Honda i Ferrari wykorzystały pierwsze tokeny
Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami producenci silników przed GP Kanady rozpoczęli wykorzystywanie tzw. tokenów, umożliwiających im wdrażanie poprawek do jednostek napędowych w trakcie sezonu.„Kanada to tor wymagający mocy, a my potrzebujemy jej więcej. Ważne jest tam również odzyskiwanie energii na mocnych dohamowaniach” mówił niedawno Yasushisa Arai z Hondy. „Przemyślimy jak dostarczyć moc do układu MGU-K, aby dobrze poradził sobie z tego typu szybkim torem.”
Mimo iż tylko Ferrari i Honda wykorzystały w tym sezonie pierwsze tokeny, pozostali dwaj producenci z pewnością również wprowadzili do swoich jednostek poprawki, argumentując je dbałością o niezawodność.
Lista tokenów poszczególnych producentów silników F1 przed GP Kanady
Ferrari 7 (wykorzystane 3)
Honda 7 (wykorzystane 2)
Mercedes 7
Renault 12
komentarze
1. popo21
a renault ma tyle tokenów i nic nie robią co oznacza, że z tym silnikiem nic dobrego nie da sie zrobić.
2. fanFelipeMassa3
@1 da sie, poprostu kwestia czasu
3. GregoryMcL
Tu jest błąd Ferrari miało 10 Tokenów , a Honda 9 Tokenów ( jestem ciekaw Honda + 3,55%/14% level up.) :P
4. karol
Ferrari będzie tu mocne ,Hmilton jest w duzych opalach,Vettel jest znacznie lepszym kierowcą
amilton
5. Tomal20
Renówce zostały tokeny z zimy, że tyle mają??
6. jogi2
karol ...to słaba prowokacja :)
7. dexter
Mniej wiecej tokeny rzeba poswiecic w zaleznosci od wagi jaka spelnia dany komponent ukladu napedowego dla dalszego rozwoju. Kierowca bedzie czerpal dopiero przyjemnosc z korzysci zwiekszonej mocy jesli dany komponent bedzie wbudowany. I nie wiadomo na jakim obszarze producenci maja zamiar sie polepszyc oraz kiedy zmodyfikowane jednostki napedowe wejda w zycie. Honda podczas GP Monaco oznajmila ze na nastepne 3 wyscigi bedzie przygotowany zmodyfikowany silnik.
Mercedes ma taki komfort jesli chodzi o osiagi jednostki napedowej ze moze oczekiwac, przygladac sie co robi konkurencja, dalej gromadzic dane i ukierunkowanie planowac dalszy rozoj. Z pewnoscia w obszarze jednostki napedowej kazdy performance-upgrade zwiazany jest z duzym ryzykiem, poniewaz kazdy zespol ma tylko 4 agregaty do dyspozycji. Dokladnie trzeba planowac, poniewaz nie wiadomo gdzie i kiedy taki silnik moze sie jeszcze przydac. Dodatkowo defekt ukladu napedowego oznacza 0 punktow w wyscigu. Tutaj nie mozna sobie pozwolic na zadne bledy.
Mozna przypuszczac znajac podejscie Mercedesa, ze w fabryce stala/stoi przygotowana jednostka ktora ma ukonczony kolejny etap rozwoju mocy. I jesli zaistnialaby taka potrzeba, to prawdopodobnie stosunkowo szybko mozna ja wprowadzic w zycie, a do tego czasu jednostka jest ciagle testowana i poprawiana.
Red Bull i Toro Rosso maja juz 4 uklad napedowy... takze, kazdy wbudowany nowy komponent automatycznie oznacza kare. Pytanie, gdzie kara bardziej mniej bolec w Montrealu czy na torze Red Bull Ring?
Red Bull cierpi podwojnie. Z jednej strony przez producenta Renault, ktory jako pierwszy byl zwolennikiem nowych regul dotyczacych silnika: 1,6 litra V6-Turbo (nawet pamietam ze Renault chcialo wprowadzic silnik 1,4 litra), a teraz tak jak to Cyril Abiteboul mowi: Renault pieniedzy na rozwoj nie chce wydawac, poniewaz Mercedes zawiesil tak wysoko poprzeczke, ze im sie to nie oplaca tzn. generuja zbyt maly zysk. Z drugiej strony dla RBR mniej punktow z wyscigu oznacza automatycznie mniej pieniedzy. RBR kontrakt z Renault podpisany ma do 2016 roku, takze zobaczymy co dalej tam bedzie sie dzialo.
@GregoryMcL
Raczej nie ma bledu. Ferrari zostawilo sobie w zimie na ten (biezacy) sezon 10 tokenow i chca teraz 3 wykorzystac (poprawa designu wokol glowicy cylindra) - chociaz w Monaco Arrivabene jeszcze glosil ze do wyscigu w Kanadzie nie wykorzystaja tokenow.
Honda miala 9 tokenow i teraz albo raczej prawdopodobnie podczas wyscigu w Austrii maja zostac zuzyte. Przed sezonem zespoly dysponowaly liczba 32 tokenow.
8. dexter
Edit:
* Mniej wiecej tokeny trzeba
* planowac dalszy rozwoj
* Honda miala 9 tokenow i teraz albo raczej prawdopodobnie podczas wyscigu w Austrii maja zostac zuzyte 2 tokeny.
9. AlMastar
dexter co z tego że RBR ma umowę do 2016 jak nie kupi silników od nikog innego ... no może od Hondy ale to chyba z serii "zamienił stryjek siekierkę na kijek" przynajmniej na chwilę obecną
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz