komentarze
  • 1. TomPo
    • 2019-07-26 10:55:41
    • *.101.105.19

    1. pelna zgoda. Juz nie moge sluchac o oponach i ich dogrzewaniu. Juz zaden inny temat teraz nie istnieje w F1. Nic tylko zarzadzaja oponami.
    2. Tez pelna zgoda. Przydaloby sie wiecej docisku mechanicznego, z podlogi, moze powrot podwojnych dmuchanych dyfuzorow. Do tego mniejsze przednie skrzydla.
    3. pelna zgoda. To juz nie sa bolidy, to sa autobusy. Coraz wieksze i ciezsze. Na niektorych torach zaczyna to wygladac wrecz komicznie.
    4. pelna zgoda, ale w zyciu nie przejdzie. Cala kasa ma isc do Ferrari bo jak nie to veto.

    Odchudzanie (oraz zejscie z kosztow) zaczalbym od wywalenia MGU.
    Powrot do tankowania tez jak najbardziej.
    Obowiazkowe 2 pit-stopy ale opony, dzieki ktorym mozna caly stint cisnac.
    Przy lzejszych bolidach znikna tez problemy z hamulcami, bo jednak 600kg latwiej wyhamowac niz 850
    Ograniczyc tez do minimum rzeczy, ktore kierowca moze zmieniac podczas wyscigu, bo zaczyna to przypominac gre na konsoli. Czesciej klikaja guziki niz zmieniaja biegi ;)

  • 2. TomPo
    • 2019-07-26 10:59:38
    • *.101.105.19

    Co do aero, to bym wprowadzil wirtualny obrys bolidu, w ktorym musza sie miescic nieruchome czesci aeorodynamiczne i tyle. A co sobie dany team w tej przestrzeni zrobi to juz wylacznie ich sprawa.
    Niech sobie nawet choinke z bombkami zamontuja jesli da im to 1s na okrazeniu. Bo kogo obchodzi ile wspornikow ma zawieszenie? To nikogo nie powinno interesowac. Wrocilaby do F1 innowacyjnosc, ktorej teraz prozno szukac.

  • 3. Jakusa
    • 2019-07-26 11:07:41
    • *.158.102.129

    Ostatni akapit wydaje się chyba najważniejszym, a z góry został odrzucony (mowa o silnikach). To znaczy, że F1 już nigdy nie wróci do lat swojej świetności i z roku na rok będzie upadać coraz niżej.

  • 4. AdamBB
    • 2019-07-26 12:52:29
    • *.158.103.154

    ktoś mi wytłumaczy dlaczego FIA tak upiera sie na 1.6 z hybrydą, zamiast konkretnego silnika bez hybrydy? To kwestia "ekologii"?

  • 5. AdamBB
    • 2019-07-26 12:55:02
    • *.158.103.154

    zwłaszcza że ewidentnie nikomu sie taki silnik nie podoba, faktycznie rozwija niesamowitą moc, ale tylko gdy akumulatory sa naładowane na maxa. Wolnossace V10 rozwijały podobną, cały czas a były duuużo lżejsze

  • 6. sliwa007
    • 2019-07-26 13:17:54
    • *.158.102.195

    4. AdamBB
    To nie FIA się upiera tylko producenci nie chcą już produkować wolnossących dużych silników V8 czy V10.
    A logika w tym jest, bo V6 turbo, z układami odzyskiwania energii to jest technologia bliska tej, którą zaczynamy mieć w samochodach drogowych. Producenci silników chcą wykorzystać tą technologię przy budowie silników w autach drogowych, taki poligon testowy.
    Można zrobić wolnossące silniki V10, bez zbędnej elektroniki, ale takich silników w autach drogowych już nikt nie montuje więc rozwijanie tej technologii tylko na potrzeby F1 nie ma sensu.

    Moim skromnym zdaniem tego trendu już nikt i nic nie zmieni, F1 musi być blisko aut drogowych, aczkolwiek ze stopniem skomplikowania systemów odzyskiwania energii przesadzili. Wszyscy przyznają to już po fakcie, ale tutaj również nic się nie zmieni bo skoro jakiś producent sobie z tym poradził lepiej to tej przewagi nie odda.

    Silniki trzeba zostawić w spokoju bo to nie jest już największy problem. Kiedyś Marko chciał wyrównania mocy w silnikach, tak by różnice nie przekraczały 3%. Dzisiaj Mercedes z Ferrari dochodzą do 1000KM a Honda twierdzi, że nie tracą więcej niż 30KM, więc... ? Red Bull ma to czego chciał.

    Przewaga Mercedesa to nie jest silnik a przynajmniej nie tylko silnik. Mają po prostu świetny bolid jako całość.

  • 7. ahaed
    • 2019-07-26 13:22:36
    • *.158.234.81

    Chciałbym zobaczyć jedną rzecz:
    Bolid V10, podwójne dyfuzory, aktywne zawieszenie itd itd, tankowanie, porządne opony i masa około 600kg.
    Jak wielką masakrę by zrobił na wyścigu z obecnymi bolidami. 5-7 sekund na okrążeniu? Więcej?

    Tak właśnie kastrują "królową sportów motorowych", tylko że coraz mniej w niej królowej a za parę lat nawet na miano księżniczki nie będzie zasługiwała.

  • 8. Kruk
    • 2019-07-26 14:43:31
    • Blokada
    • *.162.229.181

    @6 Ładnie czytało mi się Twój komentarz dopóki nie wtrąciłeś Mercedesa.Po co? Przecież masz "bawarkę" w garażu.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo