komentarze
  • 1. czuczo
    • 2015-10-30 08:01:22
    • *.tktelekom.pl

    W końcu ktoś mądrze to podsumował. Pod "maską" ekologiczny silnik, a w kieszeni 20 milionów mniej.

  • 2. Multi
    • 2015-10-30 10:46:36
    • *.omega.3s.pl

    Usunięty

  • 3. Skoczek130
    • 2015-10-30 12:04:34
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Burzą się, tak jakby w obecnej sytuacji liczyli się w walce... ;)

  • 4. dexter
    • 2015-10-30 13:44:30
    • *.4.67.136

    Ostatnio napisalem pod innym tematem. Ale, teraz widze ze tutaj pasuje pokrywka lepiej na garnek. Dlatego napisze jeszcze raz...

    Formula 1 nie tylko jest mistrzostwem kierowcow wyscigowych (pomimo ze kierowca w F1 stoi na bardzo prominentnym czolowym miejscu), tylko w pierwszej linii F1 jest mistrzostwem producentow. Dopiero pozniej mistrzostwem zespolow.
    Oczywista oczywistoscia jest fakt, ze kazdy jeden producent bedzie chcial z innym producentem rywalizowac o zwyciezstwo. Kazdy producent ma wlasna filozofie jak ma wygladac jego auto oraz jak ma wygladac silnik w tym aucie. Filozofia oparta jest zawsze o image serii danego producenta i na tej podstawie opracowany jest zawsze rozwoj samochodu. Dlatego tez dla zadnego producenta w F1 nie beda nigdy interesujace ujednolicone czesci, czy ujednolicowy silnik, poniewaz to nie jest kompetencja producentow. DNA formuly 1 to nie jest jednolitosc - i nigdy w historii tak tez nie bylo. Kazdy producent chce pokazac swiatu jakie posiada mozliwosci technologiczne. Mercedes chce pokazac swiatu jak mocny posiada silnik w F1, ktory bije silniki innych producentow na kazdej plaszczyznie. Tak samo mysla wszyscy inni producenci. Tym samym producenci chca zaprezentowac swoja technologie i wyciagniety wniosek przetransportowac do wlasnej serii. Dla kazdego konstruktora F1 jest tym samym co „haute couture“ w Paryzu dla projektanta mody. Dlatego jakies pomysly o jednolitym silniku nie maja w F1 najmniejszego sensu. Oczywiscie, jednolity silnik bylby tanszy, ale wymaganiem F1 nie moze byc stworzenie najtanszych Mistrzostw Swiata, bo to nie jest celem tej serii wyscigowej. Aby utrzymac odpowiednio wysoki poziom to wymagania F1 powinny byc bardzo wysokie i to na kazdej plaszczyznie. I dlatego musza tez byc wysoko postawione wymagania jesli mowa jest o jednostce napedowej i jej wydajnosc.

    @Skoczek130

    "Burzą się, tak jakby w obecnej sytuacji liczyli się w walce... ;)"

    Sauber sie nie burzy, tylko logicznie mysli. Rola Saubera w F1 jest inaczej zdefiniowana. Tam nikt nie mysli o wygraniu Mistrzostw Konstruktorow F1, tylko maja inne cele.







  • 5. Skoczek130
    • 2015-10-30 14:14:59
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @dexter - czy logicznie myśli? Jeszcze mogą na tym dobrze wyjść. Niech poczekają na obrót spraw. Dwa silniki to może kontrowersyjny pomysł, ale z drugiej strony możliwy jest też przełom. Jak to się mówi - bardziej nie da się już zaszkodzić. ;) Ale poczekajmy - jeszcze nic nie jest przesądzone.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo