WYNIKI Barcelona [ 02 maja 2007 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F. Massa | Ferrari | 01:21.506 | 103 |
2 | M. Webber | Red Bull | 01:21.804 | 95 |
3 | J. Trulli | Toyota | 01:22.309 | 107 |
4 | H. Kovalainen | Renault | 01:22.378 | 121 |
5 | F. Alonso | McLaren | 01:22.579 | 73 |
6 | R. Kubica | BMW | 01:22.653 | 83 |
7 | J. Button | Honda | 01:22.765 | 114 |
8 | A. Davidson | Super Aguri | 01:23.027 | 112 |
9 | S. Speed | Scuderia Toro Rosso | 01:23.713 | 96 |
10 | C. Albers | Spyker F1 | 01:24.870 | 63 |
11 | N. Rosberg | Williams | 00:00.000 | 2 |
Catalunya - dzień #3 - Ferrari nie zwalnia
Wszystkie pracujące dziś na hiszpańskim obiekcie zespoły postanowiły wykorzystać dużo bardziej sprzyjające, w porównaniu z dniem wczorajszym, warunki atmosferyczne - wykonując imponujące ilości przejazdów. Dość powiedzieć, że na każdego kierowcę przypadło średnio 97 okrążeń toru liczącego 4.655km długości.Drugi czas dnia uzyskał Mark Webber. Kierowca teamu Red Bull Racing był wolniejszy od Massy o 0.3 sekundy. Trzeci w tabeli czasowej uplasował się Jarno Trulli z Toyoty, który jeździł szybciej od Heikki Kovalainena i Fernando Alonso.
Dziś po raz pierwszy na Circuit de Catalunya pojawił się Robert Kubica - który uzyskał szósty rezultat. Kierowca BMW zdołał pokonać 83 okrążenia, najszybsze z nich nieco ponad sekundę wolniej od Massy.
Polak jeździł dziś szybciej m.in. od dwójki Brytyjczyków - Jenson Button z Hondy był siódmy z czasem 1:22.765, Anthony Davidson z Super Aguri niecałe 0.3 sekundy wolniejszy. Ósmy, wyraźnie gorszy wynik - 1:23.713 - uzyskał Scott Speed.
Najgorszy czas dnia przypadł Christijanowi Albersowi. Kierowca teamu Spyker, w związku z problemami technicznymi, zmuszony był przerwać sesję już po 63 okrążeniach. Jedenaste w tabeli widnieje nazwisko Nico Rosberga - jednak kierowca Williamsa nie zdołał ukończyć dziś nawet drugiego okrążenia instalacyjnego. Młody Niemiec na dziesiątym zakręcie wypadł z toru, doszczętnie rozbijając bolid FW29 - co dla jego teamu oznacza konieczność powrotu do siedziby w Grove.
Do jutra na obiekcie pod Barceloną pozostanie osiem zespołów - oprócz wspomnianego Williamsa testy już dziś zakończyły ekipy Spyker i Super Aguri.
komentarze
1. jaros69
tak porównując do wyniku Nicka to Robert jednak wolniej. Smutno mi
2. puchacz
brawo kubica
3. Disi
Nie jest źle. Zauważcie że Alonso pojechał dziś ledwo szybciej od Roberta...wolniej jednak niż Nick podczas pierwszego dnia.
Zobaczymy ja będzie jutro. Jak na razie to nie widzę efektów tych "ulepszeń" jakie BMW zapowiadało na testy...choć oczywiście nie wiemy jakie były priorytety teamu podczas testu. Dane napewno zbierają i analizują
4. Kamil F1
jak to zawsze mówię 6 miejsce to dobre miejsce ;-)
5. Menson
No Spyker i SA dali szanse innym zespołom, aby nadrobiły do nich chociaż 0,2 sekundy, nie ma się co dziwić.
6. ani
nie załamujcie sie, tylko wierzcie w kubice.
7. ani
to są jego początki, nie wszyscy moga byc tacy dobrzy jak Hamilton, on pokaze co potrafi, schumacher tez nie jezdzil od pierwszego wyscigu na podium a popatrzcie jak skonczyl
8. jak_23
Trzecie (pod względem technicznym) BMW jeszcze się nie rozsypało. Jak wytrzyma wyścig to będą punkciki dla Roberta. Już nie mogę się doczekać wyścigu, trzymam kciuki
9. barteks2
Zapamiętajcie sobie raz na zawsze: ulepszenia w bolidzie ma Heidfeld a Kubica jest tylko kierowcą testowym i królikiem doświadczalnym!
10. Jaro dnb
co ty pieprzysz barteks.bolidy roberta i nicka sa takie same!!!poprostu nick narazie ma farta i bmw nie nawala,a robcio mial troszke pecha.spokojnie,dopiero 3 rundy za nami.w polowie sezonu jesli historia bedzie sie powtarzala mozez przypuscic takie stwierdzenie!moze na ost 3 eliminacje robson bedzie sunal po podium a nick edzie mial problemy.osobiscie nie lubie heidfelda jako kierowce i jestem pewien ze na koniec robert bedzie mial wiecej pkt:)
11. Disi
Prawde mówiąc nie mają takich samych bolidów! :) Na tym polega problem że Nick znalazł już ustawienia odpowiadające swojemu stylowi jazdy a Robert jeszcze ich szuka(stąd różnice w osiągach i wyglądzie bolidów). Ale to faktycznie kwestia czasu...myślę że w drugiej połowie sezonu wszystko będzie "git" i to Robert znowu będzie dyktował tempo w teamie.
12. obi216
Testy , to testy !! A wyścig , to wyścig ! Zobaczymy . Martwi mnie tylko różnica czasów w zespole-ponad 0,4 , to sporo. Chyba faktycznie Robert jeszcze nie znalazł odpowiedniego "lekarstwa" (ustawienia ) .Pozdrówka.
13. miszczunio
może Heikki w końcu przyzwyczaił sie do swojego wozu i Renault pokaże coś w Barcelonie na GP
14. F1CyC
Zapowiada się na wygraną Ferrari. Ale myślę że BMW też znowu pokaże klasę! Jeszcze troszke ponad tydzień! Trzymamy kciuki!
15. red bull
Webber wysoko. Jak zwylke mało paliwa...
16. Teliss
Hmmm widocznie Robert jeszcze nie znalazl idealnych ustawien dla siebie na ten tor. Więc pewnie tą sekunde stracił na tym. Oby :P
17. mrzaza
Z tego czytam na oficjalnej stronie f1 to Nick przez ostatnie dwa dni tylko dobierał właściwe ustawienia bolidu. Na podstawie jego spostrzeżeń Kubica miał dzisiaj szybko ustawić bolid pod siebie i zacząć testować nowe wynalazki BMW. Wydaje mi się że jednak nie do końca mu się udało, a jak teraz mu powkładają do wozu różne lepsze i gorsze badziewie to znowu będzie miał problemy ze stabilnością/balansem/wytrzymałością komponentów etc. Najlepiej spisujące elementy trafią przed wyścigiem do Nicka, najgorsze pójdą z obu bolidów won, a te które nie zostały do końca przetestowane, albo są "nijakie takie" zostaną w bolidzie Kubicy i zobaczy się jak się będą sprawowały podczas wyścigu. W końcu BMW chciałoby się utrzymać na 3 pozycji i ktoś musi zdobywać punkty (Nick - doświadczony, całkiem niezły i pewny), a jednocześnie trzeba się rozwijać i gonić czołówkę (Robert - dobrze obcykany z techniką/mechaniką pojazdów, może jeszcze sobie spokojnie jeszcze przez rok popoznawać tory). A na koniec sezonu się zobaczy jaka jest strata do najlepszych zespołów i czy Nick może już wylecieć i Kubica będzie mógł się zająć ściganiem, czy jeszcze trzeba gonić ostro czołówkę i rozwijać bolid - ktoś musi robić tą niewdzięczną robotę
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz