przyjeżdżaliśmy do Walencji po raz pierwszy w sezonie 2008, była dość duża przerwa pomiędzy torem i mostem- to była duża nierówność. Wstępnie były obawy, że ta przerwa może niszczyć ogumienie, ale z punktu widzenia kierowcy nie odczuwa się właściwie nic. Jest tam kilka długich prostych prowadzących do ciasnych zakrętów, takich jak na przykład zakręt numer 17, który może być dobrym miejscem do wyprzedzania. Dopóki jednak kierowca przed tobą nie popełni błędu, z wyprzedzaniem jest ciężko. Także ze względu a to, że nie jest to stały tor, tylko linia wyścigowa jest czysta, a po za nią jest brudno i ciężko o udany manewr wyprzedzania.”
„Moja ulubiona część toru to szybka sekwencja pod koniec okrążenia, gdzie hamuje się w trakcie wchodzenia w ostatni zakręt. Często dochodzi tam do zblokowania przednich kół i jest zdradliwie, ponieważ bolid często dobija tam także do ziemi.”
komentarze
1. Lesiex
"...większość zakrętów jest walna, aerodynamika i siła dociskająca nie są tak..."
a myślałem że wolna.
2. kedar9315
po prostu: TRANSLATOR
3. kosanr1
2. kedar9315 czyli jakie według Ciebie słowo powiedział Robert Kubica, że translator przetłumaczył je na walna? Użyj mózgu czasem, a to jest zwykła literówka.
4. Iceman_
Nie myli się tylko ten, który nic nie robi...
5. nomadwcm
Widoczne niektórzy są za mądrzy żeby to pojąć.... :]
6. kam39
jednym słowem powodzenia Robert
7. Renault R30 F1
Tor jest fajny i mu pasuje myśle ,że bedzie dobrze.
8. karlito
Go Go Go, Robert :) Go Alonso Go :)
9. kubikafan
na dużo nie liczę .. niech renault utrzyma merca za sobą i zblizy sie do rbr na 3dz...
10. Budyn_F1
Ten tor jest bardzo fajny szybkie proste i ciasne zakrety beda emocje.
11. hotshots
4. Iceman_
Zgadzam się ...i nie mylę się! (nic nie robię od ponad tygodnia, bo czekam na wyścig)
RK musi namieszać w końcu, bo wyraźnie odżył i wrócił mu luz :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz