Ferrari znowu narzeka na pracę ogumienia
Kierowcy Ferrari znowu narzekają na pracę ogumienia. Zespół z Maranello już w Hiszpanii mocno narzekał na podobne problemy jednak przekonywał, że podczas testów w Barcelonie znalazł rozwiązanie swoich problemów. Kierowcy nie chcą na razie łączyć tych spraw, ale przekonują, że ich auta mają dobre tempo wyścigowe. Kimi Raikkonen mimo wywalczenia 6 czasu, jutro do wyścigu przystąpi z 11 pola po karze za wymianę skrzyni biegów.„Oczywiście, że jestem głęboko rozczarowany, gdyż to co zrobiliśmy z autem od czwartku do dzisiaj było naprawdę dobre a my zdołaliśmy się poprawić. Rano mieliśmy bardzo dobry początek, wiedziałem, że jeszcze wiele możemy zyskać i w ogóle się tym nie przejmowałem, ale wraz z kolejnymi częściami czasówki coraz ciężej było nam utrzymać przyczepność. Tutaj brak przyczepności powoduje większe straty niż na innych torach. Bolid zaczął się mocno ślizgać a my nie wiemy jeszcze dlaczego tak się stało. Podczas gdy cała stawka jechała coraz szybciej, my pod koniec robiliśmy takie same okrążenia jak na początku. Robiłem co mogłem, ale nie czułem się tak pewnie na torze jak rano. Szkoda, gdyż w ten sposób straciliśmy potencjalną szansę na start z pierwszego rzędu. Spodziewałem się więcej, gdyż bolid dawał mi podstawy do takiego myślenia. Już za kilka godzin zaczniemy jednak myśleć dalej, o jutrzejszym wyścigu. Mamy świetne auto i wspaniałe tempo.”
Kimi Raikkonen, P6
„Cały weekend był zdradliwy, ale rano bolid wydawał się lepszy, a na kwalifikacje jeszcze bardziej zdołaliśmy się poprawić. Z całą pewnością wykonaliśmy dobre zmiany, ale mieliśmy problemy z odpowiednią pracą opon. Zbyt bardzo znajdowały się one na granicy przyczepności, tył lub przód auta ślizgał się, a na takim torze gdy nie ma się stałej przyczepności traci się dużo czasu. Oczywiście nie jesteśmy zadowoleni z tego gdzie zakończyliśmy kwalifikacje, a nasza kara za zmianę skrzyni biegów nie pomaga. Jutro damy jednak z siebie wszystko. Nie potrafimy przewidzieć co się stanie, ale z pewnością wyścig nie będzie łatwy. Zazwyczaj jednak tutaj dochodzi do wielu wydarzeń. Postaramy się wycisnąć z nich jak najwięcej, dokonywać odpowiednich decyzji na wypadek pojawienia się samochodu bezpieczeństwa oraz samej strategii.”
komentarze
1. Jahar
Ferrari to chyba tkwi w innej rzeczywistości sądząc, że: "Mamy świetne auto i wspaniałe tempo.”
Ciekawe tylko dlaczego nie wygrywają?
2. marek007
Auto nie jest złe Jahar tylko kierowcy słabi...szczególnie jeden Niemiec...
3. Iceman007
@2 Tak tak jeszcze powiedz że Haryanto jest lepszy od Vettela.
4. marek007
Vettel jest o jeden level wyżej od Haryanto...:-)
5. dexter
@Jahar
Wlasciwie w 3 treningu wygladalo tak ze temp. asfaltu byla dla nich optymalna. Nie mam pojecia co sie tam stalo. W kazdym razie w Q3 temp. asfaltu spadla o 2,5°C i widocznie problemy z ogumieniem znowu sie pojawily.
6. Anuk666
Wolniejsi od Merca na prostych, a na zakrętach od RBR i Merca, nawet nie powąchali czasu poniżej 1'14 - niby jak?
"Potencjalna szansa" to będzie jak RIC zaśpi przy starcie jak na rasowego kangura przystał,o a w Mercu znowu się zagotuje.
7. St Devote
Haryanto jest przed Vettelem, ale tylko w Indonezji na razie.
A co do Ferrari, to oczywiście wszystkiemu winne są opony i Pirelli. Miały być ultra miękkie, a dostali al dente. Włosi Włochom zgotowali ten los.
8. Iceman007
@4 o.O
9. balober
Nie rozumiem waszego bólu dupy o Vettela. Skoro jest taki słaby to po co na niego zwracacie uwagi....
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz