Brown: ekipy nie powinny korzystać ze wspólnego tunelu aerodynamicznego
Zak Brown nie przestaje punktować swoich uwag co do wyglądu przepisów Formuły 1. Tym razem Amerykanin uważa, że zespoły, które współpracują technologicznie nie powinny korzystać z tego samego tunelu aerodynamicznego.CEO McLarena nie tak dawno napisał list otwarty, w którym wskazał, że alianse między zespołami działają na szkodę tego sportu i utrudniają proces legislacyjny.
Z kolei szef zespołu Haasa, Gunther Steiner zdradził, że jego zespół planuje w przyszłym tygodniu w końcu wprowadzić się do nowej siedziby na terenie kampusu Ferrari w Maranello.
"Przeprowadzka ma być zakończona w przyszłym tygodniu i wtedy zaczniemy już pracować nad zadatkiem na sezon 2022" tłumaczył.
Zak Brown powtarza, że FIA oraz władze F1 powinny stanowczo zająć się coraz popularniejszymi aliansami między zespołami.
"Nie widzę problemu, gdy pracuje się wspólnie nad takimi obszarami jak skrzynia biegów, co pomaga małym zespołom" mówił dla Motorsport-magazin.com. "To dobre i zdrowe działanie."
"Osobiście jednak nie podoba mi się, że dwa połączone ze sobą zespoły korzystają z jednego tunelu aerodynamicznego. Chciałbym, aby pojawiły się restrykcje w tym obszarze dla ekip, które bezpośrednio ze sobą współpracują."
Szef McLarena zwrócił szczególną uwagę na zespół Haasa, który jego zdaniem powinien korzystać z innego tunelu niż ten w Maranello.
"Wyobrażam sobie, że oni mogliby korzystać z tunelu Renault. Sauber też posiada wspaniałe zaplecze" mówił Brown.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz