komentarze
  • 1. Mat5
    • 2016-03-23 17:01:12
    • *.centertel.pl

    Red Bull miał przewagę nad resztą stawki dzięki najlepszemu pakietowi aerodynamicznemu. Teraz najważniejsza jest jednostka napędowa i to widać jeżeli porówna się tempo RBR chociażby na Spa 2013 i 2014. Aerodynamika jako tako "maskuje" braki będące następstwem jednostki napędowej, lecz niedostatecznie.
    Co do silnika to Red Bull powinien podejść trochę w stylu Haasa i zacząć prace, aby za 3 sezony zadebiutować. Najważniejszy byłby temat systemu odzyskiwania energii, co rok temu było bolączką McLarena z silnikiem Hondy. To z automatu oznacza 160 KM, więc nie dziwota, że Alonso i Button byli praktycznie omijani na chociażby takiej Suzuce.

  • 2. sliwa007
    • 2016-03-23 17:14:17
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Skoro zrobili wstępną analizę i zrozumieli ile kosztuje zrobienie konkurencyjnego silnika to powinni zrozumieć dlaczego Mercedes i Ferrari nie chcą dzielić się swoją inwestycją.

    1. Mat5 to nie ten typ zespołu, im ten silnik do niczego nie jest potrzebny. Red Bull to taki twór, który chciałby wejść w obcy świat, kupić od innych najlepsze co mają, złożyć wszystko do kupy, przystroić kokardką ze swoim logo i zgarnąć tytuły. Tak to już na szczęsice nie działa, chcesz wygrywać musisz płacić.

  • 3. St Devote
    • 2016-03-23 17:42:32
    • *.static.korbank.pl

    Taki silnik to ja mam na lewym nadgarstku.

  • 4. socjoświr
    • 2016-03-23 20:43:34
    • *.play-internet.pl

    Silniki są problemem w obecnej F1 - koszty ich produkcji są tak kolosalne, że większości zespołów nie stać na ich tworzenie. Co więcej stopień ich skomplikowania sprawia że firma z tak ogromnymi zasobami jak Honda ma problem z konstrukcją konkurencyjnego silnika.

    @2 - Red Bull świetny zespół, Honda, toyota czy BMW mogą na niego patrzeć z zazdrością. 2/3 stawki kupuje silniki, a jakoś daleko im do Red Bulla

  • 5. nonam3k
    • 2016-03-23 20:55:50
    • *.131.246.94.ip4.artcom.pl

    REdbull stworzyłby silnik tylko po co ? Stworzyć silnik po to aby za 2 lata wrzucić go do kosza bo władze F1 zmienia zdanie ? Kto im wtedy zwróci koszty takiej produkcji ?

  • 6. seler84@McLaren
    • 2016-03-23 22:29:21
    • *.cust-5.exponential-e.net

    Co po niektórzy to musicie zrozumieć jedna ważna prawdę. A mianowicie nie da sie wygrać mistrzostw jako klient!! Czy to silników czy podzespołów i kropka. I nie piszcie ze można bo w dzisiejszych czasach nie. Nawet jeśli sie ma wspaniałe aerodynamicznie podwozie i skrzynie biegów ale kupuje silnik od konkurencji to można byc co najwyżej drugim i tyle. RBL nie wygra mistrzostw czy to z silnikiem Renault Ferrari czy Mercedesa bo nikt im nie da najnowszej specyfikacji. Tu liczy sie ogromna kasa i każdy chce wygrywać. McLaren zrozumiał to dawno i temu rozstał sie z Mercedesem na rzecz Hondy żeby zostac zespołem fabrycznym bo silników tez sam nie produkuje. Czy dobrze zrobił bo Honda dała D... z silnikiem i teraz są w końcu stawki? Jasne ze dobrze potrzeba im więcej czasu ale Honda wczesniej czy pózniej sie ogarnie. Musieli poświecić sezon 2015 i moze bedą musieli 2016 trudno. Ale tylko tak sie wygrywa mistrzostwa.

  • 7. Rimaro
    • 2016-03-23 22:47:03
    • *.internetia.net.pl

    @1 Mówisz, że tak jak Haas, no ale zaraz zaraz, przecież w newsie jest napisane, że tego nie mogą zrobić, bo nie wiadomo jakie będą przepisy za 2-3 lata, a budowa od nowa jednostki napędowej to ogroooooomne przedsięwzięcie no i koszta. Po za tym wszyscy tak wieszają się na ReBullu, że narzeka na brak silnika, że tylko obwinia. Ale do jasnej cholery, ten zespół robi od paru lat najlepsze Aero, na które wydają ogromne pieniądze no i lecą pomysły mistrza Neweya do kosza praktycznie, bo słaby silnik obudowany najlepszym nadwoziem to nadal słaby silnik ( wypolerowane gówno to nadal gówno ). Wyobraźcie sobie jak piękny byłby to sezon gdyby teraz RBR miało silnik Ferrari albo Merca, oczywiście najnowszy. Ale to Ci najlepsi psują całe show, bo się bojąprzegranej. Mimo, że polityka RedBulla nie jest najbardziej elegancka, to jednak ten zespół zasługuje na to by być w TOP. Tak jak ktoś przede mną napisał: " 2/3 stawki kupuje silniki, a jakoś daleko im do Red Bulla ", więc dlaczego nie ma skarg na to, że Sauber np. okupuje doły tabeli przez ostatnie lata? RedBull pokazuje, że można wszystko będąc nawet zespołem klienckim. 4 tytuły nie były przypadkowe.

  • 8. Kryniczanin
    • 2016-03-24 07:03:51
    • *.play-internet.pl

    Znowu banialuki i dyrdymały tego pseudo zespołu. Mieli lata na własny silnik winni są w 90% i nic tego nie zmieni.

    Pozostałe 10% to władze F1 bo powinny zapewnić korzystanie z 1.6 Turbo przez minimum 10 lat bez zmian regulaminu dla silnika bo to niezbędne dla opłacalności konstrukcji.

  • 9. sholder
    • 2016-03-24 08:59:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @7 jak myślisz, po co Ferrari czy Merc wydają grubą kasę na silnik? Chyba nie po to, żeby mistrzostwa wygrywało rbr.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo