komentarze
  • 1. GRZ1
    • 2022-07-14 11:27:40
    • *.sta.asta-net.com.pl

    Najlepsi kierowcy świata i nie potrafią zmieścić się w torze? Kiepsko. Z karami będzie mniej przewidywalny wyścig, więc fajnie, lepszy kierowca będzie miał tych kar mniej.

  • 2. bartexar
    • 2022-07-14 11:31:50
    • *.

    Skończcie to skomlenie. Białe linie to limity i tyle. Przekraczasz - dostajesz karę. Nikogo nie obchodzi że straciłeś czas przez wyjechanie, tego nie pilnują ludzie tylko czujniki. Jeśli boisz się że dostaniesz karę i do tego stracisz czas, jedź wolniej i zostaw miejsce kierowcom którzy wiedzą jak się w tych limitach mieścić.
    Tyle było gadania ostatnie 3 lata o limitach torów, w końcu jest jasno i przejrzyście to nadal panienkom źle xD
    A Horner to niech się lepiej zajmie swoją podłogą, bo mogą za długo nie pociągnąć w tych mistrzostwach.

  • 3. dex
    • 2022-07-14 12:17:23
    • *.centertel.pl

    na te panienki najlepsze pobocze żwirowe, niech sobie przekraczają limity

  • 4. belzebub
    • 2022-07-14 13:41:07
    • *.dynamic-3-poz-k-1-1-0.vectranet.pl

    Wy niczego nie rozumiecie... Chciałbym zobaczyć którego z Was jak jedzie obecnym bolidem i mieści się w każdym okrążeniu w limitach.
    Nie macie chyba pojęcia, że widoczność przy tegorocznych bolidach jest mocno ograniczona wskutek większych kół oraz owiewek nad nimi. Większość kierowców jedzie na czuja. Do tego trzeba dodać, że przy naciskaniu bolidy mogą być podsterowne i w zakręcie wyrzuca je jak to było widać w 9 i 10 na Redbull Ringu.

  • 5. Raptor Traktor
    • 2022-07-14 13:51:17
    • *.fiberway.pl

    Zawsze byłem za żwirowymi poboczami, a nie tą asfaltową żenadą typu Paul Ricard. Nie bez powodu zakręt nr 4 na Red Bull Ringu jest jednym z najlepszych (przynajmniej jak dla mnie) w kalendarzu.

  • 6. Puchy
    • 2022-07-14 13:58:01
    • *.205.151.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @4 popłynąłeś z tymi bolidami. Ja bym chciał zobaczyć chociaż połowę komentujących ogólną fizykę jazdy na tym forum, którzy nie ścinają zakrętów zwykłą osobówką, a co dopiero bolidem, tfu czy nawet gokartem.

  • 7. Jacko
    • 2022-07-14 14:48:44
    • *.

    Ale dlaczego "ścinają zakręty zwykłą osobówką"? Bo przekraczają dozwoloną prędkość. Gdyby przestrzegać wszystkich ograniczeń, to jesteś w stanie trzymać się swojego pasa w 100% zakrętów. Pod tym względem w F1 jest analogicznie. Kierowcy starają się jechać na limicie, a kiedy go przekroczą, to wypadają za linie, czyli po prostu było za szybko...

  • 8. Puchy
    • 2022-07-14 15:02:46
    • *.205.151.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @7 ale ja nie powiedziałem nic na temat tego co sądzę o obecnych limitach toru. Uważam, że są po to żeby ich przestrzegać. Staram się po prostu nie udawać specjalisty kiedy w czymś nie uczestniczę, a ludzie osobówkami ścinają zakręty głównie dla wygody i z powodu braku jakiejkolwiek techniki jazdy :) czasami jeżdżę w górach i większość aut, które pokonują serpentyny ścina zakręty mimo, że jedzie 30km/h :D

  • 9. Raptor Traktor
    • 2022-07-14 15:52:49
    • *.fiberway.pl

    @6 Dawno nie widziałem tej kulawej logiki w stylu "nie krytykuj, bo sam nie umiesz lepiej". Dzięki, tego mi brakowało.

  • 10. goralski
    • 2022-07-14 16:28:58
    • *.centertel.pl

    @8 mieszkam w górach, ścinam nałogowo zakręty, te widoczne. Robię to świadomie bo pasażerowie to nie worki kartofli i nie jadą tak skupieni jak ja - kierowca podświadomie się zapiera plecami, mocniej trzyma kierownice itp a pasażer czuje po prostu siłę odśrodkową i na kanapie czy fotelu nic nie może zrobić.
    Chyba, że boisz się białych linii, że potną Cię na plasterki jak laser :D

  • 11. Puchy
    • 2022-07-14 16:42:33
    • *.205.151.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @9 przeczytaj jeszcze raz i wróć jak zrozumiesz. Możemy krytykować to czy nam się podoba to co mówią kierowcy na temat przekraczania limitów toru i sam uważam, że po to one są żeby starać się ich nie łamać. Żaden kierowca F1 nie powie, że to fajne przepisy, z oczywistych względów... ale jak czytam kurna wypociny znawców "bo wystarczy, że odpuścisz gaz przy dojeździe do 10 na apex, potem zredukujesz do 3 i między gaz z hamowaniem, zmieniasz balans i elegansio na pewno by nie wypadł" to mnie oczy pieką :D

    @10 jak sam napisałeś "te widoczne". Bo jeśli ktoś jedzie 30 i ścina ślepe zakręty (A tych chyba przyznasz, w górskim terenie jest najwięcej) to znaczy, że albo chce spowodować wypadek albo, że nie ma wyobraźni.

  • 12. goralski
    • 2022-07-14 16:56:19
    • *.centertel.pl

    Well, próbuje przekazać jedno - odnoszenie ruchu drogowego na tory f1 jest tak samo trafne, jak uczenie świni gry na pianinie...
    Limity torów w postaci linii są złe. Kiedyś to działało - mniejsze koła, bolidy, brak halo,pułapki żwirowe /bandy.
    Obecnie mamy oprócz powyższych (halo, owiewki na koła, szersze bolidy) elektronikę, która czasem zawodzi i sędziów, którzy prawie ciągle zawodzą (w najlepszym wypadku ogłaszają oczywiste decyzję z takim opóźnienieniem, że więcej zamieszania wprowadzają.

    Linia toru powinna być naturalna, mogą być linie (żeby kierowcy lepiej widzieli wierzchołki) ale to koniec asfaltu /krawężnik wyznacza fizyczny koniec. Jeśli kierowca przedobrzy - kara jest natychmiastowa i dotkliwa. Tego jako kibic oczekuje a nie zielonego stolika i decyzji tydzień później..

  • 13. Puchy
    • 2022-07-14 17:16:43
    • *.205.151.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @12 i tu się w pełni z Tobą zgadzam.

  • 14. Aeromis
    • 2022-07-14 17:36:19
    • *.adsl.inetia.pl

    Najgorsze jest to, że FIA może dalej cisnąć kierowców tymi durnymi limitami w ramach ich wojenki. One były ok - w poprzednim sezonie, gdy bolidy były inne a Massi współpracował z kierowcami tak, by było to logiczne.

  • 15. Jacko
    • 2022-07-14 20:27:11
    • *.

    @12. goralski & 13. Puchy
    Ale tu nie chodzi przecież o jakieś najechanie na linię, jej przekroczenie, tylko o wyjechanie CAŁYM bolidem, wszystkimi CZTEREMA kołami. Ok, kierowcy rzeczywiście mogą mieć problem z widocznością po zewnętrznej, ale w tym wypadku mają tę linię między kołami, mniej więcej na wprost toru jazdy. No sorry, ale skoro sami cisną do granic możliwości, a czasami aż te granice przekraczają, to powinni być też świadomi konsekwencji.
    Skoro jest RYZYKO, to musi być jakaś kara, bo jeśli i tak nic za to nie grozi, to wtedy i żadnego ryzyka nie ma...

  • 16. goralski
    • 2022-07-14 21:32:37
    • *.centertel.pl

    @15 Jacko
    Tory są złe projektowane, skoro takie problemy wychodzą. Nie wszystkie, ale akurat nadchodząca runda do takich z pewnością należy. Była już kiedyś tutaj dyskusja o Francji, że asfalt jest bezpieczny itp bo mogą wyhamowac. Super, tylko można to zrobić inaczej - nitka toru, potem 5m żwiru /trawy oddzielone krawężnikiem a potem te asfalty. Jak bolid wypadnie to każdy zauważy a kierowca straci. I taka kara ma sens - wymierna strata czasu i ewentualne uszkodzenia. Inaczej to tylko kolejna furtka do nadinterpretacji.

  • 17. Jacko
    • 2022-07-14 22:08:48
    • *.dynamic.chello.pl

    @16. goralski
    Skoro kierowcy są w stanie bardziej uważać i się mieścić kiedy jest żwir lub ściana, to dlaczego nie są w stanie robić tego samego gdy jest asfalt? Sam tor czy linie niczym się przecież nie różnią.
    Tak jak pisałem: skoro podejmują większe ryzyko i jadę szybciej, niż w przypadku żwiru/ściany, to niech im grozi jakaś konsekwencja tego ryzyka.

  • 18. Puchy
    • 2022-07-15 12:13:58
    • *.205.137.93.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @15 słuszna uwaga. Jakoś ciągle w głowie miałem te milimetry, a to przeciez szerokość bolidu. Co do pułapki żwirowej, ściany itp. to wydaje mi się, że kwestia jest działania psychologiczne. Mają świadomość, że jak wpadną w żwir więc nie mogą przekroczyć granic swoich możliwości. To we Francji jest nie tyle co źle zaprojektowany, co ma sporo slepych zakrętów, które zlewają się w całość z asfaltowym poboczem i może to powodować chaos z limitami toru. Takie jest moje zdanie. Tak czy siak dalej podtrzymuje, że po to są limity żeby ich nie przekraczać ale rozumiem też frustrację kierowców bo to trochę tak, parafrazując przysłowie, dostają całą rękę ale jak wezmą jeszcze paznokieć to już kara. Tak naprawdę to najlepszym rozwiązaniem byłby sztywny zakaz przekraczania limitów, nawet jednym kołem, w czasówkach i większa wyrozumiałość przy przekraczaniu w wyścigu. Tylko przy obecnym sędziowaniu wyszedłby z tego niezły raban :D

  • 19. Puchy
    • 2022-07-15 12:16:21
    • *.205.137.93.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @18
    *jak wpadną w żwir to nie wyjadą
    **tor we Francji
    ***kwestią jest działanie

  • 20. xdomino996
    • 2022-07-18 10:14:43
    • *.pawluk.org

    Ogólnie uważam, że trzeba poprawić niektóre detale. Norris dostał ostrzeżenie za limit na T1 gdzie zahaczył o tarkę i stracił dużo czasu. Po za tym moim zdaniem jest ok. Max przesadza w swojej sugestii. Nikt nie kara za wyjazd o 1cm. A kara za 4 wyjazd poza tor. Póki przepisy są równe dla wszystkich to jest to wporzadku.
    A same limity muszą być. Wiadomo że żwir jest efektowniejszy w swoim zadaniu, ale nie można go wszędzie użyć tuż za tarka/biała linia. Na szybkich zakrętach musi być jakiś margines błędu.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo