Wolff: Mercedes może zyskać na zmianach w trybach silnikowych
Toto Wolff z Mercedesa przekonuje, że jego ekipa zamiast zostać osłabiona przez szykowane przez FIA zmiany w zakresie jednostek napędowych, może jeszcze bardziej umocnić się na pozycji lidera.Przed wyścigiem na torze pod Barceloną zespoły otrzymały od FIA niespodziewany list z listą planowanych do wdrożenia zmian, a jednym z punktów tej wiadomości była informacja iż od GP Belgii Federacja chce, aby zespoły podczas kwalifikacji oraz wyścigu korzystały z takich samych trybów pracy silnika hybrydowego V6 turbo.
Taka zmiana w trakcie sezonu nie mogła obejść się bez krytyki, ale jako że na pierwszy rzut oka wydaje się być wymierzona stricte w Mercedesa, który po raz kolejny dominuje w mistrzostwach, większość ekip ją popiera.
Mimo iż szczegóły dyrektywy technicznej nie zostały jeszcze opublikowane i nie wiadomo jak dokładnie FIA będzie chciała wyegzekwować swój nakaz, Red Bull zaciera ręce i liczy na walkę o pole position przed GP Belgii na szybkim torze Spa-Francorchamps.
"W soboty silnik Mercedesa jest w stanie wygenerować nad nami 0,7 sekundy przewagi" przekonywał w wywiadzie dla RTL Helmut Marko. "To dlatego pod Barceloną będziemy daleko za nimi, gdyż mamy tam dwie długie proste."
Jeżeli chodzi o Spa, gdzie proste są jeszcze dłuższe, Marko odpierał: "Dostrzegamy złotą szansę do walki o pole position w Spa."
Toto Wolff z Mercedesa stopuje jednak rywali i przyznaje, że jego zespół czeka w najbliższym czasie sporo pracy, ale jeżeli wszystko uda się zoptymalizować, to bolid W11 po wprowadzeniu zapowiadanych zmian może okazać się jeszcze szybszy do swoich rywali.
"Myślę, że głównym celem FIA jest wdrożenie przepisów, które pozwolą lepiej rozumieć i lepiej analizować co dzieje się z silnikami" mówił Austriak. "To skomplikowane algorytmy między silnikiem spalinowym i całym systemem odzyskiwania energii. Posiadanie jednego trybu pracy ułatwi FIA analizowanie czy wszystko jest zgodne z przepisami."
"Z drugiej strony: w Formule 1 zawsze tak było, że ogranicza się tempo liderów lub tych, którzy wydają się nimi być, gdyż tak jest lepiej dla sportu."
"Postrzegamy to jako wyzwanie. Mamy dobry tryb kwalifikacyjny i w ostatniej sesji jesteśmy w stanie wykrzesać z silnika coś więcej. Jeżeli nie będzie to możliwe, gdyż będziemy musieli wszystko wygładzić pod kątem wyścigu, wtedy nie będzie to dla nas żaden deficyt, wręcz przeciwnie. Sądzimy, że to przełoży się na nasze lepsze osiągi podczas wyścigu. To duże wyzwanie dla nas, które podejmiemy jak tylko przepisy zostaną wdrożone."
Powyższa wypowiedź Toto Wolff sugeruje, że jego zespół ma duży zapas mocy podczas wyścigów, który do tej pory nie był w pełni wykorzystywany, bo nie było takiej potrzeby. Czas pokaże, czy FIA uda się ograniczyć dominację Mercedesa, czy niemiecki zespół po raz kolejny pokaże swoją klasę i przechytrzy regulatora przepisów i swoich rywali.
komentarze
1. matikte1
Jaka FIA to jest chora organizacja. Aby spowolnic Mercedesy juz nie wiedza co wymuslic. Powinni sie wziac za te niedorajdy co od kilku sezonow robia tip topki do przodu kolejni drepcza w miejscu a jeszcze inni sie cofaja w rozwoji zamiast wymyslac glupoty jak tu Merca spowolnic. Na Miejscu Mercedesa nie pokazywal bym juz calkowitej predkosci bo zaraz beda kazali im startowac na 3 kolach a jak to nadal nic nie da to jeszcze na oponach, na ktorych skonczyli ostatnie GP. Zenada.
2. ekwador15
czyli red bull nagle mysli, że bez trybu kwali silnik merca jest gorszy od hondy? pokrętna logika. dodatkowo Mercedes nie tylko na prostych zyskuje jak to mialo miejsce w przypadku ferrari w 2019, merc dobry jest takze w szybkich i srednioszybkich zakrętach. a na najwolniejszych miażdy konkurencje, co widać po ostatnich sektorach na silverstone i tu na katalonii. skoro bija rekordy na kretych 3 sektorach wspomnianych torów, gdzie tam nie ma prostych a same zakrety, to o czym ten red bull mowi? oczywiscie moze zmniejszy sie roznica i w kwali red bull straci 0,2 0,3 do merca a nie 0.8 do 1 sekundy, ale nic poza tym
3. Prodigy22
Ale przecież inni też mają party mode. Nie zabiera się tego tyko Mercowi. Więc wszyscy stracą. A czy Merc wygra o 1s czy 0,6s to i tak wygra
4. Duke_
Startować w wyścigu na takich ustawieniach jak w qualu?
Jeśli Mercedes ma taki zapas mocy to ustawi ten tryb na qual i na wyścig i będzie przewaga jednego okrążenia w wyścigu nad 3 miejscem.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz