Pirelli potwierdziło kolejne testy opon w przerwie zimowej
Włoska firma nie zamiesza odpuszczać po sprawdzeniu przyszłorocznego ogumienia w Abu Zabi i planuje w najbliższych miesiącach przeprowadzić serię kolejnych testów. Pierwsze z nich odbędą się jeszcze w tym roku.Informacja ta nie jest żadnym zaskoczeniem ze względu na wcześniejszą wypowiedź inżyniera Pirelli, Simone'a Berra'y. Już wtedy włoski przedstawiciel wyjawił, że jego firma planuje przeprowadzić szereg kolejnych prób nowego ogumienia i po zakończeniu jazd w Abu Zabi zostały podane ich szczegóły.
Przed rozpoczęciem sezonu 2023 producent z Mediolanu zorganizuje sześć specjalnych sesji, z czego trzy będą przeznaczone do sprawdzania ogumienia na suchą nawierzchnię, a pozostałe na mokrą. Najwięcej będzie działo się na torze Paul Ricard, który wypadł z kalendarza po tegorocznych zmaganiach.
Tam już 3 i 4 grudnia Alfa Romeo sprawdzi przyszłoroczne "przejściówki" i "deszczówki", a na początku lutego przyszłego roku to samo uczyni AlphaTauri. W podobnym terminie na francuskim owalu pojawi się także Mercedes, aby jednak wypróbować slicki. Polskich fanów powinna szczególnie interesować sesja ekipy z Hinwil, ponieważ podczas niej najprawdopodobniej zobaczą oni Roberta Kubicę.
W dniach 6-7 grudnia do akcji wkroczą kierowcy Ferrari na swoim testowym torze w Fiorano. Wówczas również będą wykorzystywane deszczowe mieszanki. Tydzień później zmienione slicki wypróbuje AlphaTauri na obiekcie Portimao. Ostatnie testy planowane są zaś na 7 i 8 lutego w Jerez. Swoje zajęcia mają mieć wtedy zawodnicy Mercedesa i Astona Martina:
"Zdaliśmy sobie sprawę z tego, że zarówno w tegorocznym, jak i przyszłorocznym kalendarzu nie będzie możliwości zorganizowania wszystkich potrzebnych testów. Pojawił się więc pomysł, by wykorzystać treningi w USA oraz Meksyku, a potem rozegrać te próby poza sezonem", mówił szef działu Pirelli F1, Mario Isola, cytowany przez PlanetF1.
"Regulamin mówi o tym, że możemy korzystać z obecnych konstrukcji do 15 grudnia i ponownie od 1 lutego, aż do rozpoczęcia sezonu. W lutym jednak nie można wykorzystać tych jazd do rozwoju samochodu na kampanię 2023. FIA ma bowiem swojego wysłannika, który kontroluje, czy dana konfiguracja albo część była używana w jakimkolwiek wyścigu w 2022 roku."
"Mamy zaplanowane zarówno trzy mokre, jak i suche sesje. Trzeba zaliczyć parę takich testów na mokrej nawierzchni i zimnych warunkach, bo planowane jest usunięcie koców grzewczych z takiego ogumienia w 2023 roku. Mam jednak nadzieję, że nie będzie za zimno, gdyż np. w Fiorano w grudniu może być już śnieg!"
- 03-04.12: Francja (Le Castellet) - Alfa Romeo (deszczowe opony)
- 06-07.12: Włochy (Fiorano) - Ferrari (deszczowe opony)
- 14-15.12: Portugalia (Portimao) - AlphaTauri (slicki)
- 01-02.02: Francja (Le Castellet) - Mercedes (slicki)
- 03-04.02: Francja (Le Castellet) - AlphaTauri (deszczowe opony)
- 07.08.02: Hiszpania (Jerez) - Mercedes, Aston Martin (slicki)
komentarze
1. Grzesiek 12.
Cytując klasyka : " dobra guma nie jest zła"
2. Shovers
Simone Berra. Kogo, czego? Simone Berry. Nie stosujcie apostrofów przy odmianie, jeśli nie wiecie jak.
3. Krukkk
@2. A po co w ogole w tym przypadku odmieniac to imie i nazwisko? Po Twojej probie odmiany wyszlo calkowicie inne nazwisko.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz