11 kierowców otrzymało swoje ostatnie bezkarne silniki przed GP Belgii
Jak przed prawie każdą rundą na torze Spa w wielu zespołach dokonano wymian jednostek napędowych. Dla większości z kierowców są to trzecie, ostatnie bezkarne silniki, co oznacza, że niektórzy muszą się już przygotowywać na kary w drugiej części sezonu 2021.Wyścigi na torze Spa oraz Monza są jednymi z najbardziej "dającym w kość", jeśli chodzi o zużycie jednostek napędowych. Nic więc dziwnego, że bardzo często to właśnie na tych obiektach dochodzi do różnych wymian silników, które często skutkują przesunięciami na polach startowych.
Akurat obecnie nikt nie dopuścił się skorzystania z nadprogramowej puli, ale aż jedenastu kierowców przed GP Belgii otrzymało swoje już ostatnie, trzecie motory. Są to obaj kierowcy Mercedesa, McLarena i AlphaTauri, Sergio Perez, Lance Stroll, Fernando Alonso, Charles Leclerc oraz Nicholas Latifi.
Jeszcze przed przerwą wakacyjną swoje ostatnie bezkarne silniki otrzymali Max Verstappen, Sebastian Vettel, Esteban Ocon, Carlos Sainz i George Russell.
O ile niektórzy z wyżej wymienionych zawodników będą mogli wrócić do starszych jednostek napędowych, o tyle inni nie mają już takiego komfortu. W tej drugiej grupie znajdują się obaj kierowcy Red Bulla oraz Charles Leclerc, których motory zostały uszkodzone podczas niedawnych wypadków.
Prędzej czy później ci zawodnicy otrzymają kary przesunięcia na stracie do jakiegoś wyścigu, ponieważ wydaje się mało prawdopodobne, aby przejechali całą drugą część sezonu z jednym silnikiem.
Warto zaznaczyć, że tylko obaj kierowcy Haasa i Alfy Romeo nie wykorzystali jeszcze pełnej bezkarnej puli.
komentarze
1. Woa-VooDoo
"Aż jedenastu kierowców przed GP Belgii otrzymało swoje już ostatnie, trzecie motory. Są to obaj kierowcy Mercedesa, McLarena i AlphaTauri, Sergio Perez, Fernando Alonso, Charles Leclerc oraz Nicholas Latifi"
Kurde coś ze mną nie tak, ciągle liczę i wychodzi mi 10 kierowców ...
2. slawbo
A czy można użyć powtórnie tego samego silnika? Czyli silnik nr 3 się psuje i wracamy do silnika nr 1?
3. Prodigy22
@2 przecież w tekście jest to dokładnie opisane. Jak działa to może. Część kierowców ma uszkodzone jednostki
4. belzebub
@2 Można, ale często te silniki są tak zużyte że ryzyko awarii drastycznie wzrasta.
5. belzebub
@3 Mu chodziło o te nie uszkodzone, tylko po prostu wymienione jeśli chodzi o samo zużycie.
6. Prodigy22
@5 i właśnie tak jest to opisane w tekście
7. tomre
O ile miejsc nastepuje te przesuniecie ?
8. belzebub
@6 No nie. W tekście masz napisane o wymianie silnika ze względu na uszkodzenia, jak po ostatnich wypadkach. Natomiast @slawbo chodzi o powrót do silnika, który był używany w pierwszej części sezonu, a został wymieniony ze względu na normalne zużycie. A to dwie różne sprawy.
9. Prodigy22
@8 cytując artykuł:
"O ile niektórzy z wyżej wymienionych zawodników będą mogli wrócić do starszych jednostek napędowych, o tyle inni nie mają już takiego komfortu. W tej drugiej grupie znajdują się obaj kierowcy Red Bulla oraz Charles Leclerc, których motory zostały uszkodzone podczas niedawnych wypadków."
10. belzebub
@9 Prodigy, przecież zacytowałeś to o czym ja napisałem... W sezonie masz trzy silniki i w artykule jest mowa o ostatnich czyli drugich w kolejności z trzech, jakie możesz używać w sezonie. Natomiast @slawbo zadał pytanie o pierwsze jednostki używane na początku sezonu, w pierwszych wyścigach. Nie pamiętam czy te silniki były wymienione wskutek jakiegoś wypadku, awarii czy też normalnego zużycia. Powtórzę w artykule jest mowa tylko o silnikach zniszczonych podczas poprzednich dwóch wyścigów, ale nie były to jednostki używane na początku sezonu.
Teraz zrozumiałeś?
11. belzebub
W każdym razie jeśli te jednostki, które były używane na początku sezonu, a które po prostu zostały zużyte, czyli osiągnęły jakiś określony limit kilometrów to i tak zespół większego pożytku nie będzie już miał, bo jeśli nawet dalej jest sprawny, to w takim silniku istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia awarii.
12. belzebub
Myślę, że @slawbo chodziło ogólnie o to, czy można wrócić do starego silnika bez żadnych konsekwencji jeśli chodzi o kary.
13. Ismael
A jak to jest ze specyfikacją silnika. Jezeli pierwszy silnik był w powiedzmy specyfikacji "A" , a drugi i trzeci w specyfikacji "B" to mozna wrócić do pierwszego czy nie?
14. Majk-123
1. Woa-VooDoo
Redakcja zapomniała o Russelu i nie wiadomo czy korzysta on już z ostatniego silnika czy raczej poszedł śladami Alfy i Haasa.
Nie do wiary ile tu jest tłumu, który nie umie czytać ze zrozumieniem. Ma się trzy silniki, które można wymieniać do woli w trakcie sezonu, jak się chce, bez żadnej kary (tylko chyba przed samym wyścigiem i chyba Qualami nie mozna). Za każdy kolejny użyty silnik jest kara, o ile nic się nie zmieniło +10 miejsc na starcie do następnego wyścigu. Z wyjątkiem wysokości kary, w artykule jest wszystko napisane.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz