Co nowego zespoły przywiozły do Kataru?
Zespoły nie zdecydowały się na dostarczenie zbyt wielu nowości na katarską ziemię. Raptem trzy ekipy przygotowały swoje ulepszenia na ten weekend.Nie jest to natomiast żadne duże zaskoczenie z wielu względów. Przede wszystkim Losail International Circuit dopiero po raz drugi gości najlepszych kierowców świata i to przy okazji weekendu sprinterskiego z jednym treningiem. Ponadto tamtejsze warunki nie sprzyjają testowaniu nowych elementów, a swoje dokładają agresywne tarki i nowy asfalt.
W związku z tym zaledwie trzy stajnie zdecydowały się przygotować poprawki na ten weekend. Zdecydowanie więcej aktualizacji można spodziewać się przy okazji zawodów w Austin. To właśnie na amerykańskiej ziemi większość ekip powinna zakończyć swoje tegoroczne programy rozwojowe.
Alpine
Francuzi w ostatnich weekendach nie brylowali jakoś szczególnie na froncie ulepszeń, co może być wytłumaczeniem przygotowania największego pakietu na katarski tor. Zgłosili trzy zmiany w swojej maszynie, a ta najważniejsza dotyczy wyższych wcięć w bocznych ściankach dyfuzora, co ma zapewnić więcej siły docisku przy niskim prześwicie.
Oprócz tego zmodyfikowali geometrię tylnych hamulców, aby zmniejszyć opór aerodynamiczny i wprowadzili większe żaluzje chłodzące, które są testowane pod kątem zmagań w Meksyku. Warto również nadmienić, że obu maszynach A523 zamontowano nowe układy wydechowe.
Alfa Romeo
Szwajcarki zespół wprowadził jedną korektę, która uzupełnia poprawki z ostatnich weekendów wyścigowych. Mowa o zmienionym kształcie endplatów oraz beam winga.
AlphaTauri
Włosi nawet na GP Kataru przygotowali zmodyfikowaną przednią część podłogi, co powinno poprawić przepływ powietrza i siłę docisku. W obu ich samochodach doszło też do wymian komponentów skrzyni biegów. Maszyna Yukiego Tsunody została wyposażona również w nowy wydech.
Red Bull, Ferrari, Mercedes, McLaren, Aston Martin, Haas, Williams
Te siedem zespołów nie zgłosiło żadnych aktualizacji aerodynamicznych do FIA. Jedynie w samochodach Lando Norrisa i Oscara Piastriego pojawiły się nowe elementy przekładni, a Carlos Sainz otrzymał nowy układ wydechowy.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz