komentarze
  • 1. Jahar
    • 2015-04-09 10:00:00
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Jeszcze się okaże, że bolidy w tym roku zamiast przyspieszyć zostaną w tym samym miejscu co rok temu.

  • 2. EryQ
    • 2015-04-09 10:53:52
    • *.ghost.net.pl

    Panie Kempa: "...Chinach kibice będą mogli jednak przyjrzeć się innej ciekawej zmianie..." Małe sprostowanie: "kolejnej DEBILNEJ zmianie" . Cały ten system z ograniczeniem przepływu paliwa dobija dobijające V6 w F1. Może rządy wszystkich państw powinny wprowadzić takie obowiązkowe czujniki w autach drogowych co by nie przekraczać prędkości :D! Obym nie wykrakał...

  • 3. leadz
    • 2015-04-09 12:39:33
    • *.ip.telfort.nl

    Takim sposobem FIA i szefostwo F1 pragną rozłożyć cały ten sport na łopatki Może zabronicie jeszcze wszystkim kierowcom wykonywać wszelkich sportów bo może się okazać że któryś z nich jest bardziej wysportowany od innych to paranoja czas na zmiany ale nie w F1 tylko na górze pomyślcie o tym dla dobra całego sportu samochodowego

  • 4. pawel667
    • 2015-04-09 13:21:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli chodzi o sam przepis limitu przepływu paliwa, to jest on także wg mnie przesadą i nie powinien mieć miejsca w F1. Ale skoro ten limit obowiązuje to powinien wywierać takie skutki na wszystkich silnikach/bolidach w stawce.
    Zdjęcie limitu na pewno doprowadzi do zwiększenia przewagi merca lub/i ferrari; te silniki po prostu są skonstruowane tak by wytrzymać większe obciążenie przy którym inne konstrukcje mogą się rozlecieć.

  • 5. 6q47
    • 2015-04-09 15:31:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czy mam rozumieć, ze sedziowie podejrzewają istnienie systemu wtrysku paliwa, który niejako "obchodzi" standardowey system oraz sam czujnik przepływu paliwa, który przesyła dane oczekiwane przez sędziów FIA?
    Żart?
    Jezeli przepisy są precyzyjne, to jak jest mozliwe obejscie wskazań tego czujnika?
    Zwiekszenie przepływu skutkuje wiekszą mocą spalinowca... jednak sam silknik spalinowy musi wchodzic na wieksze obroty niz było to do tej pory.
    A co z ciezarem samego bolidu tuz przed startem?
    Czy ktos odnotowuje ciezar, czy jest to pozostawione w gestii zespołu i najwazniejsza jest waga bolidu po zakończeniu wyscigu?
    Pytam jako laik ma sie rozumieć.

  • 6. pawel667
    • 2015-04-09 16:10:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @5 Wszystkie bolidy w stawce mają do dyspozycji taką samą maksymalną ilość paliwa, a cały trik polega na tym że między czujnikiem FIA a wtryskiwaczami znajduje się bufor paliwa. Dzięki temu przez czujnik może przepływać 100kg/h paliwa, a same wtryskiwacze korzystając z owego bufora podają więcej niż przepisowe 100kg/h. Bufor jest uzupełniany w trakcie hamowania lub jazdy w zakrętach.

  • 7. pawel667
    • 2015-04-09 16:17:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Silnik wcale nie musi kręcić się szybciej, wystarczy że turbo dopompuje odpowiednią dawkę powietrza.

  • 8. istrii
    • 2015-04-09 18:25:37
    • *.80-202-101.nextgentel.com

    Ciekawe komu się podniesie, a komu obniży ciśnienie. Niekoniecznie paliwa :)

  • 9. kojack
    • 2015-04-10 08:31:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I w taki sposób cyrk zmieni się w kabaret - oglądamy upadek królowej motosportu i mimo tego, że w jasny sposób nadawane są sygnały, że kibicom się to nie podoba (spada oglądalność i wpływy) to jednak dalej dziadki z FIA i FOM wiedzą lepiej co dla nas dobre.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo