Wietnam pokazał zmiany w nitce toru
Promotorzy GP Wietnamu pokazali zaktualizowaną mapę trasy, którą będą pokonywać samochody F1.Kilka dni temu informowaliśmy, że prace w Hanoi idą bardzo sprawnie. Budynek przy prostej startowej ma zostań ukończony jeszcze w grudniu, a sam tor w styczniu.
W zeszłym tygodniu okazało się również, że obiekt w Wietnamie będzie nieznacznie różnił się od tego, który przedstawiono w momencie potwierdzenia organizacji tego wyścigu. Kierowcy będą mieli do przejechania 23 zakręty, czyli o 1 więcej niż pierwotnie zakładano.
W środę Wietnam pokazał, jak dokładnie będzie wyglądała nitka toru. Najbardziej w oczy rzuca się ostatnia sekcja, o której wypowiadali się promotorzy. Projekt należało dostosować do terenu, na którym powstaje, przez co po wyjściu z łuków w trzecim sektorze, na kierowców będzie czekał jeszcze jeden, wolniejszy zakręt.
Zmieniła się również numeracja, nie tylko z powodu zwiększenia liczby zakrętów. Pierwotnie całe wyjście z najdłuższego odcinka, pokonywanego pełnym gazem, było zakrętem nr 11. Trasa w tamtym miejscu zmieniła się nieznacznie, przez co potraktowano ją jako dwa osobne zakręty, czyli 11 i 12.
Pojawiły się też zmiany w profilach innych sekcji, chociaż w większości są to kosmetyczne poprawki, prawdopodobnie również spowodowane dostosowaniem się do terenu. Najbardziej zmodyfikowano zakręty 15-16 przy stadionie, które powinny być trochę szybsze.
GP Wietnamu będzie trzecią rundą sezonu 2020 i odbędzie się w dniach 3-5 kwietnia.
Zdjęcia:
komentarze
1. Krys007
Kolejny tor do pięknych parad jeden za drugim....
2. giovanni paolo
długa prosta jest tak długa, że nie potrafię ocenić, czy DRS gwarantuje tam zdobycie pozycji czy paradoksalnie nie, podczas wyścigu będą różne przypadki i liczę na oba scenariusze
zakręty od 13 do 23 mogą dawać fajne odczucia kierowcy, ale nie spodziewam się ujrzeć tam jakiegokolwiek manewru wyprzedzania, no chyba że bolidy po 2021 będą tak cudowne i nie będzie DRS, ale mamy teoretycznie jeden wyścig ze "starymi" bolidami
z drugiej strony tych łagodnych zakretów może być zbyt wiele i kierowcy będą nimi zmęczeni, Suzukę kochają, a tu mamy Suzukę do kwadratu, co za dużo to nie zdrowo
3. Geremy90
Cześć,
Planuje wybrać się na GP Wietnamu. Byłby to mój pierwszy wyścig F1. Czy ktoś mógłby się podzielić doświadczeniem czy warto kupować bilety General Admission na ulicznym torze ? Czy jedyna sensowna opcja to dopłacić do trybuny ? Zastanawiam się czy na takich torach da się wygodnie obejrzeć wyścig zza band .. oglądając uliczne wyścigi do tej pory w tv mam wątpliwości bo nie widziałem aby ktoś z kibiców był poza trybunami ...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz