Russell: nasze problemy mogą trwać nawet cały sezon
Brytyjski kierowca nie podzielił opinii Andrewa Shovlina i sugeruje, że Mercedes tak szybko nie poradzi sobie z problemami, jakie napotkały jego podczas jazd w Bahrajnie. Największym mankamentem bolidu W13 wydaje się zjawisko porposingu, a nie jak niektórzy sugerowali jednostka napędowa.Nowe otwarcie w F1 na razie zatrzymało niedoścignionego w erze hybrydowej Mercedesa. 3. i 4. miejsce w GP Bahrajnu stajnia z Brackley musi zawdzięczać raczej szczęściu niż osiągom samochodu, których zdecydowanie brakowało w stosunku do Ferrari czy Red Bulla. Tak dobre wyniki nie byłyby możliwe, gdyby nie awarie obu bolidów RB18.
Żeby myśleć o realnej walce z tymi dwoma zespołami, Niemcy muszą sobie poradzić z wieloma kłopotami, które prześladowały ich w Bahrajnie. Chodzi głównie o zjawisko porpoisingu. Walczą z nim już od pierwszych testów, ale odpowiedniej recepty wciąż nie znaleziono.
Na Bliskim Wschodzie zastosowano tymczasowe rozwiązanie w postaci podniesienia całej konstrukcji. Dzięki temu oba Mercedesy faktycznie mniej podskakiwały na prostych, natomiast wiązało się to ze spadkiem docisku i przyczepności. To wpłynęło też na degradację ogumienia, która była zdecydowania wyższa niż w przypadku liderów wyścigów. Według wyliczeń AMuS, Lewis Hamilton tracił około 0,8 sekundy na okrążeniu do Charlesa Leclerca.
Andrew Shovlin dał promyk nadziei niemieckim fanom, twierdząc, że jego ludzie "wiedzą, jak szybko odblokować osiągi z tegorocznego auta." Najprawdopodobniej będzie to jednak znacznie dłuższy proces, na co wskazuje poniższa wypowiedź George'a Russella. Z kolei niezawodne AMuS dodaje, że Mercedes zamierza rozwiązać problemy z porpoisingiem do przyjazdu na włoską Imolę:
"Obiecujące jest to, że inne samochody miały taki sam problem i poradziły sobie z nim. Świadczy to o tym, że można znaleźć jakieś dobre rozwiązanie. Natomiast ciągle go szukamy. Byłoby świetnie, gdybyśmy to wyciągnęli z naszych testów, w których tyle przejechaliśmy, ale tak naprawdę nie wiemy, ile to jeszcze potrwa", mówił stary/nowy kierowca "Srebrnych Strzał", cytowany przez Grandpx.news.
"Być może rozwiązanie pojawi się już w trakcie następnego weekendu. Mamy nadzieję, że wydarzy się to tak szybko, jak to tylko możliwe. Natomiast może to też trwać cały sezon."
Niektórzy eksperci sugerowali także, że strata Mercedesa wynikała z deficytu po stronie jednostki napędowej, która wyznaczała trendy w F1 od 2014 roku. Obecnie wydaje się, że to Ferrari posiada najmocniejszy silnik, a bahrańskie prędkości maksymalne sugerowały nawet, że Niemcy znajdują się za Red Bullem na tym polu.
Jednakże Toto Wolff nie do końca z tym się zgadza. Szef Mercedesa przekonuje, że różnice w osiągach na prostych wynikały z ustawień samochodów. Nie jest bowiem tajemnicą, że jego ekipa postawiła w Bahrajnie na tylne skrzydło, które generowało większy opór aerodynamiczny:
"Trzeba najpierw przeanalizować poziomy oporu aero, zanim ocenimy, czy brakuje nam mocy. Nie sądzę, aby pomiędzy silnikami były jakieś duże różnice. Natomiast Ferrari zrobiło duży krok naprzód, gdyż w zeszłym roku nie było tak konkurencyjne. Gdy popatrzycie jeszcze raz na tę rundę w Bahrajnie, spisywali się lepiej od wszystkich", oznajmił Austriak, cytowany przez RaceFans.
Wolff został również zapytany o środki, jakie jego team zamierza zastosować w Arabii Saudyjskiej, gdzie znajduje się jeden z najszybszych torów w kalendarzu. 50-latek nie wyklucza "ekstremalnych rozwiązań":
"Naprawdę w łatwy sposób można zrzucić opór z bolidu. Bierzecie po prostu piłę łańcuchową i rozcinacie tylne skrzydło na drobne kawałki. To właśnie będziemy robić w Dżuddzie", żartował boss Mercedesa.
komentarze
1. carrera 2013
Piła łańcuchowa to świetny pomysł;). Prosty i skuteczny;).
2. Automotof1
Na ciebie dobra by była ....
3. Fan Russell
@1 Żeby ciebie nie było dobra. Russell to dobry zawodnik
4. Fan Russell
Pożyjemy zobaczymy ;)
5. Gwyn_Bleidd
:)
6. Aeromis
Russell: "Nasze problemy mogą trwać nawet cały sezon."
Ściskam kciuki mocno mocno aby tak było. Nie spieszcie się z analizami, robota nie zając - nie ucieknie. ;]
Życzę dużo ciepłych... jednostek napędowych, hulaj dusza oporów aerodynamicznych. "Wolniej jedziesz - dalej zajedziesz."
7. I_am_speed
"Shovlin - Mercedes wie jak szybko odblokować osiągi bolidu W13"
Dzień później:
"Russell - Nasze problemu mogą trwać nawet cały sezon"
;)))
Mercedes w pigułce.
8. CrazyYoda
No i niech trwają. Prawidłowo.
9. Fan Russell
@8 Jakiś problem?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz