Renault zużyło tylko trzy tokeny na poprawę silnika
Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła, że Renault na poprawki swojego silnika przed GP Monako wykorzystało tylko trzy tokeny rozwojowe.Francuski producent przed GP Monako dysponował największą liczbą tokenów rozwojowych dostępnych do wykorzystania do końca sezonu i mimo znaczącego wzrostu osiągów jednostki po modernizacji cały czas posiada ich najwięcej ze wszystkich czterech producentów.
Renault przez zimę wykorzystało tylko 7 ze swoich 32 żetonów rozwojowych, aby przed GP Bahrajnu wprowadzić poprawki warte 1 token. Przed GP Monako FIA poinformowała, że Renault do końca sezonu pozostało 21 talonów, czyli że poprawki w jednostce napędowej V6 turbo dokonane przed GP Monako kosztowały ją tylko 3 żetony.
„Musicie zupełnie odciąć się od łączenia żetonów z osiągami” mówił Cyril Abiteboul z Renault. „Można wykorzystać 32 tokeny bez wyraźnej poprawy osiągów, a dzięki jednemu żetonowi można w magiczny sposób wiele zyskać.”
„Rozumiemy, że w tym roku mamy znacznie większy współczynnik osiągów na żeton niż w zeszłym.”
Należy również pamiętać, że w przepisach technicznych istnieje furtka, która umożliwia dokonywanie zmian w silniku bez ponoszenia kosztów w postaci tokenów, jeżeli poprawki w silniku wiążą się z poprawą niezawodności jednostki.
Poprawki silnika Renault według doniesień mają jednak gwarantować zespołom nawet pół sekundy poprawy na okrążeniu.
Poniżej przedstawiamy listę wykorzystanych i dostępnych żetonów rozwojowych przez poszczególnych producentów silników.
- Ferrari - 26 (6 pozostało)
- Honda - 18 (14 pozostało)
- Mercedes - 21 (11 pozostało)
- Renault - 11 (21 pozostało)
komentarze
1. Mateo_R19
Swoją drogą jakie błędy przy projektowaniu musiała honda popełnić. Skoro Renault zużywając po kilka talonów jest w stanie robić postępy a honda potrzebuje całkowitego przebudowania silnika.
2. maras78
podstawowy, włożyć kompresor w układ V, gdzie odprowadzenie ciepła jest słabe i to główny powód dlaczego H nie może dać pełnej mocy układu bo następuje overheating...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz