FIA przypomina o polityce zero tolerancji na torze Yas Marina
Międzynarodowa Federacja Samochodowa jeszcze przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego na torze w Abu Zabi przypomniała zespołom o swoim podejściu „zero tolerancji”, dla kierowców ścinających zakręty w newralgicznych punktach toru Yas Marina.Charlie Whiting w czwartek rozesłał do wszystkich ekip notatkę informującą, że na torze Yas Marina FIA ponownie będzie bacznie przyglądać się poczynaniom kierowców na torze i wdroży politykę zero tolerancji, którą stosowała już między innymi podczas wyścigu w Austrii.
„Każdy bolid, który będzie wykorzystywał obszary znajdujące się za szczytami zakrętów 6, 9 czy 12 i który będzie podejrzany o zyskanie w ten sposób przewagi zostanie natychmiast zgłoszony do sędziów zawodów” tłumaczył Whiting.
Podobne manewry mają dotyczyć kwestii związanych z wykorzystaniem systemu DRS. Ani kierowca jadący z przodu, ani z tyłu, zbliżając się do punktu pomiaru odległości między bolidami nie może skracać sobie drogi w celu znalezienia się w okienku aktywacji systemu ruchomego tylnego skrzydła lub uniknięcia takiej sytuacji.
Jeżeli kierowca nieuczciwie znajdzie się w strefie DRS i aktywuje system również zostanie zgłoszony do sędziów zawodów.
komentarze
1. Jarkeczek
Hmm, proste, zlikwidować pobocza i wysypać je żwirem. Będzie zero tolerancji dla opuszczających tor.
2. fanAlonso=pziom
1. jasne że to najlepsze rozwiązanie ale potem okaże się że niektóre bolidy w tym żwirze mogłyby pozostać a berni przecież chce jak najwięcej bolidów na torze itp. F1 to biznes i polityka a nie sport
3. CzarnyKret22
O ile się nie mylę w Japonii wynaleźli gumę spowalniającą. Proste wyłożyć pobocza taką właśnie gumą i bolid który wyjedzie będzie hamował ale się nie zatrzyma i nie uszkodzi. To była by kara dla kierowców i w dodatku coś by się działo a nie jakieś kary przez które cały wyścig się miesza i nie ma aż takiej walki.
4. Reseller
@CzarnyKret22 świetny pomysł. Może w ogóle zamiast krawężników dać taką gumę? Połowa stawki robiła by efektowne piruety wjeżdżając na gumę jedną stroną bolidu.
5. tomasir
Taka guma przy wjeździe na nią z dużą prędkością mogłaby powodować potężne przeciążenia skutkiem czego mogłaby być nawet utrata przytomności kierowcy.
6. CzarnyKret22
Ludzie to nie jest guma hamująca a zwalniająca do pewnej prędkości wiec nie ma mowy o jakiś tam potężny przeciążeniach.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz