Brawn GP przed Walencją
Zespół Brawn GP ma nadzieję, że po wakacyjnej przerwie w Walencji wróci do walki o czołowe miejsca. Ross Brawn i kierowcy ekipy nie mogą już doczekać się startu w nadchodzącym wyścigu."Walencja prezentuje niezwykłe wyzwanie inżynieryjne, gdyż tor jest odmienny od wszystkich innych w kalendarzu. Nie jest to typ toru ulicznego, do którego przywykliśmy ścigając się w Monako. Jest dużo bardziej otwarty i dość szybki z wyższymi prędkościami maksymalnymi. Wysokie bariery dają odczucia towarzyszące torom ulicznym, jednak szerokie obszary wyjazdowe sprawiają, że jest dużo bardziej miłosierny od Monako, pomagając poprawić bezpieczeństwo i dając kierowcom margines na błąd w pewnych miejscach okrążenia."
"Trakcja jest tu ważna, a sektory okrążenia, które mają naturę stop-start sprawiają, że Walencja jest ciężka dla hamulców. Chłodzenie jest także istotne ze względu na wysokie temperatury powietrza, ale nie oczekujemy żadnych problemów. Zespół pracował ekstremalnie ciężko od powrotu z wakacyjnej przerwy i wszyscy patrzą z optymizmem na ponowne ściganie się w ten weekend."
Jenson Button:
"Wspaniale będzie wrócić do ścigania się po wakacyjnej przerwie, a wszyscy w zespole nie mogą doczekać się Walencji. Byłem dość zajęty w ostatnich tygodniach Triathlonem w Londynie na początku miesiąca, a potem relaksem z rodziną i przyjaciółmi. Walencja jest pięknym miastem, a tor daje frajdę, gdy jesteś na skraju przystani i na moście. Jest dość wymagający dla kierowców, a bariery go otaczające sprawiają, że pojawia się dodatkowy czynnik oznaczający potrzebę utrzymania koncentracji. Było wiele pracy w fabryce po przerwie, a z samochodami czołówki będącymi tak blisko siebie, będziemy mieli interesujący weekend."
Rubens Barrichello:
"Walencja jest fajnym miastem i dowiodła, że jest niezłym miejscem dla Grand Prix Europy w zeszłym sezonie. Wyzwanie nowego toru zawsze jest ekscytujące, a w tym roku nawet bardziej, gdyż powinniśmy być na dużo lepszej pozycji do walki o dobry rezultat. Pierwsza część toru jest szybka z długą prostą, po której następuje prawy łuk i wolniejsza sekcja prowadząca do mostu nad przystanią, a potem jedziesz w dół do następnej wygiętej prostej. Druga połowa okrążenia jest bardziej podoba do toru ulicznego, gdyż jesteś dalej od wody, a trzecia długa prosta kończy się ciasnym nawrotem, który jest najlepszym miejscem do wyprzedzania. Finałowa część okrążenia jest dość szybka. To bardzo odmienny typ toru w stosunku do klasycznego obrazu toru ulicznego, jak w Monako.
komentarze
1. q.p.r
jestem ciekaw czy powrócą na właściwe tory.
2. residentevil6
Ja nie lubię Brown GP i nie chcę by wygrywali. Niech pokażą się nowi kierowcy z Renault i Ferrari
3. kuczek
i bmw heheh (akurat na to nie ma szans)
4. rsobczuk
Brawn GP jest teraz na właściwym torze. Nie muszą już nigdzie iść. Od kilku wyścigów wjechali na ten właściwy tor :) To na początku byli na złym...
5. q.p.r
Myśle że Alonso się właczy o zwyciestwo i może Raikkonen.
6. Konik_mekr
Charakterystyka toru - ostre dohamowania i długie proste- sprzyjają samochodom wyposażonym w KERS:). Zamiast powrotu na szczyt Brawna liczyłbym raczej na sukces Ferrari, bądź też McLarena.
7. Gosu
Na pewno będą w szpicy, tylko gdzie ?
Kandydatów porobiło się sporo.
8. rsobczuk
Skoro to jest tor uliczny, to bardziej kierowałbym się do wyniku, który miał miejsce w Monaco. Tam chyba Brawny i Red Bulle połykane były nawet przez słabe wtedy zespoły Ferrari i MC. Spodziewałbym się w drugiej części sezonu raczej przetasowania stawki, tylko czy wystarczy czasu tym obecnym z środka na dogonienie punktowe czołowych zespołów?
9. Skoczek130
Do boju Panowie!!! Po tytuły!!! :-)))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz