2021-07-17 GP Wielkiej Brytanii - Trening 13:00 - 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:29.902 | 23 |
2 | C.Leclerc | Ferrari | 1:30.277 | 30 |
3 | C.Sainz | Ferrari | 1:30.507 | 29 |
4 | E.Ocon | Alpine | 1:30.707 | 31 |
5 | S.Perez | Red Bull | 1:30.800 | 27 |
6 | L.Norris | McLaren | 1:31.030 | 24 |
7 | D.Ricciardo | McLaren | 1:31.034 | 22 |
8 | L.Hamilton | Mercedes | 1:31.131 | 28 |
9 | V.Bottas | Mercedes | 1:31.180 | 26 |
10 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:31.188 | 30 |
11 | G.Russell | Williams | 1:31.237 | 24 |
12 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:31.263 | 29 |
13 | F.Alonso | Alpine | 1:31.289 | 27 |
14 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:31.328 | 25 |
15 | N.Latifi | Williams | 1:31.337 | 30 |
16 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:31.404 | 32 |
17 | S.Vettel | Aston Martin | 1:31.593 | 31 |
18 | L.Stroll | Aston Martin | 1:32.041 | 29 |
19 | N.Mazepin | Haas | 1:32.474 | 29 |
20 | M.Schumacher | Haas | 1:34.017 | 28 |
Verstappen najszybszy przed sprintem kwalifikacyjnym
Max Verstappen przed sprintem kwalifikacyjnym nie miał problemu z uzyskaniem najlepszego czasu w drugim treningu przed GP Wielkiej Brytanii. Za jego plecami znaleźli się kierowcy Ferrari, a zawodnicy Mercedesa uplasowali się pod koniec pierwszej dziesiątki.Nowy format weekendu wyścigowego na torze Silverstone wnosi zupełnie nowy wymiar rywalizacji i strategii rozgrywania sesji treningowych. Po wczorajszej czasówce, w której kierowcy uzyskiwali czasy na poziomie 1:26, w dzisiejszym treningu nikomu nie spieszyło się z szlifowaniem formy pod kątem uzyskania najlepszego czasu okrążenia.
Nic w tym dziwnego skoro walka o pole position tym razem rozegra się na dystansie 17 okrążeń sprintu kwalifikacyjnego, który rozpocznie się o godzinie 17:30 i potrwa około pół godziny.
Podczas sobotniego drugiego treningu kierowcy musieli więc przygotować swoje auta pod kątem rywalizacji w sprincie oraz niedzielnym wyścigu. Pewien problem stanowi jednak fakt, że po piątkowej czasówce auta zostały objęte regulaminem parc ferme, który uniemożliwia wprowadzenie większych zmian w ustawieniach bolidów.
Od początku korzystano więc z całego spektrum dostępnych mieszanek opon. Kierowcy Red Bulla przez większość sesji skupiali się na pracy z oponą średnią, podczas gdy zawodnicy Mercedesa rozpoczęli sesję na używanych miękkich oponach, a później jeździli na twardym ogumieniu.
Nie wiadomo czy kierowcy zdecydują się w sprincie zaryzykować skorzystanie z opon miękkich, ale patrząc po tym jak sprawdzali te opony w drugim treningu można spodziewać się, że takie rozwiązanie rozważają ekipy McLarena i Mercedesa, które najwięcej korzystały z opon oznaczonych czerwonym paskiem.
Po 60 minutach najlepszym czasem na poziomie nieco poniżej 1:30 dysponował Max Verstappen, który wyprzedzał kierowców Ferrari - Charlesa Leclerca przed Carlosem Sainzem oraz Estebana Ocona z Alpine.
Piąty czas ze stratą blisko 0,9 sekundy do partnera zespołowego wykręcił Sergio Perez.
Wyrównany bój cały czas toczą kierowcy McLarena. Szósty Lando Norris, który wczoraj był o tylko 0,002 sekundy szybszy od Daniela Ricciardo, dzisiaj wyprzedzał go o równie skromne 0,004 sekundy.
Kierowcy Mercedesa w drugim treningu nie brylowali, zajmując odległe 8. i 9. miejsce. Lewis Hamilton do Verstappena stracił przeszło 1,2 sekundy, ale pamiętać należy, że udało mu się wczoraj wygrać czasówkę.
Czołową dziesiątkę zamykał Pierre Gasly, który wyprzedził świetnie spisującego się na domowym torze George'a Russella oraz Antonio Giovinazziego i Fernando Alonso.
Warto także odnotować niezły wynik Nicholasa Latifiego, który swoim Williamsem wykręcił 15. czas, tracąc do Russella dokładnie 0,1 sekundy. Stawkę cały czas zamyka duet Haasa, tym razem to Mazepin przed Schumacherem, a przed nim znaleźli się kierowcy Astona Martina.
komentarze
1. Mayhem
Mercedes i opona miękka w sprincie to duże ryzyko patrząc na to, że Bottas troszkę się ślizgał po przejechaniu już kilku kółek, ale wydaje się, że tak właśnie będzie...
Btw, czy Borowczyk ma na kogoś z Eleven jakieś taśmy ? Jakim cudem nadal ma propozycje żeby komentować ? :/ Niczym Szpakowski w piłce nożnej.
2. Virjou
@Mayhem Co do Borowczyka to z całym szacunkiem do niego mam niestety te same odczucia co Ty... Ta epoka już minęła i bez sensu wracać do tego
3. Skoczek130
Mam nadzieję, że sprinty pozostaną atrakcją góra 2-3 weekendy na sezon, a nie zastąpią w pełni kwalifikacji.
4. amol
Jak dla mnie Borowczyk jest genialny, dosadnie przekazuje emicje, ma ciekawy głos, przyjemnie się go słucha, jak najbardziej jest ok.
5. belzebub
@3 Skoczek, sprinty nawet jak będzie ich więcej to nie zastąpią w 100% kwalifikacji. Bo niby w jakiej kolejności mieliby kierowcy startować do sprintu? Poza tym wyobrażasz sobie sprint w Monako? ;) Z tego co pamiętam, to docelowo ma być między 6, a 10 w sezonie.
6. Bargiel
Wystarczyło wymienić Oconowi podwozie i dziadek Alonso znowu masakrowany...
7. belzebub
@6 Alonso masakrowany??Człowieku oglądałeś wczorajszy qwal?? To Alonso skończył przed Oconem.
A Ty podniecasz się treningiem...
8. niuniek24w
@6 w treningu? Oglądałeś wczoraj kwalifikacje?
9. belzebub
@6 Dziadek Alonso znowu pokonał Ocona i zyskując na starcie kilka pozycji... To jak ekspercie?
10. Bargiel
@9 Różnica w qualu była nikła geniuszu
11. belzebub
Nikła?? Weź się nie ośmieszaj, znafco. Hahahaha
12. borek87
Wiem, że jak to w Polsce będzie 90% ludzi co "a nie.... a fle... a bee..." ale mnie się podobało. Kwalifikacje do sprintu, sprint, wyścig. SUPER! Mamy więcej F1 w F1 i nie takiego że 90% siedzisz w pit stopie i robisz 1 kółko, tylko faktycznie mini wyścig. Dla mnie bomba....
13. belzebub
A sprint? Start Alonso i start Ocona i kto jest lepszy?
14. belzebub
Miało być do znafcy Bargiela.
15. Bargiel
Tylko 4s różnicy? Hahaha!
16. f1dex73
Nie podobało się? ..to nie oglądać.
17. Skoczek130
@belzebub - dlatego też nie wierzę, że w każdy weekend byłby sprint. Ja osobiście jednak liczę na to, że maksymalnie 2-3 w sezonie będą. ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz