Tilke tłumaczy dlaczego zmodyfikował zakręt Peraltada
Uznany projektant torów Formuły 1, Hermann Tilke, wytłumaczył dlaczego przy odnawianiu toru w Meksyku konieczna była modyfikacja słynnego zakrętu wieńczącego okrążenie, nazywanego Peraltada.Szybki nawrót na końcu okrążenia był jednym ze znaków rozpoznawczych toru Autodromo Hermanos Rodriguez, ale został zmodyfikowany przez Hermanna Tilke, tracąc swój charakter.
„Po prostu nie mieliśmy miejsca po zewnętrznej tego wspaniałego zakrętu, aby zapewnić odpowiednią strefę wyjazdową” mówił w wywiadzie dla Speed Weeka projektant. „Zakręt ten był tak szybki, że było to absolutnie konieczne ze względów bezpieczeństwa.”
„Innym pomysłem było zachowanie tego zakrętu, ale przesunięcie go do wewnątrz, tak jak robiliśmy to na innych torach. Niemniej w tym przypadku mieliśmy ograniczenia ze względu na stadion” tłumaczył Tilke, mówiąc o stadionie baseballowym, który jest ulokowany po wewnętrzne części zakrętu.
„Również promotor zażyczył sobie, aby tor biegł przez stadion, gdyż będzie to spektakularne widowisko dla fanów. Zasiadać tam będzie około 40.000 ludzi.”
Tor w Meksyku wedle doniesień jest już w 90 procentach przygotowany i zaczyna zbierać bardzo pochlebne opinie inspektorów. Ostatnio wizytował go sam Charlie Whiting, delegat techniczny FIA, który był pod dużym wrażeniem obiektu.
„Prace idą pełną parą i spodziewam się, że zostaną zakończone zaledwie na kilka dni przed ostatecznym terminem.”
„Nie jest to tylko meksykański problem. To normalna sprawa przy budowie nowych lub przebudowie torów wyścigowych. Mamy wiele do zrobienia, ale nie ma żadnych wielkich obaw.”
komentarze
1. Greek
Propsy Kempa za mapkę!
Karny ku..as dla Hermana Patafiana!
2. KuMaI khan
Co do względów bezpieczeństwa Peraltady, to myślę, że skoro na Tabac w Monako nie robią strefy wyjazdowej choć jest taka możliwość, to i tu mogli pozostawić. Jedynie szeroki pas bandy z opon (bo do tej pory to tu chyba była betonowa) i po sprawie. Jednak jak promotor zachciał przez Foro Sol to OK, 40.000 to sporo, jeżeli nie będzie jedynie połowa trybun zajęta to OK (a przy frekwencji Meksykanów na Austin na to się nie zanosi), tylko po co zrobili tą idiotyczną szykanę już w środku stadionu, tu nie ujętą.
@Kempa nie widziałeś nigdzie żadnej mapy NOWEGO layoutu? Przecież nie tylko Peraltadę zmienili, ale i s-ki oraz niezacznie pierwszą szykanę.
3. Greek
„Innym pomysłem było zachowanie tego zakrętu, ale przesunięcie go do wewnątrz, tak jak robiliśmy to na innych torach. Niemniej w tym przypadku mieliśmy ograniczenia ze względu na stadion” - No padłem! To nie ma problemu w puszczeniu sobie tamtędy nowej nitki toru, ale nie da się przesunąć zakrętu. Pajac.
4. KuMaI khan
@3 Gdyby chciał skrócić ten zakręt, wpadłby na ścianę stadionu. A przesunięcie to mimo wszystko szmat roboty. Na stadion już były dwa szerokie wejścia (wjazd i wyjazd) no to z tego skorzystał, tym bardziej że promotor wyścigu to w tym przypadku jego pan i tak musiał zrobić. Co do ściany popatrz na to z bliska z satelity, albo nawet ze Street View bo wóz Googli już był na starym torze i wtedy mam nadzieję ogarniesz.
5. Nek
Niech jeszcze parabolice przebuduje bo tak mu ktoś z kasa będzie kazał albo sam Ernie...
6. Skoczek130
W 2007 roku oglądałem na tym torze wyścig Champ Car. Ciekawe, jak wypadnie F1. Układ toru wydaje się przyjazny dla wyprzedzania... albo raczej dla skutecznego użycia DRS-u. ;)
7. fanAlonso=pziom
pytanie tylko czy zostawią peraltadę w spokoju czy ją zaorają, dziwi mnie czemu też pozostałą część toru zmienili np. 1 zakręt teraz będzie ciaśniejszy ( pewnie 90 stopni czyli do kitu )no i sekwencja przed eskami - zapewne trzeba było spełnić najnowsze normy FIA czyli kilometrowe lotniska na poboczu - a potem się dziwią czemu dzisiejszych kierowców nie postrzegają jako herosów
8. belzebub
@7fanAlonso=pziom Ja myślę, że te cały cyrk jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to ze względu na kierowców typu Maldonado, albo młodzików jak Verstappen :)
9. adams_123
niedawno ktoś powiedział że f1 zabija charakter torów wyścigowych i coś w tym jest. Kiedyś kierowcy f1 byli bohaterami. Boisz się to jedziesz wolniej, a jak nie boisz się zaryzykować to wygrywasz.
10. adams_123
dam przykład: skok o tyczce. Ktoś chce pobić rekord świata, obniżymy poprzeczkę żeby nie zahaczył, a później na kamerach obliczymy czy mu się udało.
11. Teoster
@9 ...albo giniesz
12. Greek
@4
Ok, dzięki za sprostowanie, jakoś tego sobie nie wyobrażałem, no ale skoro są wjazdy to ok.
@Skoczek,
Nie byłbym taki pewien co do użycia DRS-u. Jak dla mnie trochę zbyt szybkie, łukowate zakręty, obym się mylił.
13. RyżyWuj
Ja bym to nazwał Curva Petarda.
14. Skoczek130
@Greek - mogliby sobie darować DRS na tym torze. Może być podobnie, jak z Turcją. Co za dużo, to nie zdrowo... ;)
15. andy_chow
Ciąg dalszy serialu w reżyserii H.Tilke" Jak wykończyć ostatnie klasyki"
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz