Ujawniono szczegóły treningów dla młodych kierowców w sezonie 2022
Od przyszłego roku każdy zespół będzie musiał oddać dwa dowolne treningi młodym juniorom F1 - taką decyzję podjęto podczas weekendu w Meksyku. Oznacza to, że w sezonie 2022 kibice będą mogli z większą uwagą przyglądać się przyszłym kierowcom tego sportu.Od dłuższego czasu królowa motorsportu ma duży problem z młodymi kierowcami, którym brakuje testów w najnowszych samochodach. Zespoły niechętnie oddają bowiem swoje bolidy w treningach, a pozostałych testów jest jak na lekarstwo. Tak naprawdę juniorzy swój talent mogą pokazywać tylko podczas corocznych posezonowych prób w Abu Zabi.
To ma jednak zmienić się w przyszłorocznych zmaganiach. Każdy zespół będzie musiał co najmniej dwa razy oddać swój samochód niedoświadczonym zawodnikom. We wrześniu potwierdził to już Ross Brawn, a w trakcie weekendu w Meksyku zespoły wyraziły także swoją aprobatę w tej kwestii.
Auto Motor und Sport ujawniło dokładne szczegóły tej zmiany w regulaminie. Każdy etatowy kierowca będzie musiał opuścić jedną sesję treningową, aby zwolnić miejsce juniorowi. Oznacza to, że nawet Max Verstappen czy Lewis Hamilton, którzy są liderami swoich teamów, będą zmuszeni oddać swój bolid.
F1 sprecyzowała również, co kryje się za pojęciem "młody kierowca". Wszystko przez zamieszanie z zeszłorocznymi testami w Abu Zabi, w których wzięli udział Fernando Alonso czy Robert Kubica, czyli kierowcy o olbrzymim bagażu doświadczenia.
W sezonie 2022 nie dojdzie już do takich sytuacji. W piątkowych treningach będą mogli wziąć udział zawodnicy, którzy mają na swojej superlicencji FIA co najmniej 25 punktów i nie przejechali więcej niż dwóch wyścigów w F1.
W przyszłym roku zmieni się także harmonogram testów dla młodych kierowców w Abu Zabi. Aby umożliwić mechanikom szybszy powrót do domu, jazdy te nie będą trwały dwa dni, lecz tylko jeden. Jednakże ekipy będą zobligowane do wykorzystania dwóch samochódów, a nie tak jak obecnie jednego.
Najważniejsze informacje związane z treningami dla młodych kierowców w pigułce:
- młody kierowca - musi posiadać co najmniej 25 punktów na swojej superlicencji FIA i nie mieć przejechanych więcej niż dwóch wyścigów w F1,
- każdy zespół będzie musiał co najmniej dwa razy udostępnić swój bolid,
- każdy etatowy zawodnik będzie musiał zwolnić swój kokpit,
- posezonowe testy w Abu Zabi skrócone do jednego dnia.
komentarze
1. SpookyF1
Ile kosztuje punkt do superlicencji? Ktoś podeśle linka do aukcji na ebuy?
Ile kosztuje fotel?
Pytam bo chcę wiedzieć czy mnie stać.... Jak zapewne tysiące innych osób... Mój 8letni syn tez by chciał.
2. XandrasPL
ale co to znaczy 25 punktów musi mieć. A co jak nie ma w akademii typa zespół co by tyle uzbierał po F2, F3? Ekipa musi brać nie swojego "gówniarza"? bezsens
Mercedes: Vesti
Ferrari: Ilot
RedBull: Vips, Lawson
McLaren: Sette Camara? (ewentualnie Vesti)
Aston Martin: Vesti
Williams: Aitken
Haas: Fittipaldi (ten co jechał 2 wyścigi)
Alfa Romeo: Pourchaire
Alpha Tauri: Lawson, Hauger
Alpine: Piastri
Oto wasi super kierowcy w 2022 roku.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz