Bridgestone przed GP Wielkiej Brytanii
Formuła 1 pod koniec tygodnia ponownie zawita na tor Silverstone. Tym razem odbędzie się tam dziewiąta w tym roku eliminacja Mistrzostw Świata F1- GP Wielkiej Brytanii. Na ponad 5-kilometrowy, szybki tor Silverstone firma Bridgestone dostarczy zespołom średnią i twardą mieszankę opon.Tegoroczne GP Wielkiej Brytanii będzie 59 wyścigiem pod tą nazwą i 42, odbywającym się na torze Silverstone, będącym jednym z najstarszych obiektów, na który przyjeżdżają zespoły F1. Tor zlokalizowany w pobliżu Northampton charakteryzuje wysoka prędkość średnia, mimo to przed prostą startową znajduje się wolniejsza sekcja zakrętów, w której kierowcy będą musieli stawić czoła zjawisku łuszczenia się opon.
W ubiegłym roku Kimi Raikkonen za kierownicą Ferrari wykorzystał w wyścigu opony średnie - średnie – twarde, aby sięgnąć po zwycięstwo i przekroczyć linię mety 2,4 sekundy przed Fernando Alonso. Trzeci był zdobywca pole position i idol lokalnej publiczności- Lewis Hamilton.
Pytanie: Jakie wyzwania stawia tor Silverstone?
Hirohide Hamashima, Bridgestone: „Silverstone jest jednym z najbardziej szorstkich torów w kalendarzu, stąd przywozimy na niego najtwardsze dostępne mieszanki opon Potenza. To ciężki tor dla opon pod względem kształtu i nawierzchni, która jest jedną z najbardziej zużywających opony. Łuszczenie się opon jest zawsze brane pod uwagę gdy dojeżdża się do ostatniej sekcji, a zarządzenie oponami będzie pod tym względem ważnym aspektem, aby uzyskać dobry wynik. Kierowcy wymagają dobrej stabilności od opon, tak aby dały im pewność podczas pokonywania szybkich zakrętów. Dobre rozgrzanie i odporność na zużywanie są tutaj pożądane.”
P: Czego się nauczyliście po ubiegłotygodniowych testach na Silverstone?
HH: „Średnia mieszanka pozwala uzyskać lepszy czas okrążenia na jednym kółku i gdy warunki będą podobne podczas Grand Prix powinniśmy oczekiwać , że będzie to preferowana opona na kwalifikacje. Twarda mieszanka pozwala uzyskać bardziej stabilne osiągi. Niemniej jeżeli zespoły i kierowcy uporają się z łuszczeniem się opon, średnia mieszanka może być preferowana w wyścigu. Jako, że zespoły testowały tutaj na tak krótko przed weekendem Grand Prix, powinniśmy zobaczyć bardzo zbliżone czasy okrążeń, gdyż konkurencja miała dobrą okazję odnaleźć dobre ustawienia i zmaksymalizować swoje bolidy do wymagań toru Silvestone.”
komentarze
1. snape
heh juz nikt nie czyta takich newsow?? 8D
2. jakub_l
Ile mozna rozmawiac o oponach?
3. conrad30
snape-ja czytam! Z UWAGĄ!jakub_l-gumki w sportach motorowych(nie tylko w F1) są jednym z najważniejszych czynnikow wpływających na wynik,wiec można o nich mówic i mowić i mowic... Czytac nie trzeba!
4. rooffi
po co nam wiadomości o oponach, mogli by dać wywiady kierowców o danym torze.
5. conrad30
aah-bilety mogliby dac!nie lubie sie powtarzac ale tylko napomkne iz czytanie postow na szczescie jest nieobowiazkowe!
6. arczewski
Tak jest! Gumki są bardzo ważne - nie tylko w sporcie :)
7. conrad30
arczewski-dobre! Jak musze to używam tylko super miekkiej mieszanki i jade bez pit stopów;-)
8. Tvey
,,W ubiegłym roku Kimi Raikkonen za kierownicą Ferrari wykorzystał w wyścigu opony średnie - średnie – twarde, aby sięgnąć po zwycięstwo i przekroczyć linię mety 2,4 sekundy przed swoim kolegą z zespołu Felipe Massą. Trzeci był zdobywca pole position i idol lokalnej publiczności- Lewis Hamilton.''
Poprawka- Massa był piąty, drugi był Alonso.
9. Voight
Najlepsza jest ostatnia wypowiedz. Istne odkrycie ameryki. Ja rozumiem, że opony są ważne ale można to podać w postaci analizy technicznej. W ogóle jakaś analiza techniczna czegokolwiek by się przydała
10. atomic
pieprzenie kota za pomocą młota
11. Morales30
Wszystko spoko ale to łuszczenie opon? chyba się to inaczej nazywa czyż nie?
12. walerus
dobra guma nie jest zła....
13. pz0
Jednak o oponach obecnie nie ma co gadać ani czytać. To nie jest już tak istotne, ajk jest tylko jeden dostawca gumek. Wypowiedzi ludzi z Bridgestone to są ich przemyślenia. Jak ma się monopol to można pier... ile się chce. Jak jest konkurencja to można coś analizować.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz