komentarze
  • 1. Andrzej369
    • 2022-03-24 12:41:17
    • *.mt.pl

    Czyli prościej - brakuje docisku z podłogi i dyfuzora? No to trzeba zrekompensować to dużym skrzydłem.
    Może też być problem z przednim skrzydłem, które samo z siebie nie generuje tak dużego docisku jak reszta pakietu aero, ale przekierowuje powietrze tak aby zmaksymalizować osiągi na innych elementach, kto wie? Tylko inżynierowie Mercedesa...

  • 2. TomPo
    • 2022-03-24 12:53:40
    • *.48.53.64

    Nie ma docisku, bolid skacze, wiec walneli skrzydlo od Boeinga i przez to byli powolni.
    Ale to nie tlumaczy slabej formy innych bolidow z silnikiem Merca.
    Tak wiec to moze byc czesc prawdy (bo skrzydlo rzeczywiscie bylo duze) ale raczej nie cala prawda.

  • 3. Mleko
    • 2022-03-24 13:14:52
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Mi się wydaje, że po prostu postawili na docisk w zakrętach. Na prostych bolid mocno im podskakuje, więc nie wykorzystywali silnika na maksa, a skrzydło miało im zrekompensować straty na prostych.

  • 4. hubos21
    • 2022-03-24 14:40:42
    • *.8.182.156

    Niech już za dużo nie tłumaczą jak wiedzą gdzie problem tylko do roboty, goniący Mercedes w końcówce sezonu znowu może namieszać

  • 5. Jakusa
    • 2022-03-24 15:14:39
    • *.tvp.pl

    Śmieszny jest ten Mercedes, gdyby problem dotyczył tylko ich to jeszcze można by to łyknąć, ale wszystkie zespoły z silnikiem merca ciągnęły się na końcu, więc ewidentnie jednostka jest skopana.

  • 6. Jacko
    • 2022-03-24 16:09:46
    • *.

    @2. TomPo
    "Ale to nie tlumaczy slabej formy innych bolidow z silnikiem Merca."

    Jak się cofniemy kilka sezonów wstecz, to nikt nie miał podejścia do Mercedesa (podobno głownie dzięki silnikowi), a Williams okupował tyły i nie miał podejścia do nikogo innego. To ten silnik był genialny (vide Mercedes) czy był jednak śmieciem (vide Williams)?

  • 7. Jakusa
    • 2022-03-24 16:51:16
    • *.tvp.pl

    @6 W momencie kiedy silnik jeszcze odgrywał ogromną rolę, Williams potrafił znajdywać się na podium, w 2019 producenci zbliżyli się osiągami i konstrukcja bolidu zaczęła odgrywać większą rolę, a że Williams był robiony wtedy z drzwi od stodoły stąd takie wyniki.

  • 8. hubos21
    • 2022-03-24 17:14:23
    • *.8.182.156

    Inne bolidy z silnikami Mercedesa na pewno nie mają w 100% takiego samego silnika. Są różnice w oprogramowaniu, słynna party mode też miał tylko zespół macierzysty, dopiero jak reszta producentów też zaczęła go stosować wtedy chyba klienci też dostali

  • 9. Gwyn_Bleidd
    • 2022-03-24 19:40:48
    • *.96.247.228.ipv4.supernova.orange.pl

    #1 Inżynierowie Mercedesa jeszcze nie wiedzą w 100%, dlatego Allison wspomniał o łucie szczęścia.
    Teraz tylnym skrzydłem zaleczają objawy, a muszą dojść do przyczyn u pacjenta Bolid Mercedesa że nie jest szybki ;) Pewnie mniejsza moc silnika też jest brana pod uwagę jako jedna z możliwych przyczyn. Może być jeszcze waga. Może być pakiet aero. Może być problem w różnych proporcjach wszędzie. Może być po prostu nauka bolidu żeby odkryć który kompromis jest najmniej bolesny. Do tego dochodzi limit budżetowy i ogólnie decyzja w którym kierunku pójść, szacunek ryzyka do potencjalnych korzyści. Potrzebna- odwaga, doświadczenie, otwarty łeb, wiara oraz nadzieja. Oraz wiedza kogo słuchać i kiedy, zdobyta tylko dzięki tysiącu rozczarowań :D

  • 10. pan37lureta
    • 2022-03-25 07:07:40
    • *.red.o2.cz

    Mercedes ma słabą podłogę. Efekt wysokie ustawienia zawieszenia i duże tylne skrzydło. Prawdopodobnie chodzi o część podłogi w pobliżu silnika. To samo tyczy się innych bolidów z silnikiem Mercedesa

  • 11. Bruce
    • 2022-03-25 08:45:31
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @8 silnik musi być identyczny, ale jego ustawienia zależą od zespołu. Co do obecnych silników, to mówi się, że Mercedes robiąc u siebie super chłodzenie, zaniedbał zespoły klienckie, które takiego chłodzenia nie mają (chłodzenie jest opracowywana przez zespół) i nie mogą sobie pozwolić na wykorzystanie 100% możliwości jednostki napędowej, bo ta po prostu się przegrzewa. Tak więc silnik może być nawet najlepszy w stawce, ale bez odpowiedniego chłodzenia nie będzie można wykorzystać jego potencjału

  • 12. mentos11
    • 2022-03-25 08:47:58
    • *.static.ip.netia.com.pl

    Ech dajecie się łapać na pijarową gatkę. Mercedes ma najsłabszy silnik i już, przypominam że w czasie testów jak pokazali te minimalne sekcje boczne to chwalili się ze dzieki tym sekcja zyskają 1 sekundę przewagi i co? dzieki tym sekcja jeszcze daja radę utrzymac sie z przodu ale ewidentnie maja za mało mocy z silnika prawdopodobnie po zmianie mieszanki paliwa z etanolem.
    Era Mercedesa sie skończyła :) Ferrari is back :)

  • 13. Tomek_VR4
    • 2022-03-25 12:38:40
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @12
    Mercedes nie może odkręcić swojego silnika poprzez dobijanie. Ktoś z mercedesa mówił że jeśli uporają się z dobijaniem to zyskają sekundę.

  • 14. Lokowaty77
    • 2022-03-26 16:10:57
    • *.icpnet.pl

    Przecież auto Mercedesa nie ma w ogóle sidepodow. Za płaskie są, nie generują docisku. Zobaczcie boki, wloty Ferrari. Szerokie, od góry wgłębienie, dzieło sztuki aerodynamiki

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo