Red Bull doszedł do porozumienia z Mercedesem ws. Hodgkinsona
Zespół Red Bulla na otarcie łez po utracie Dana Fallowsa na rzecz Astona Martina doszedł do porozumienia z Mercedesem w kwestii rozpoczęcia współpracy z Benem Hodgkinsonem. Przypomijmy, że Brytyjczyk zostanie dyrektorem technicznym nowo utworzonego departamentu silnikowego stajni z Milton Keynes.Zespół Red Bulla po tym, jak Honda ogłosiła zakończenie projektu F1 z końcem sezonu 2021 postanowił przejąć własność intelektualną Japończyków i samodzielnie, aczkolwiek w początkowej fazie - przy dużej ich pomocy prowadzić dział silnikowy dla potrzeb swojego zespołu F1.
W zeszłym roku głośno zrobiło się o kluczowych transferach z Mercedesa do Red Bulla, a wśród nazwisk znalazł się Ben Hodgkinson, który od 2017 roku pełnił rolę szefa departamentu mechanicznego w Brixworth, a z niemieckim producentem związany był od 21 lat.
"Czerwone byki" w zeszłym roku w ferworze wymiany ciosów z Mercedesem zarówno na torze, jak i poza nim szybko potwierdziły zaangażowanie cenionego inżyniera bezpośrednio z zaplecza swojego głównego rywala. Nie było jednak wiadomo, kiedy Hodgkinson będzie mógł rozpocząć pracę w nowym zespole ze względu na zapisy w jego kontrakcie.
W krótkim komunikacie obie ekipy wydały w tym względzie wspólne stanowisko, z którego wynika, że brytyjski spec będzie mógł rozpocząć pracę w Red Bullu już od 24 maja bieżącego roku:
"Mercedes i Red Bull F1 osiągnęli dzisiaj porozumienie dotyczące zaangażowania Bena Hodgkinsona. W myśl porozumienia - Ben, który dołączył do Mercedesa w sierpniu 2001 roku, będzie mógł dołączyć do Red Bull Powertrains od 24 maja 2022 roku."
Hodgkinson nie był jedynym kluczowym pracownikiem, jakiego udało się Red Bullowi podkupić Mercedesowi. Chwilę po komunikacie o zaangażowaniu nowego dyrektora technicznego Austriacy opublikowali listę pięciu kolejnych inżynierów, którzy dotychczas działali w Brixworth.
Są nimi:
- Steve Blewett - dotychczasowy kierownik produkcji Mercedesa, który zostanie dyrektorem na podobnym stanowisku w Red Bullu,
- Omid Mostaghimi - były lider działu elektroniki Niemców. W Milton Keynes stanie się kierownikiem układu napędowego, elektroniki i ERS,
- Pip Clode, który w Mercedesie pełnił rolę szefa działu odpowiadającego za koncepcję układu napędowego. W Red Bullu powierzona mu zostanie funkcja kierownika mechanicznego projektu ERS,
- Anton Mayo - były lider działu inżynieryjnego fabryki w Brixworth. Zostanie on kierownikiem projektu ICE [silnika spalinowego],
- Steve Brodie - pełniący funkcję menadżera ostatniej inspekcji na torze w Mercedesie. W Milton Keynes zostanie liderem grupy Red Bull ICE Operations.
komentarze
1. BigBen
Czy akceptacja moderatora musi trwać całe wieki?
2. kempa007
nie musi :)
3. Glorafindel
Nie możesz pokonać rywala na torze ? Zatrudnij specjalistów rywala aby go osłabić.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz