GP Kanady: BMW Sauber po treningach
Zespół BMW Sauber, mimo kilku problemów, zdołał wykonać dzisiaj większość pracy przed zbliżającą się Grand Prix Kanady. Robert Kubica nie był w stanie wykonać programu testowego w pierwszym treningu ze względu na wyciek paliwa, a w drugiej sesji obaj zawodnicy mieli bliskie spotkanie z bandą okalającą tor. Na szczęście żaden z bolidów nie został poważnie uszkodzony.„Tor miał bardzo słabą przyczepność zwłaszcza rano, co sprawiało, że bolid był ciężki do prowadzenia. Zrobiliśmy pewne zmiany w ustawieniach na drugą sesję, ale nadal nie jestem w stu procentach zadowolony. Nie udało mi się żadnej z dwóch mieszanek opon zmusić do poprawnej pracy – ani na jednym okrążeniu, ani na długim przejeździe. Krótko przed końcem drugiej sesji uderzyłem prawą stroną bolidu w bandę na wyjściu z zakrętu numer 4. Wydawało się to dosyć mocnym uderzeniem. Byłem zaskoczony, że bolid nie został uszkodzony. Również popołudniu musiałem przejechać na wprost szykanę z powodu trzech kolegów, którzy chcieli zrobić przerwę, aby mieć czyste okrążenie. Robienie takich rzeczy gdzie inni osiągają 300 km/h nie jest zbyt mądrym podejściem.”
Robert Kubica:
„Dzisiaj rano ominęło mnie kilka okrążeń z powodu wycieku paliwa. Po tym zajściu bolid był trudny do prowadzenia. Na początku popołudniowej sesji miałem problemy z hamulcami i właśnie przez nie popełniłem błąd. Pojechałem zbyt szeroko na zakręcie, obróciło mnie i szczęśliwie niezbyt mocno uderzyłem w bandę, mogąc kontynuować jazdę. Wykonaliśmy kilka przejazdów co jest pozytywnym znakiem, a teraz musimy poczekać i zastanowić się, którą drogę wybrać przy ustawieniach, ponieważ to co teraz mamy nie jest najlepszym rozwiązaniem.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny:
„Nick ukończył swój program bez żadnych problemów technicznych. W porannej sesji koncentrował się na ustawieniach, a w popołudniowej na przygotowaniu do wyścigu. Koncentrowaliśmy się również na właściwościach hamulców. Robert stracił cenny czas z powodu wycieku z systemu paliwa, który nie mógł być naprawiony w porannej sesji. Z tego powodu w drugiej sesji pracował z okrojonym programem. Ostatecznie jednak możemy być zadowoleni z pierwszego wrażenia dzisiaj.”
komentarze
1. obi216
Przed zbliżającym się wyścigiem Robert był bardzo pozytywnie , a zarazem bojowo nastawiony. Nic też dziwnego , gdy w ubiegłym roku będąc kierowcą testowym , zdominował całe treningi. A przecież miał ( wydawałoby się ) słabszy bolid niż obecnie. Miejmy nadzieję , że wspólnie odnajdą , te właśnie optymalne ustawienia. Bo na chwilę obecną (pomimo , że wierzę w Roberta niezmiennie ), to jutrzejsze kwalifikacje nie przedstawiają się zbyt kolorowo.
2. krys
Przynajmniej Robert nie pieprzy głupot jak dyrektor techniczny mówiąc że "są zadowoleni z wrażenia dzisiaj". Trzymam kciuki że jutro sobie poradzą.
3. witek70
Kolejny awaryjny weekend BMW. A Rampf jest zadowolony... Mina mu zrzednie, gdy Renaul będzie zmniejszało przewagę.
4. witek70
No, ok, w Monaco im się udało :) Ale pozostałe GP byłyby zdecydowanie lepsze, gdyby nie problemy techniczne.
5. Dr.Thiem
ciekawe jest to zdanie "Robert stracił cenny czas" A jeszcze przed sezonem, kiedy podczas treningów jezdził Vettel , Rampf mówił, że treningi te nie są tak ważne.
6. Kazik
co Ci to reikorp?Stary" forumowicz".Przerzuć się na poniedziałki i spoko.
7. Pietrzej
Trening treningiem , poczekajmy do eliminacji.
8. krys
W wywiadzie na onecie Robert mówił że ten piruet na początku 2 sesji w piątek to wina uszkodzonych hamulców. Ale to i tak nic w porównaniu z tym co wyprawiali potem inni :)
9. wegles
I mial podobno problem z hamulcami do konca sesji treningowej. A ponadto, po przygodzie z ukladem paliwowym, jechal zapasowym bolidem... co za pech
10. leblon1
Odnoszę wrażenie, że jakiś "krecik" chce żeby
Robert na dobre się załatwił. Z hamulcami nie ma
żartów. Na tym najbardziej skorzystałby helmut
N.H. Czy to nie jest zastanawiające ????
11. jaros69
Mnie martwi jednak , że wygląda na to, iż BMW nie zdąży na czas kwalifikacji z usterkami i ustawieniami bolidu. Dobrze, że Kubica jest opanowany, bo mnie już by krew zalała. McLaren jednak potrafi przygotować wózki
12. Disi
Słuchajcie-ten tor jest wymagający dla hamulców. Możliwe że przed tym wyścigiem BMW wprowadziło jakieś zmiany które miały "ulepszyć" hamulce-stąd te problemy w drugiej sesji, bo tak często bywa z "ulepszeniami". Dziś powinno być już lepie-było sporo czasu na analizę danych i poprawki.
13. Ajek
chyba masz rację Disi, Nick też w pierwszym przejeździe przejechał po bandzie. Myślę, że technicy sobie z tym problemem poradzą. Najważniejsza jest strategia i strasznie mnie niepokoi, czy znowu czegoś nie spieprzą.
14. fezuj
leblon1 i jaros69 - wasze dwie wypowiedzi to jakby moja cała, zrobiliście to za mnie :)
15. wegles
jesli oni nie przygotuja mu tego bolidu, to...dupa. Mialem nadzieje ze robert chce sie poscigac z mclarenami, a tu...z hedifledem musi sie scigac
16. barteks2
Niech ja tylko dorwe tego niemieszka Heidfelda to mu nogi z d.... powyrywam!!! Jak BMW ostatnio 'ulepszylo' skrzynie biegow to Robert musial sie wycofac z wyscigu jadac na 4 miejscu !!!
17. Disi
Potencjał jest-widać to właśnie po Nicku i jego wynikach. Pytanie czy da się wykorzystać informacje zdobyte przez Nicka do ustawienia bolidu Roberta...możliwe że ich style jazdy tak bardzo się różnią że nie jest to proste. Sam się aż denerwuje...czekamy do 16 na pierwsze dane :)
18. jdb
Przecież "awaryjność" miała być już opanowana!
Disi skąd czerpiesz dane live? Bo ja z: .formula1.com/race/livetiming/772.html .
19. zupek
Zapraszam wszystkich o 16.00 na http://formula1.zafree.eu/
Aktualne czasy treningów. Zapraszam!!!
20. zupek
Zapraszam wszystkich o 16.00 na http://formula1.zafree.eu/
Aktualne czasy treningów. Zapraszam!!!
21. Disi
jdb-ja też z formula1.com . Zupek-dzięki za info-zobaczymy co to
22. jdb
@Disi i @zupek trzymajcie się, do 16 !!! WIELKIE DZIĘKI !!!
23. lukaszt_89
zupek dzieki za link
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz