Pirelli zróżnicowało dobór opon na wyścigi na torze Silverstone
Firma Pirelli opublikowała dobór mieszanek opon na pierwsze osiem, potwierdzonych wyścigów sezonu 2020.Mieszanki tradycyjnie podzielone są na pięć stopni twardości od C1 (najtwardsza) do C5 (najbardziej miękka).
Jeżeli chodzi o ich dobór, w większości przypadków nie ma żadnego zaskoczenia, ale podczas dwóch wyścigów rozgrywanych na torze Silverstone, firma Pirelli chcąc nieco urozmaić widowisko postanowiła zróżnicować ich dobór.
Podczas pierwszego wyścigu o GP Wielkiej Brytanii zespoły będą mogły korzystać z takich samych mieszanek jak rok temu, czyli trzech najtwardszych opon, podczas gdy tydzień później, w wyścigu o GP 70-lecia F1, ekipy będą miały o jeden stopień bardziej miękkie opony - C2, C3 i C4.
Kolejną zmianą w stosunku do ubiegłego roku jest dobór o jeden stopień bardziej miękkich opon na GP Belgii (C2, C3, C4).
Podczas obu wyścigów w Austrii oraz na Węgrzech i we Włoszech zespoły będą miały do dyspozycji opony C2, C3 i C4, takie same jak w sezonie 2019.
Najtwardsze mieszanki pozostaną w użyciu także podczas wyścigu na torze pod Barceloną mimo iż ten będzie w tym roku rozgrywany w upalnej Hiszpanii nie na początku maja, a w połowie sierpnia.
"Przy tak wielu zmiennych na początku opóźnionego sezonu oraz przy elastycznym kalendarzu, który nie pozostawia wiele czasu na reakcję na zmieniające się okoliczności, uzgodniliśmy wraz z zespołami, promotorami i FIA, że ogłosimy nominacje mieszanek od razu na osiem pierwszych wyścigów w tym roku" mówił Mario Isola z Pirelli.
komentarze
1. Mayhem
Myślałem, że dobór innych opon na dwóch takich samych wyścigach to jest podstawa, jednak patrząc na Austrię myliłem się.
2. Franczos2010
No będzie lekko ciekawiej
3. Believer
Według mnie to jest niedorzeczne, że o rodzaju ogumienia na dany wyścig decyduje producent, a nie zespół.
4. Andrzej369
Dać zespołom wybór wszystkich mieszanek! Chociaż wtedy pewnie byłyby strategie tylko na 1 pit. Jednak lepiej żeby zrobili 1 pit i mogli cisnąć niż oszczędzać opony byleby nie robić kolejnej zmiany opon. Hmm...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz