Pirelli: niemal wszystkie opony były rozcięte po #1 treningu
Firma Pirelli zdradziła, że podczas dzisiejszego pierwszego treningu 90 procent zestawów opon zostało rozciętych przez poluzowane śruby mocujące tarki na nowym torze w Baku.Inspekcja toru między treningami F1 wykazała, że w zakrętach 6 i 12 poluzowały się śruby, które mogły doprowadzić do uszkodzenia ogumienia.
Menadżer Pirelli, Mario Isola przyznał, że nie były to pojedyncze problemy, a dotyczyły one praktycznie wszystkich zestawów opon wykorzystywanych przez zespoły rano.
„Mogę powiedzieć, że 90 procent opon miało rozcięcia, więc stanowiło to jasne wskazanie, że coś jest nie tak i musi zostać sprawdzone” mówił Włoch.
„FIA po naszej informacji sprawdziła tarki. Większość rozcięć opon wykorzystywanych w pierwszym treningu znajdowała się na lewych tylnych oponach.”
„Wszystkie rozcięcia znajdowały się w podobnych miejscach- poinformowaliśmy o tym Charliego a on natychmiast zaczął działać. Wyszedł na tor tuż przed rozpoczęciem sesji kwalifikacyjnej GP2 i sprawdzał wszystkie tarki znajdujące się po lewej stronie i znalazł kilka, w których poluzowały się śruby.”
„Naprawiono je, ale trzeba było przesunąć sesję GP2. W nocy będą dalej pracować nad ostatecznym rozwiązaniem tego problemu.”
„Po drugim treningu sprawdziliśmy opony i nie znaleźliśmy żadnych rozcięć, więc wydaje się, że wszystko jest już okay.”
komentarze
1. masosz
„Wszystkie rozcięcia znajdowały się w podobnych miejscach" - ale to chyba zależy jak się koło obróci, bo można tak obracać, że wszystkie rozcięcia będą w tym samym miejscu - na górze koła...
2. KuMaI khan
@1 nie chodzi oczywiście czy na górze czy na dole, ale ile centymetrów od brzegu opony.
3. modafi
@1 A gdzie jest góra koła? Stary, trochę się ośmieszyłeś :-) A śrub, przy montażu tarek, należało użyć kontrujących.
4. dexter
Jesli jakies rzeczy po torze lataja nie mozna przymknac oka. Tutaj chodzi o bezpieczenstwo. Jakas reklamowka nie jest problemem, takie rzeczy moga sie zdarzyc. Ale np. kraweznik to juz trzeba dokladniej sie przyjrzec. Krawezniki na torze w Baku sa plaskie i sa w dosyc specjalny sposob tak umieszczone aby bolidy przed sciana przynajmniej na wejsciu do zakretow troche powstrzymac. Krawezniki sa specjalnie zbudowane i zamontowane aby samochody wyscigowe mogly po nich przejezdzac. Slyszalem ze przedwczoraj jednak pelne autobusy ludzi przejezdzaly po kraweznikach. Krawezniki na torze wyscigowym nie sa skonstruowane aby autobus po nich jezdzil. Dlatego wczoraj pierwsze problemy pojawily sie juz podczas przejazdu GP2. Krawezniki zostaly jeszcze raz przypasowane, sruby dociagniete ale jak dlugo to wytrzyma? Konstrukcja kraweznika sama w sobie jest w porzadku.
To sa takie choroby dzieciece ktory wystepuja na kazdym nowym torze wyscigowym. Ale z penoscia na takie rzeczy trzeba zwrocic uwage.
5. dexter
*autobusy pelne ludzi
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz