komentarze
  • 1. Lukas9_5
    • 2015-05-26 18:04:11
    • *.tvsat364.lodz.pl

    a tak właściwie co daje to, że te elementy się uginają? Przecież skrzydło nie zmienia chyba kąta nachylenia, tylko jest bliżej podłoża. Wytłumaczy ktoś? :)

  • 2. fanAlonso=pziom
    • 2015-05-26 18:08:43
    • *.158.222.68

    docisk proszę pana

  • 3. Lukas9_5
    • 2015-05-26 18:11:03
    • *.tvsat364.lodz.pl

    W sensie, że się redukuje? :p

  • 4. MIchalk001
    • 2015-05-26 18:16:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W zakręcie dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu podłogi i innych elementów przy uginaniu można zrobić tak, że zwiększa się docisk. Znów na prostych nie ma ugięcia, co skutkuje mniejszym dociskiem i lepszymi prędkościami.

  • 5. kempa007
    • 2015-05-26 18:22:16
    • *.180.227.42

    raczej na odwrot, gdyskrzydło sie odgina maleje opor, gdy wraca przy mniejszym naporze powietrza do pierwotnego kształtu rośnie opór i docisk w zakręcie.

  • 6. ChrisDeFirenze
    • 2015-05-26 18:56:50
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Jaaaaaasne, dowalmy bardziej.. Przecież oni są tacy szybcy.
    Oczywiście zmniejszy to koszty i poprawi widowisko.

  • 7. kukus
    • 2015-05-26 20:37:54
    • *.ip.telfort.nl

    Czyżby celowali w RB?

  • 8. blackbirdf1
    • 2015-05-26 22:41:06
    • *.dynamic.chello.pl

    Następna dyrektywa FIA:

    "Zawiadamia się zespoły i kierowców że od następnego wyścigu zakazane będzie pierdnięcie prawym pośladem. Pierdnąć będzie można tylko lewym i tylko i wyłącznie w 1 i 10 zakręcie każdego wyścigu (ma to zapobiec powstaniu efektu przypowierzchniowego). Pierdzenie w treningach oraz w qualu bez ograniczeń. . .JESZCZE!!!!!"

  • 9. RedDragon12
    • 2015-05-26 23:35:44
    • *.cdma.centertel.pl

    Jak tak dalej pójdzie to FIA zabroni wyjeżdżania z garażu. A podczas wyścigu maksymalna prędkość 100km/h

  • 10. PanPikuś
    • 2015-05-27 02:41:50
    • *.dynamic.chello.pl

    @7 kukus. Z tego co widać z kamer umieszczonych przy nosie, to głównie celują w Mercedesa i Williamsa. W Mercedesie skrzydełka / lotki ( w każdym bądź razie tamte gdzie jest logo Petronas i Syntium ) praktycznie pod koniec prostej łączyły się w jedną powierzchnię. Podobnie w Williamsie tam gdzie jest logo Rexony na skrzydle. Choć jeśli chodzi o to skrzydło to tutaj jest jeszcze jedna machlojka, z nadbudówką, która pod koniec prostej znaczącą się ugina/wykrzywia zwiększając docisk. Jednak to jest tylko skutek uboczny zamierzenia, bo ta część głównie odprowadza powietrze nad oponami i kieruje część strugi na wloty hamulców. Im wyższa prędkość tym powietrze opływające te konstrukcje bardziej skierowane jest pionowo co "podbija " pozostałe warstwy powietrza i " uderzają " one w opone nie czołowo, ale bardziej ślizgają się po niej pod pewnym katem do góry. Staram się dość obrazowo to wytłumaczyć oddając tylko sens nie wchodząc w techniczne szczegóły.

  • 11. ekwador15
    • 2015-05-27 09:36:40
    • *.minolta.pl

    Jak to się zaczęło od Red Bulla RB6 to chodziło chyba o co innego niż teraz. Wtedy skrzydło jako całość się uginało, że praktycznie tarło o asfalt. Wtedy im niżej tym lepiej, chodziło o ciśnienie powietrza pod skrzydłem wszystko aby osiągnąć jak największy docisk. Teraz tak jak piszę PanPikuś znów inne cuda.

    Ale ogólnie to już przesada z tymi kontrolami. I tak już jest bardzo restrykcyjnie, bolidy miały być szybsze przecież a takie ciągle kontrole i zabranianie jakichkolwiek sprytnych rozwiązań tyko spowalnia jeszcze bolidy.

  • 12. Rimaro
    • 2015-05-27 11:00:29
    • *.internetia.net.pl

    @11 Tylko że FIA nie zabrania czegoś nowego, innowacyjnego. Oni tylko dokładniej sprawdzą skrzydła czy na pewno nikt nie omija regulaminu, który obowiązuje wszystkich. To chyba dobrze, że ktoś tego pilnuje, nie ważne jak głupi byłby to przepis. Lubisz rywalizować z kimś kto oszukuje?

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo