Button ma mieszane odczucia po testach nowego systemu
Kierowy zespołu McLaren zgodnie przyznają, że dzisiaj dużo lepiej ich bolid jeździł na średniej, twardszej z dwóch mieszanek dostarczonych przez Pirelli do USA. Dla Kevina Magnussena to pierwsza wizyta w na torze Ameryk. Jenson Button wyciąga pozytywne i negatywne wnioski po dzisiejszych testach nowego systemu bezpieczeństwa, tzw. wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, który w chwili wywieszenia na torze żółtych flag ma spowalniać całą stawkę kierowców podobnie jak dzieje się to obecnie podczas wyjazdu na tor prawdziwego samochodu bezpieczeństwa.„Nasz bolid czasami ma problemy podczas wietrznej pogody. Ja również mam z tym problem: dużo trudniej jest być wtedy precyzyjnym. W wolnych zakrętach, takich jak na początku trzeciego sektora, najbardziej odczuwa się tę różnicę. Dzisiaj było bardzo wietrznie- zwłaszcza po południu.”
„Problemy z naszym tempem na miękkiej oponie mogą zostać rozwiązane. Dla niektórych kierowców, bardziej miękka opon od razu pasowała do balansu bolidu, dla innych, nie bardzo. Po południu nie pasowała nam- możemy jednak to obejść. Jutro będziemy mieli lepsze tempo.”
„Wyciągam pozytywne i negatywne wnioski z dzisiejszych testów wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Podoba mi się ten pomysł, ale zbyt dużo czasu spędza się na spoglądanie na kierownicę, aby upewnić się, że jedzie się z odpowiednią różnicą czasu. Jeżeli spadnie się poniżej tej granicy, gdy następuje restart, będziemy otrzymywać 10-sekundową karę. Pod tym względem to bardzo zdradliwe rozwiązanie.”
„Biorąc pod uwagę karę za wymianę skrzyni biegów, zapowiada się trudny weekend. To nie jest łatwe miejsce do wyprzedzania, ale damy z siebie wszystko.”
Kevin Magnussen, P5, P8
„To moja pierwsza wizyta na Torze Ameryk. To dobry tor. Ma wyjątkowy pierwszy zakręt i szybką sekwencję zakrętów w pierwszym sektorze, która jest wyjątkowo interesująca. Myślę, że wyprzedzanie powinno być tutaj możliwe, więc liczę na fajny wyścig.”
„Dzisiejsze przejazdy udowodniły, że jesteśmy mocniejsi na średniej oponie niż na miękkiej. Rano na średnich oponach wyglądaliśmy konkurencyjnie, ale musimy zobaczyć czy uda nam się poprawić coś jeżeli chodzi o miękkie ogumienie. Popracujemy nad tym wieczorem.”
„Test wirtualnego samochodu bezpieczeństwa przebiegł tak jak powinien- wygląda to na dobry pomysł.”
komentarze
1. masosz
Czyli jeśli są żółte flagi i ktoś jedzie za wolno, dostaje 10s kary?
2. Greek
@1. masosz
Nie. "Jeżeli spadnie się poniżej tej granicy" - poniżej granicy czasu = w krótszym czasie = szybciej niż można. Zatem 10s kary za zbyt szybki przejazd.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz