Alonso: F1 cofa się ograniczając komunikację
Fernando Alonso uważa, że Formuła 1 cofa się ograniczając w tak dużym stopniu komunikację radiową między zespołem a kierowcą.W czwartek na padoku pojawiła się lista 24 dozwolonych w tym sezonie komunikatów, które głównie dotyczą pogody, uszkodzeń bolidów, instrukcji wykonania pit stopów, czy innych problemów mających wpływ na bezpieczeństwo.
Kierowcy zdają sobie sprawę z faktu, że teraz przygotowanie do wyścigu będzie znacznie trudniejsze gdyż będą musieli zapamiętać znacznie więcej rzeczy.
„Będziecie widzieli naklejki na kierownicach, gdyż wiele z tej komunikacji radiowej polegało na utrzymaniu bolidu” mówił niedawno Lewis Hamilton.
Fernando Alonso przestrzega z kolei, że wprowadzone zmiany mogą mieć przeciwny do planowanego skutek i zamiast poprawić wyścigi, pogorszą je.
„Nie uważam, że to da kierowcy większy wpływ na wyścig” mówił w Melbourne hiszpański kierowca. „Z powodu tych ograniczeń, strategie będą znacznie bardziej sztywne. Będziemy się ich trzymali i w mniejszym lub większym stopniu podejście do wyścigu będzie sztywne. Będziemy znacznie więcej przygotowywali się do wyścigu na spotkaniach niż wcześniej.”
„Dziwny wybrali kierunek” dodawał. „W erze komunikacji i technologii, Formuła 1 próbuje to ograniczać, a to prawdopodobnie nie jest normalne.”
Kierowcy podkreślają również, że teraz zamiast koncentrować się tylko i wyłącznie na ściganiu będą musieli uważnie śledzić komunikaty na wyświetlaczu znajdującym się na kierownicy. Ich zdaniem większe problemy mogą pojawić się, gdy ten ulegnie awarii.
komentarze
1. sylwek1106
Najpierw powinni ograniczyć ilość przycisków na kierownicy i mozliwości ustawień bolidu w trakcie wyścigu. Kierowca może być zbyt zajęty pierdołami zamiast wyścigiem. Z drugiej strony może być ciekawiej jak ktoś o czymś zapomni i zacznie tracić tempo do reszty.
2. Antie
Po to mają tern wyświetlacz, żeby robić z niego użytek. Niech już Ferdek nie płacze. Na tym poziomie szofer powinien być jednak bardziej samodzielny, nie prowadzony "za rączkę" przez inżynierów.
3. silvestre1
Jestem za 100% awarii wyświetlaczy. W autobusach jest plakietka: "Rozmowa z kierowcą surowo wzbroniona".
4. danpfi39
Nie chodzi o prowadzenie za rączkę jak to ujął antie tylko lepszą frajdę z oglądania wyścigu a nie z tego że będą musieli się skupiać na odczytach telemetrii i zwiększa to niebezpieczeństwo.
5. dexter
Zdecydowanie, jedna z najglupszych zmian regulaminu ostatnich lat w F1
6. dexter
Lista ktora juz tylko posiadala 31 mozliwych komunikatow zostala zredukowana do 24 dozwolonych komunikatow.
7. dexter
@ silvestre1
Ja sie tak zapytam bez zadnej obrazy, czy Ty w ogle masz pojecie na temat materii o ktorej tutaj jest mowa?
8. Root
Idiotyczna zmiana, a bolid F1 to nie autobus (w nawiązaniu do kom. nr 3).
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz