Temat wyścigu F1 w Las Vegas powraca
Powraca temat wyścigu na ulicach Las Vegas, jednego z najbardziej znanych na świecie miast USA.Las Vegas gościło już dwa wyścigi F1 w latach 1981 i 1982, a pierwsze wzmianki o możliwości powrotu Formuły 1 do świątyni hazardu pojawiły się już kilka lat temu.
Według dziennikarza miejsce lokalizacji toru kilkukrotnie odwiedził już Hermann Tilke, monopolista jeżeli chodzi o projektowanie torów F1 w ostatnich latach.
Stany Zjednoczone posiadają już jeden wyścig F1 na torze w Austin. W planach jest, a w zasadzie był także wyścig na ulicach New Jersey.
Niewykluczane także, że taka plotka może posłużyć Berniemu Ecclestone'owi do negocjowania innego ważnego dla niego kontraktu, tym bardziej, że F1 zmierza właśnie na wyścig do Austin.
komentarze
1. housepl
Kasa, kasa, kasa..
2. MacGyver
Dlaczego tory projektuje ciągle firma Hermana Tilke?
3. magic942
Czy oni nie rozumieją,że kibice mają dość wyścigów w centrum miasta. Wszędzie bandy brak żwirowych poboczy. Nie taką F1 chcemy oglądać.
4. PiotrasLc
To może być fajne akurat , zwłaszcza gdy sie zdecydują na nocny wyscig :) Ja wiem że jedyny uliczny wyscig który ma swój klimat to Monaco ale ten w Las Vegas tez moze byc interesujący
5. Yachu
Jak tak dalej pójdzie to GP będzie co tydzień od marca do końca listopada. Y
6. EryQ
Jeśli pętla będzie ciekawa i będzie nocnym wyścigiem to czemu nie? Pan Tilke to już monopol posiada u dziadka B. na projektowanie torów a chciałbym zobaczyć projekt innej osoby...
7. marcin_114
NASCAR jeździ co tydzień i nikt nie narzeka. Tylko terminarz dobrze dobrać, żeby podróże były krótkie.
8. housepl
W sezonie 2015 ostatni wyścig wypada 29.11.2015 to już jest grudzień :)
9. ygor
listopad ;-) czy komus przeszkadza więcej wyścigów ? Poza tym 20 to max wiecej nie bedzie
10. głodny
Nieważne czy zaprojektuje ten tor Tilke czy też kto inny , ważne żeby był to tor uliczny bo nie będzie to kolejne lotnisko .
A co do Las Vegas to czemu nie .
11. housepl
@9
W sensie już prawie grudzień bo listopad w F1 to by był maks drugi tydzień...
12. PDGPDG
mam do was pytanie bo chce stworzyć własną serie wyscigową planuje zbudować 20sztuk bolidów z silnikami od hayabusy wszystkie bolidy takie same wyscigi byly by w całej europie co o tym myslicie ? ktos wie czy trzeba bylo by jakies licencje czy coś?
13. andy_chow
@magic942 na takich ulicznych torach poznajemy prawdziwych kierowców a na lotniskach amatorów
14. Filip[][]
Tutaj bardziej chodzi o kasę i konkurencję dla innych torów, im więcej osób bierze udział w licytacji tym większą podbijają cenę.
15. MacGyver
Tory w IndyCar to często tory uliczne, z bandami, znacznie węższe niż te w F1. Mimo to uważam je na najbardziej ekscytujące wyścigi w całym kalendarzu.
16. Mijok
Jak tak dalej pójdzie to będziemy mieć niedługo same nocne wyścigi. A po za tym ten tor w las vegas jest "monotonny" wątpię aby widowisko było na nim bardzo ciekawe .
17. RyżyWuj
What happens in Vegas, stays in Vegas.
18. gujak
wpisałem sobie f1 las vegas 1981 w google , to były czasy prawdziwej f1 czarne lotusy(nie podróby)mcLaren marlboro a tor zrobiony chyba w central parku :D
19. dexter
Dzisiaj rynek TV w Stanach jezeli chodzi o Motorsport zdominowany jest przez NASCAR, pozniej IndyCar, no i tutaj F1 jezeli chodzi o sama publicznosc przed TV na rynku amerykanskim z pewnoscia ma duzo do nadrobienia. Wyscigi IndyCar oraz F1 pokazywane sa na tym samym kanale: NBC Sports.
Z pewnoscia Ameryka jest dla producentow samochodow oraz dla sponsorow lukratywnym oraz waznym strategicznie rynkiem. W Las Vegas w kazdy weekend wydawane jest duzo pieniedzy... ale pamietam jeszcze rok 2011 gdzie dosc mocna bembiono na temat wyscigu w New Jersey. Dzisiaj ten wyscig od tego czasu 2 razy wylecial z kalendarza F1 poniewaz organizatorzy nie potrafia uzbierac 100 milionow dolarow ktore niezbedne sa aby zakonczyc prace budowlane wokol toru.
Jezeli kiedys w przyszlosci wyscig mialby byc organizowany w Las Vegas - to tylko w nocy. Wtedy miasto mogloby sie zaprezentowac od swojej najlepszej strony, ba... nawet Vegas mogloby konkurowac z Monaco czy Singapurem.
Nie mozna porownac wyscigu w 1982 do dzisiejszych czasow. Wtedy wyscig organizowany byl na parkingu Caesars Palace, a wszystko wygladalo bardzo „prowizorycznie“.
Taki typowy „Saturday Night Racing“ jest mocno rozpowszechnionym zjawiskiem w USA. W Stanach takie wyscigi przy sztucznym oswietleniu jak NASCAR czy IndyCar albo wyscigi organizowane na kazdym lokalnym takim Dirt-tracku odbywaja sie zwykle w sobote wieczorem (z wyjatkiem Memorial-Day i Labour-Day gdzie poniedzialek jest wolnym dniem od pracy).
Taki wyscig moglby sie np. rozpoczac w sobote wieczorem o godzinie 21... wtedy w Europie uwzgledniajac roznice czasu trzeba nastawic zegarki na godzine 6 rano.
Problem w tym, ze zgodnie z przepisami FIA wyscigi F1 musza odbywac sie w niedziele (chyba ze okolicznosci wyzsze uniemozliwia przeprowadzenie wyscigu)
20. Skoczek130
@marcin_114 - NASCAR odbywa się na jednym kontynencie, F1 na pięciu. ;) Zespół F1 składa się z dużo większej ilości osób, niż amerykańskiej serii. Nie zapominaj, iż poza kierowcami jeszcze większą robotę robi cała masa pracowników w fabrykach. Pamiętaj także, iż sezon NASCAR jest ściśnięty ze względu na rozgrywki futbolu amerykańskiego. Poza tym z logistycznego punktu widzenia to także niekorzystna sprawa - jak wiadomo, F1 i MotoGP to królewskie klasy w swoich specjalizacjach - jest kontrakt, w którym nie mogą ze sobą kolidować czasowo. ;) W tym roku tylko raz były w ten sam weekend (GP Rosji F1 i Japonii MMŚ), lecz odbywały się w innych strefach czasowych. Wiele jest czynników, które uniemożliwiają organizację tak wielu GP. Suma sumarum... kompletnie nieopłacalna i głupia inwestycja. F1 to biznes - to poligon dla gigantów, którym kibice zwisają tak na prawdę. Tyle w temacie... ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz