komentarze
  • 1. Mayhem
    • 2019-07-25 14:42:30
    • *.158.103.112

    Fajny motyw nawiązujący do zdrapywania białej farby, choć zdania są podzielone... mogli to trochę lepiej zrobić.
    Ale ważne jest to, co Mercedes przygotował pod lakierem, a tam może być bardzo ciekawie.

  • 2. ekwador15
    • 2019-07-25 19:57:52
    • *.158.102.129

    możecie wyjaśnic idee tego zdrapywania białej farby?

  • 3. Jacko
    • 2019-07-25 22:20:21
    • *.158.103.52

    "Zdrapana" jest raczej srebrna farba...

  • 4. Wollier
    • 2019-07-25 23:23:40
    • *.158.102.129

    @ekwador15: Pierwsze Mercedesy miały biały kolor, jednak w jakimś wyścigu mieli za dużą wagę i zdzierali białą farbę. Jako że w tamtych czasach używano aluminium/blachę do budowy poszycia, które jest srebrne, dlatego Merca nazywa się srebrnymi strzałami.

    @Jacko: Jak wyżej napisałem, zdzieramy białą farbę, a po tym mamy srebrną blachę.

  • 5. giovanni paolo
    • 2019-07-26 10:13:26
    • *.158.103.154

    4. źle źle źle
    było tak, że w motorsporcie niemieckie auta były białe, włoskie były czerwone, brytyjskie były zielone a francuskie były niebieskie, w przypadku brytyjczyków działo się to na początku wieku a pozostałe nacje dołączyły chwilę po pierwszej wojnie światowej
    także białe malowanie nie było zarezerwowane dla samego mercedesa, tak samo jak termin "srebrne strzały" nie odnosi się jedynie do mercedesa, ponieważ w latach trzydziestych tak określane były też pojazdy z auto union
    nie ma informacji kto pierwszy wystartował "srebrną strzałą" a zdzieranie farby to jedynie miejska legenda
    mercedes zawłaszczył określenie "srebrne strzały", a okres kiedy tak sygnowane pojazdy dominowały na wyścigach zbiega się akurat z rządami pewnej narodowo-socjalistycznej partii
    "A myth developed in the 1930s that the German teams did not apply white paint owing to the need to be under the 750 kg maximum weight limit; however the first "Silver Arrows" raced in 1932, before the weight limit was imposed in 1934."

  • 6. Jacko
    • 2019-07-26 12:46:38
    • *.158.103.154

    @4. Wollier
    W tym malowaniu, pomijając wszystkie aspekty historyczne, "zdzierana" jest farba srebrna. W jaki niby sposób miała by być "zdzierana" biała "pod prąd", niezgodnie z kierunkiem jazdy? Chyba logiczne jest, że farba łuszczy się/odpada/zdziera "od dziobu", pod wpływem pędu powietrza. Zresztą wyraźnie to widać po kształcie tych "zdrapań", które zwężają się ku tyłowi.
    Być może zamysł jest taki, że "odpada" obecne, srebrne malowanie, odsłaniając białe, historyczne.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo