Hasegawa: nasz ERS ma już poziom Mercedesa
Japońska Honda wierzy, że jej układ odzyskiwania energii kinetycznej ERS jest już na równi z systemami najlepszych w stawce, w tym Mercedesa.Zespół McLarena w zeszłym roku nie zdołał ani razu zakwalifikować się do Q3. W tym roku sytuacja ta nieco poprawiła się, a producent silników pierwsze tokeny rozwojowe w tym roku ponownie wykorzystał na rozwój układu turbo wdrożonego przed GP Kanady.
Zespół McLarena w ostatnich czterech wyścigach zdołał awansować do Q3 trzykrotnie.
„Z punktu widzenia systemu odzyskiwania energii kinetycznej już osiągnęliśmy nasz cel, którym jest poziom Mercedesa” mówił Yusuke Hasegawa, który w tym roku przejął prowadzenie projektu F1 Hondy.
„Nasz system odzyskiwania energii kinetycznej nie odbiega od tych posiadanych przez czołowe zespoły. Jestem o tym przekonany.”
„Poziom odzyskiwania energii został w tym roku podwojony i osiąga już topowy poziom. Nie mogę powiedzieć czy jest lepszy od innych, ale można śmiało stwierdzić, że jest to obszar bardzo wyrównany.”
„Niesamowite jest to, że udało nam się osiągnąć to w dwa, trzy lata, podczas gdy inni potrzebowali na to siedmiu, ośmiu lat.”
Honda cały czas posiada 12 tokenów rozwojowych, które może wykorzystać do końca roku na zmiany w swoim układzie napędowym i część z nich zamierza teraz wykorzystać na zmiany w silniku spalinowym.
„Zawsze jest miejsce na poprawę, ale z całą pewnością teraz musimy koncentrować się na osiągach silnika spalinowego” mówił Hasegawa. „Obecnie nie posiadamy jeszcze wystarczającej poprawy osiągów więc nie możemy wdrożyć naszych poprawek.”
„Podczas indywidualnych testów widzimy pewne korzyści, ale nie potrafimy jeszcze potwierdzić ich w całym układzie silnika.”
komentarze
1. bo77as
Wszystko mają na równi z innymi z tego co gadają, a ciągle wyników i wyraźnych postępów brak, nie wiem czy ten zespół wytrzyma jeszcze długo partaninę Hondy.
2. jaga23
Ja się z tobą nie zgodzę , bo na takich torach jak Kanada czy , torze w Baku Mclaren w tamtym roku był by połknięty przez wszystkich a teraz bronią się i osiągają prędkości już prawie na poziomie czołówki ,co spowodowało ze sam zespół był zaskoczony takimi osiągami , więc widać postęp i to duży postęp jest moc jest niezawodność .
3. Skoczek130
Oni po prostu ukrywają swój potencjał i czekają na powakacyjne GP Belgii xd
4. fanFelipeMassa3
Właśnie xdd tak jak rok temu Honda miała zyskać 50-75 KM. Ale tak czy innaczej postęp Hondy jest.
5. bo77as
Trochę źle to napisałem, chodziło mi o to, że oni tak się przechwalają swoimi osiągami i mówią, że są na poziomie innych ekip i na tym tle nie widać postępu, bo do tych ekip do, których się porównują brakuje im ciągle bardzo bardzo dużo. Oczywiście poczynili postępy, ale czy zespół taki jak McLaren może zadowolić sie postępem takim jaki wykonali przez tak długi czas. Motor Renault, który jest tak obrażany jednak w pierwszym sezonie wygrał kilka wyscigów, a motor Hondy w pierwszym sezonie nie był nawet na poziomie starej specyfikacji Renault.
6. KuMaI khan
@3 Wróżysz powtórkę z rozrywki z 2009 r.? :D
7. devious
Silnik jest coraz lepszy - to widać gołym okiem na prostych. Nadal tracą ale już nie jest to przepaść i widać to choćby po wynikach quali.
Problemem jednak jest to, ża nadwozie też niedomaga.
Honda wsadzona w bolid RBR wyglądałaby dużo lepiej. Niestety chasis RBR i McLarena dzieli przepaść...
8. meamea
@7 bzdury gadasz :D przecież mclaren już sięchwalił ze mają najlepszy bolid i najlepszą aerodynamikę, a teraz już się chwalą ze mają dobry silnik :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz