komentarze
  • 1. hubertusss
    • 2023-09-14 21:36:24
    • *.17.172.2

    Aby przetrwać w RB oprócz silnej psychiki potrzebna jest też wysoka forma i skuteczność. Gdy te elementy są na wysokim poziomie silna psychika przestaje odgrywać pierwszorzędną rolę. 145 punktów straty do Maxa to wielki wstyd. Nie za to RB płaci Perezowi grube miliony. Sergio nie bardzo rokuje. Riccardo też się nie popisuje jakoś bardzo. RB musi szukać kogoś innego. Na przyszłe lata.

  • 2. mm27m
    • 2023-09-15 11:01:10
    • *.eaw.com.pl

    w sumie to wysoka forma i skuteczność najczęsciej jest pochodną mocnej psychiki, lub na odwrót :)
    zgadzam się z Tobą, Perez zgasł jeśli chodzi o całokształt, różnica jest ogromna a podia to tylko kwestia wybitnego auta.
    myślę że powrót Ricciardo niewiele zmieni, natomiast Norrisa fajnie by było zobaczyć obok Maxa.
    Norris by się skusił pewnie :)

  • 3. dexter
    • 2023-09-15 14:29:21
    • *.c23.pool.telefonica.de

    Kto uprawial/uprawia sport z penoscia przechodzil przez podobna sytuacje. Mysle, ze aktualnie po prostu tez glowa sprawia Perezowi figle. Nadchodzi sobota, przychodzi b. duza presja gdzie trzeba byc mocno skoncentrowanym i sportowiec zaczyna myslec. Tzn. dostaje mentalna blokade i nie potrafi wywolac swojego potencjalu. Typowy blackout. Nie mozesz juz nic zrobic i wpadasz w spirale spadkowa z ktorej trudno jest potem wyjsc. W rywalizacji lacza sie pewne czynniki, ktore na nas wplywaja: fizyczny, psychiczny i emocjonalny.

    Wszystkie wyniki w rywalizacji mozna przypisac tym trzem czynnikom. Kondycja fizyczna - jak dobrze jestesmy wytrenowani. Nasze mysli - co mowimy do siebie. I wreszcie nasze emocje - co czujemy i postrzegamy. Aby uzyskac jak najlepszy wynik, to wszystkie trzy czynniki musza ze soba doskonale wspolgrac. Nie jest to latwe zadanie, bo jesli jeden czynnik wyjdzie poza linie, moze zepsuc cala rywalizacje i pociagnac za soba pozostala dwojke. Masz negatywne mysli, nie masz pewnosci, automatycznie nastroj sie pogarsza. Blokada w glowie prowadzi do blokady calego ciala.

    Na czym polega sukces Maxa (pomijajac jego talent)? To glupio brzmi, ale na pozytywnych wynikach (na zwyciestwach). Z kazdym zwyciestwem wzrasta u niego pewnosc siebie. To normalne, ze w takiej sytuacji kierowca czuje sie najwspanialszym i najlepszym. Jaka postawe albo jaka poze przyjmuje kierowca? Zaciska zwycieska piesc, wyrzuca rece do gory i piers do przodu!

    Wynik zalezy tez od tego w jakim jestes nastroju, bo jest znaczaca roznica. Element emocjonalny jest najwazniejszy, poniewaz ludzie sa w duzym stopni kontrolowani przez uczucia (czy sie do tego przyznajemy czy nie). Sciganie sie, jazda autem powinna sprawiac przyjemnosc w pierwszej linii. A co sobie inni mowia, na takie demotywujace wtracenia sportowiec nie powinien zwracac wiekszej uwagi. Niech Helmut Marko dostanie swoja chwile, aby denerwowac. Chodzi o to, aby Perez wydostal sie szybko z tej negatywnej spirali w ktorej aktualnie sie znajduje - w glownym stopniu mowa jest o kwalifikacjach, bo wyscigi ma czyste, potrafi wyprzedzac, walczyc kolo w kolo i nie popelnia zbyt duzo bledow. Dlatego Perez potrzebuje swojego momentum w kwalifikacjach ( tak tylko dla swojej glowy, dla pewnosci siebie).

  • 4. dexter
    • 2023-09-15 14:37:49
    • *.c23.pool.telefonica.de

    "Gdy samochód jest nadsterowny, różnica między nami wzrasta. W przeciwnym przypadku jestem bliżej."

    Coz, od strony teoretycznej mozna powiedziec, ze neutralny pojazd jest szybszy od pojazdu nadsterownego. W praktyce bedzie to jednak z duzym prawdopodobienstwem odwrotnosc. I w takim miejscu nalezy rzeczy rozwazyc. Powiedzmy, ze auto podsterowne z cala pewnoscia jest latwiejsze do opanowania lub kontrolowania niz pojazd neutralny na granicy limitu. Znowu auto nadsterowne jest bardzo trudne do opanowania: ba, moze byc nawet niemozliwe do kontrolowania, ale patrzac na ustawienia moze byc szybsze. Problem polega na tym, ze w obszarze przejsciowym takie pojazdy z bardzo szybka reakcja produkuja stan jazdy, ktory przez kierowce jest nie do kontrolowania. Utrzymanie takiego auta pod kontrola jest bardzo trudne. Tak wiec w teorii szybkie auto, a w praktyce nie - poniewaz kierowca nie bedzie mial zaufania. I w takiej sytuacji trzeba zawsze wszystko rozwazyc. I nie mozna bez kierowcy, poniewaz w tym miejscu kierowca musi wniesc swoj impuls (on musi pracowac z inzynierami).

  • 5. mm27m
    • 2023-09-15 20:49:19
    • *.

    Dexter, mądrego to miło posłuchać (poczytać) :)
    Pzdr!

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo