komentarze
  • 1. Skoczek130
    • 2016-02-21 11:48:50
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Wszyscy również słabsze od fabryki... ;)

  • 2. walerian
    • 2016-02-21 12:44:59
    • *.net.e-cho.pl

    w ogole im nie wierze, kanciarze :)

  • 3. przesio
    • 2016-02-21 13:06:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dadzą specyfikację B :) przecież kto ich skontroluje czy jest identyczny jak fabryczny ? Różnice są tak małe że nikt tego nie zauważy a na osiągach pare procent mocy stracą klienci , inaczej mercedes stawiałby siebie pod murem, bo wystarczylo by dobre aero i juz by byli na równi z Mercem.

  • 4. belzebub
    • 2016-02-21 14:10:35
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Nie przesadzajmy, ani Williams nie mówiąc o FI, czy w tym sezonie Manor nie mają szans na pokonanie Mercedesa - nawet gdyby mieli dostać ciut lepsze jednostki.

  • 5. marek007
    • 2016-02-21 18:46:10
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    @2sam jesteś kanciarz i oceniasz po sobie popaprańcu.

  • 6. sylwek1106
    • 2016-02-21 20:00:43
    • *.dialup.ice.net

    Silniki takie same, tylko oprogramowanie troszeczkę inne:)

  • 7. waterball
    • 2016-02-21 20:08:31
    • *.dynamic.chello.pl

    W pierwszym wyścigu może będą mieli jednakowe silniki. A potem nastąpi postęp M i brak mocy przerobowych...

  • 8. dexter
    • 2016-02-22 10:50:47
    • *.2.29.96

    Na samym poczatku trzeba podkreslic ze klient od producentow dostaje taka jednostke napedowa na jaka ma podpisana umowe. To juz jest punkt nr. 1 - inaczej kazdy producent moglby miec problem.

    Dla mnie absolutnie logiczny jest fakt, ze zespol fabryczny bedzie pierwszy testowal swoja najnowsza specyfikacje (a mozliwosci testow sa tylko dwie: a) hamownia b) tor wyscigowy - gdzie test przeprowadzony w warunkach i tempie wyscigowym w wspolzawodnictwie z innymi zespolami) Porownujac test na hamowni (podobnie sprawa wyglada z tunelem aerodynamiczny czy symulatorem) do warunkow testowych na torze wyscigowym w motorsporcie mowa jest zawsze o dwoch innych swiatach. Takze testy jednostki napedowej sa wazne (hamownia czyli warunki fabrycznych jak i tor wyscigowy).

    W motorsporcie zawsze kazdy podmiot porusza sie na granicy niezawodnosci, wytrzymalosci jak i mocy. Pytanie - co mi da jednostaka napedowa ktora wytrzyma powiedzmy tylko 1500 km?
    Zwiekszona moc oznacza zawsze wieksze ryzyko czyli spadek stabilnosci. Dla wszystkich wazne jest aby moc jak i niezawodnosc szly ze soba w parze. A to jest bardzo trudny kompromis.

    Dodatkowo nie mozna zapomniec ze kazdy producent walczy z wlasnymi malymi czy duzymi problemami. F1 to nie jest jakas seryjna produkcja, tylko mowa jest tutaj o rozwiazaniach prototypowych. W ubieglym roku Ferrari walczylo z problemem blokow, a Mercedes z innym problemem. Takze tutaj stawiam sobie glowne pytanie: czy choroby dzieciece uwzgledniajac dzisiejszy stopien rozwoju zostaly w duzym stopniu wyeliminowane? Ale to wszystko dopiero okaze sie w praniu, czyli w praktyce po przejechanych kilometrach na torze wyscigowym.

    Ja powiem tak - szczesliwi Ci ktorzy w ubieglym roku dysponowali jednostka napedowa Mercedcesa, poniewaz silnik Mercedesa byl mocniejszy, spalal mnie paliwa i w dodatku byl tanszy w leasingu w porownaniu do konkurencji. Po analizie i porownaniu ubieglorocznych danych a dokladnie mowiac na danym odcinku pomiaru predkosci maksymalnej mozna m.in. w przyblizeniu rozpoznac i porownac jaka silnik dysponuje moca. Zespoly napedzane jednostka napedowa Mercedesa przewaznie uzyskiwaly najwyzsza predkosc. A to mi tylko pokazuje ze klienci Mercedesa predzej czy pozniej musieli dysponowac odpowiednia moca.

    PS. Po prezentacji auta widac ze Mercedes poszerzyl swoje airbox'y, a to moze sugierowac ze do chlodzenia i oddychania nowy silnik potrzebuje wiekszej ilosci powietrza. Ciekaw jestem tak naprawde jaka dysponuja moca - duzo powyzej 900 KM? Ile konikow brakuje jeszcze do magicznej granicy 1000 KM ?

  • 9. dexter
    • 2016-02-22 11:26:53
    • *.2.29.96

    Jeszcze odnosnie piatej jednostki napedowej - kazda dodatkowa jednostka napedowa oznacza koszt. A koszt kazdej dodatkowej jednostki napedowej liczony jest w grubych dziesiatkach milionow Euro.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo