Komisja nie zgodziła się na zmianę numerów startowych
Ekipa Petera Sauber nie otrzyma numerów startowych 9 i 10, mimo iż cały czas istnieje pod nazwą „BMW Sauber”,a ubiegłe mistrzostwa zakończyła na szóstej pozycji (Toyota wycofała się ze sportu).Ze wstępnych ustaleń wiemy, że z numerem 26 przystąpi do sezonu Kamui Kobayashi. Pedro de la Rosa pojedzie z numerem 27.
Szwajcarskie źródło podało także, że podczas wczorajszego spotkania Komisji F1 zatwierdzono zmianę punktacji, na tą proponowaną przez zespoły, która premiuje większą przewagą punktową zwycięzcę wyścigu. Nowy klucz punktowy będzie zatem wyglądał następująco: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
„Wspaniałe spotkanie Komisji F1” napisał na sowim twitrerze Tony Fernandez, szef ekipy Lotus. „Wiele wspaniałych pomysłów. Będzie świetny sezon. Wiele wrażeń.”
Jak tylko poznamy więcej szczegółów poinformujemy naszych czytelników o wszystkich zmianach.
komentarze
1. Gosu
Dobrze, że punktacja została zmieniona, ale czemu Sauber ma ostatnie numery, mimo że nazwa zespołu się nie zmieniła ? MSC nie miał problemu z załatwieniem takiej błahostki :)
2. kempa007
tutaj trzeba by bylo juz zmienic numery kilku innym ekipom wiec pewnie nei chcieli robic balaganu.
3. quick B
Dla Schumachera to błachostka a dla Petera to użeranie sie z komisją. Jedyna różnica to to że w Mercedesie zmiana była wewnętrzna a w drugim przypadku tzeba by zmieniac numery u kilku zespołów. CHoćby Renault gdzie na prezentacji była namalowana "11" Choć to troche nie zrozumiał czemu Sauber nie dostał zasłuzonych numerów.
4. jar188
A jak to jest, gdyby jakiś kierowca/zespół uparł się, że chce mieć nr 13,14 FIA zgodziłaby się?
5. Zakrza
Też chciałem pisać, że Schumacherowi zmienili bez problemu, ale po przemyśleniu to w sumie nie ma co robić bałaganu. A jakby inna ekipa stwierdziła, że się nie zgadzają na nowe numery? Już niech zostanie jak jest.
6. jar188
zamiast 14,15, zapomniałem dodać :)
7. kempa007
numery startowe przyznawane sa zgodnie z ubiegloroczna klasyfikacja mistrzostw konstruktorow, a 1 zawsze nalezy sie mistrzowi swiata niezaleznie do jakiego zespolu przejdzie.
8. LeX IcoN
jakas ekipa wystawia jeden bolid czy mi sie z matematyką coś w głowie pomieszało? Nie ma być przypadkiem 27, 28?
9. kempa007
13 ekip jest i 13 odpada- na logike nie moze byc :-)
10. kierownik
koledze jar188 chodzilo chyba o przyznanie tego "pechowego" nr. Czyli w wypadku kiedy ekipa X po ubieglorocznych mistrzostwach powinnna otrzymac nr 14, 15, to czy po prosbie tej ekipy komisja zgodzila by sie na przyznanie kierowcy "y" nr. 13 a partnerowi 14 pomimo tego przesadu.
11. kempa007
w historii F1 byly chyba dwa takie przypadki z tego co pamietam... Mysle, ze numery startowe sa do dogadania z FIA jezeli inni tez sie zgodza.
12. tom12333
Inne teamy nie chcą zmieniać numerów startowych bo prawdopodobnie mają już przygotowane materiały promocyjne itp., np. koszulki, banery, flagi, czapki- zbyt dużo by ich to kosztowało
13. jar188
@10. kierownik, dokładnie o to chodziło, nie dla każdego nr13 jest "pechowy".
"13 została użyta tylko dwukrotnie: podczas GP Meksyku w 1963, wtedy na bolidzie numer ten miał Moises Solana oraz podczas GP Wlk. Brytanii w 1976, gdzie samochód z tym numerem miała Divina Galica" szukajcie a znajdziecie:)
14. LeX IcoN
Faktycznie zapomniałem że 13 sie omija. Dzieki za info
15. ltj77
Z ta nowa punktacja Michal znowy zgarnie mistrzostwo w pierwszej polowie sezonu :(
Chcialbym sie mylic, ale ten koles chyba namiesza, albo raczej wszystko wroci do bylo nie bylo nudnej normy...
16. walerus
Schumacherowi dać nr 13...
17. FAster92
16 najlepiej by było jeszcze ,żeby był bardzo widoczny!!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz