komentarze
  • 1. belzebub
    • 2015-09-01 20:29:17
    • *.centertel.pl

    PVDSA wie co robi, pewnie wie że dni Crashtora w Lotusie są policzone, więc bez sensu jest wpłacać transzę na kolejny sezon. W sumie to chyba w Lotusie będą zadowoleni, bo kasę będzie dawać Renault a drugim kierowcą będzie ktoś kto nie będzie co wyścig rozbijać się na bandzie. Ciekawe, kto przyjdzie za niego? Pic raczej nie, bo jakby wyglądała współpraca zespołu z nim, poza tym to żaden dobry kierowca. Tak czy owalne, być może jest jakaś szansa dla tego zespołu. A co do Pastora, to lepiej jak już go nie będzie w F1, choć z taką kasą pewnie gdzieś znajdzie miejsce - 50 baniek piechotą nie chodzi. Może do FI? Oni nie najlepiej stoją z kasą, Hulk co prawda przedłużył właśnie kontrakt, a co z Perezem?

  • 2. belzebub
    • 2015-09-01 20:31:58
    • *.centertel.pl

    Powinno być: "Tak czy owak, być może są jakieś lepsze perspektywy dla tego zespołu zarówno pod kątem drugiego kierowcy, jak i samego zespołu."

  • 3. EryQ
    • 2015-09-01 21:15:36
    • *.ghost.net.pl

    No Pastor to i miejsca może zabraknąć w kokpicie na Monze bo Groszek już dość po oddawał treningów w tym sezonie to Ty młodemu pewnie kokpit oddasz na całe GP.

  • 4. FanRosbergaBC
    • 2015-09-02 00:45:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    50 milionów, to już wiem dlaczego Lotus za każdym razem broni Pastora.
    Oczywiście wiem jest pay-driverem, ale nie spodziewałem się że PDVSA przelewa aż tak kosmiczne kwoty.
    Kto w miejsce Crashtora?

  • 5. EryQ
    • 2015-09-02 10:52:49
    • *.opera-mini.net

    @4 Carmen Jorda buhaha. A mało chętnych paydriverów na jedno GP? Tamten sezon to doskonale pokazał. Zawsze coś by ojro wpadło na konto tak biednego Lotusa skoro Crash tor nie dostał kieszonkowego.

  • 6. Jacko
    • 2015-09-02 11:37:13
    • *.dynamic.chello.pl

    @EryQ
    Przeczytaj artykuł jeszcze raz uważnie. Te pieniądze mają być "zabezpieczeniem jazdy Wenezuelskiego kierowcy w kolejnym roku rywalizacji", czyli 2016. Pieniądze za obecny sezon są już dawno zapłacone i wydane, stąd problemy finansowe Lotusa. To samo było zresztą z Sauberem, który wydawał "do przodu", a później nie mógł się wywiązać z kontraktów, bo brakowało pieniędzy i trzeba było podpisywać nowe, ignorując poprzednie, już dawno zapłacone i "wydane".

  • 7. EryQ
    • 2015-09-02 12:19:38
    • *.opera-mini.net

    @6 ja dokładnie przeczytałem ten artykuł jak i inne w tym temacie. Ale zrozum, że tak czy siak Lotus może odsunąć Pastora ponieważ PDVSA łamie warunki kontraktu Maldonado z Lotusem. Oko za oko...

  • 8. St Devote
    • 2015-09-02 15:31:03
    • *.static.korbank.pl

    Jak cena baryłki spadła w ciągu roku ze 100 do 40 USD, to nic dziwnego, że takie narodowo-socjalistyczne "projekty" jak Crashtor zaczynają mieć finansowe problemy. Wenezuela to skansen, którego budżet, to tak naprawdę eksport ropy i wybory miss.

  • 9. dexter
    • 2015-09-02 16:23:50
    • *.0.79.111

    Ciezko jest sobie wobrazic co by bylo, gdyby nagle deal z koncernem Renault w ostatniej sekundzie nie doszedl do skutku. Wtedy Maldonado nagle chyba bylby potrzebny jak powietrze do oddychania. Prawdopodobnie gdyby nie pomoc z prywatnej reki zespol moglby na nastepny wyscig nie pojechac. Z tego co sie mowi to rachunki za wynajem smochodow, za silnik Mercedesa, za przekladnie produkowana przez firme X Trac nie zostaly pokryte. Firma Pirelli czekala na pieniadze (a serwis dostawcy opon kosztuje w F1 prawie 2,5 Mln. Euro) Gdyby nie zaliczka Ecclestone'a, to ostatnie wyplaty dla pracownikow nie zostalyby zaplacone. Mercedes tez ponoc ostatnia rate za silnik przesunal na pozniej, do momentu az Renault bedzie wyplacalne. Takze z finansowego punktu widzenia tymczasowa mala katastrofa. Jedynie Renault moze byc zbawieniem oczekiwanym przez Lotusa, poniewaz wtedy poplyna dopiero swieze pieniadze (no i Maldonado gdy juz wszystkie kola ratunkowe zawioda).

    Ze sportowgo punktu widzenia brak odpowiednich finansow w zespole wyscigowym oznacza zastoj w rozwoju, brak czesci, w ogole calego materialu. Wtedy szkody i awarie beda naprawiane, ale nowych jednostek nie bedzie. W takiej sytuacji trzeba zyc z tym, co jest. To nie jest dla nikogo optymalna sytuacja. A nowe czesci potrzebne sa w zespole (i to dla dwoch kierowcow) przez caly weekend wyscigowy. Wiadomo, duze obciazenie materialu bedzie skutkowac defektem. Kazda czesc ma swoja zywotnosc. A to jest Motorsport gdzie pracuje sie z duzym obciazeniem materialu, a nie zwykla jazda po ulicy.

    Z puktu widzenia wlascicieli inwestycja kapitalu krotko przed przejeciem (albo jakis okres przd przejeciem) nie jest oplacalna. Z drugiej strony gdyby nagle „czary mary“ pieniazki sie znalazly na oplate dostawcow, to inni producenci (gdzie rachunki sa jeszcze otwarte) natychmiast beda w sadzie. Dlatego tez taka polityka wlascicieli w takiej sytuacji moze byc swiadoma. Dlaczego Lopez mialby wkladac teraz swoje prywatne pieniadze w firme, ktora wkrotce bedzie nalezec innemu wlascicielowi ? Lopez sie ucieszy gdy odsprzeda 3/4 firmy, wtedy zarobi pieniazki. A zespol bedzie mial swiezy kapital w kasie. Dopoki Renault nie podpisze umowy z Lotusem, nowy kontrakt (czy przedluzenie kontraktu) z kierowcami tez nie bedzie podpisany, logiczne.

  • 10. dexter
    • 2015-09-02 18:20:14
    • *.0.79.111

    @FanRosbergaBC

    Nie chodzi o bronienie, ale dzieki takiej kwocie (wyplacanej co roku) kierowca jak i jego sponsor moze pewne rzeczy wymagac. Dlatego tez m.in. Maldonado ma w swojej umowie klauzule ktora gwarantuje mu piatkowe wystepy, a Grosjean nie ma juz takiego wpisu.

  • 11. dexter
    • 2015-09-03 12:40:45
    • *.4.116.98

    @belzebub

    Zobaczymy, moze Maldonado pozostanie jeszcze jeden rok w Lotusie/Renault (taki rok przejsciowy). Wtedy dalej suma $50 Mln. poplynie do kasy zespolu. Albo tak jak piszesz odejdzie i z pocalowaniem reki zostanie zatrudniony w innym zespole. Sponsorskie miliony z pewnoscia innym zespolom sie przydadza, a walka o wolne miejsce w cockpicie na nowo sie rozpocznie.
    Pytanie jest kiedy zespol fabryczny Renault ma zamiar przejac Lotusa i jaki scenariusz bedzie napisany, poniewaz tutaj mozliwych jest duzo wariantow.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo