komentarze
  • 1. housepl
    • 2014-10-18 10:43:41
    • *.google.com

    Kasa, kasa, kasa..

  • 2. MacGyver
    • 2014-10-18 11:00:19
    • *.centertel.pl

    Dlaczego tory projektuje ciągle firma Hermana Tilke?

  • 3. magic942
    • 2014-10-18 11:13:21
    • *.123.207.135

    Czy oni nie rozumieją,że kibice mają dość wyścigów w centrum miasta. Wszędzie bandy brak żwirowych poboczy. Nie taką F1 chcemy oglądać.

  • 4. PiotrasLc
    • 2014-10-18 11:24:09
    • Blokada
    • *.107.rewolucja-net.pl

    To może być fajne akurat , zwłaszcza gdy sie zdecydują na nocny wyscig :) Ja wiem że jedyny uliczny wyscig który ma swój klimat to Monaco ale ten w Las Vegas tez moze byc interesujący

  • 5. Yachu
    • 2014-10-18 11:25:08
    • *.bb.sky.com

    Jak tak dalej pójdzie to GP będzie co tydzień od marca do końca listopada. Y

  • 6. EryQ
    • 2014-10-18 12:07:23
    • *.opera-mini.net

    Jeśli pętla będzie ciekawa i będzie nocnym wyścigiem to czemu nie? Pan Tilke to już monopol posiada u dziadka B. na projektowanie torów a chciałbym zobaczyć projekt innej osoby...

  • 7. marcin_114
    • 2014-10-18 12:07:48
    • *.ssp.dialog.net.pl

    NASCAR jeździ co tydzień i nikt nie narzeka. Tylko terminarz dobrze dobrać, żeby podróże były krótkie.

  • 8. housepl
    • 2014-10-18 12:36:18
    • *.google.com

    W sezonie 2015 ostatni wyścig wypada 29.11.2015 to już jest grudzień :)

  • 9. ygor
    • 2014-10-18 13:45:07
    • *.star.net.pl

    listopad ;-) czy komus przeszkadza więcej wyścigów ? Poza tym 20 to max wiecej nie bedzie

  • 10. głodny
    • 2014-10-18 15:02:59
    • *.lublin.mm.pl

    Nieważne czy zaprojektuje ten tor Tilke czy też kto inny , ważne żeby był to tor uliczny bo nie będzie to kolejne lotnisko .
    A co do Las Vegas to czemu nie .

  • 11. housepl
    • 2014-10-18 15:09:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @9
    W sensie już prawie grudzień bo listopad w F1 to by był maks drugi tydzień...

  • 12. PDGPDG
    • 2014-10-18 15:37:45
    • *.play-internet.pl

    mam do was pytanie bo chce stworzyć własną serie wyscigową planuje zbudować 20sztuk bolidów z silnikami od hayabusy wszystkie bolidy takie same wyscigi byly by w całej europie co o tym myslicie ? ktos wie czy trzeba bylo by jakies licencje czy coś?

  • 13. andy_chow
    • 2014-10-18 15:46:32
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @magic942 na takich ulicznych torach poznajemy prawdziwych kierowców a na lotniskach amatorów

  • 14. Filip[][]
    • 2014-10-18 16:00:03
    • *.adsl.inetia.pl

    Tutaj bardziej chodzi o kasę i konkurencję dla innych torów, im więcej osób bierze udział w licytacji tym większą podbijają cenę.

  • 15. MacGyver
    • 2014-10-18 18:50:17
    • *.centertel.pl

    Tory w IndyCar to często tory uliczne, z bandami, znacznie węższe niż te w F1. Mimo to uważam je na najbardziej ekscytujące wyścigi w całym kalendarzu.

  • 16. Mijok
    • 2014-10-18 20:48:56
    • *.centertel.pl

    Jak tak dalej pójdzie to będziemy mieć niedługo same nocne wyścigi. A po za tym ten tor w las vegas jest "monotonny" wątpię aby widowisko było na nim bardzo ciekawe .

  • 17. RyżyWuj
    • 2014-10-19 00:04:15
    • *.static.korbank.pl

    What happens in Vegas, stays in Vegas.

  • 18. gujak
    • 2014-10-19 13:35:25
    • *.static.ip.netia.com.pl

    wpisałem sobie f1 las vegas 1981 w google , to były czasy prawdziwej f1 czarne lotusy(nie podróby)mcLaren marlboro a tor zrobiony chyba w central parku :D

  • 19. dexter
    • 2014-10-22 09:58:23
    • *.115.24.121

    Dzisiaj rynek TV w Stanach jezeli chodzi o Motorsport zdominowany jest przez NASCAR, pozniej IndyCar, no i tutaj F1 jezeli chodzi o sama publicznosc przed TV na rynku amerykanskim z pewnoscia ma duzo do nadrobienia. Wyscigi IndyCar oraz F1 pokazywane sa na tym samym kanale: NBC Sports.
    Z pewnoscia Ameryka jest dla producentow samochodow oraz dla sponsorow lukratywnym oraz waznym strategicznie rynkiem. W Las Vegas w kazdy weekend wydawane jest duzo pieniedzy... ale pamietam jeszcze rok 2011 gdzie dosc mocna bembiono na temat wyscigu w New Jersey. Dzisiaj ten wyscig od tego czasu 2 razy wylecial z kalendarza F1 poniewaz organizatorzy nie potrafia uzbierac 100 milionow dolarow ktore niezbedne sa aby zakonczyc prace budowlane wokol toru.

    Jezeli kiedys w przyszlosci wyscig mialby byc organizowany w Las Vegas - to tylko w nocy. Wtedy miasto mogloby sie zaprezentowac od swojej najlepszej strony, ba... nawet Vegas mogloby konkurowac z Monaco czy Singapurem.
    Nie mozna porownac wyscigu w 1982 do dzisiejszych czasow. Wtedy wyscig organizowany byl na parkingu Caesars Palace, a wszystko wygladalo bardzo „prowizorycznie“.
    Taki typowy „Saturday Night Racing“ jest mocno rozpowszechnionym zjawiskiem w USA. W Stanach takie wyscigi przy sztucznym oswietleniu jak NASCAR czy IndyCar albo wyscigi organizowane na kazdym lokalnym takim Dirt-tracku odbywaja sie zwykle w sobote wieczorem (z wyjatkiem Memorial-Day i Labour-Day gdzie poniedzialek jest wolnym dniem od pracy).
    Taki wyscig moglby sie np. rozpoczac w sobote wieczorem o godzinie 21... wtedy w Europie uwzgledniajac roznice czasu trzeba nastawic zegarki na godzine 6 rano.
    Problem w tym, ze zgodnie z przepisami FIA wyscigi F1 musza odbywac sie w niedziele (chyba ze okolicznosci wyzsze uniemozliwia przeprowadzenie wyscigu)

  • 20. Skoczek130
    • 2014-10-22 11:04:09
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @marcin_114 - NASCAR odbywa się na jednym kontynencie, F1 na pięciu. ;) Zespół F1 składa się z dużo większej ilości osób, niż amerykańskiej serii. Nie zapominaj, iż poza kierowcami jeszcze większą robotę robi cała masa pracowników w fabrykach. Pamiętaj także, iż sezon NASCAR jest ściśnięty ze względu na rozgrywki futbolu amerykańskiego. Poza tym z logistycznego punktu widzenia to także niekorzystna sprawa - jak wiadomo, F1 i MotoGP to królewskie klasy w swoich specjalizacjach - jest kontrakt, w którym nie mogą ze sobą kolidować czasowo. ;) W tym roku tylko raz były w ten sam weekend (GP Rosji F1 i Japonii MMŚ), lecz odbywały się w innych strefach czasowych. Wiele jest czynników, które uniemożliwiają organizację tak wielu GP. Suma sumarum... kompletnie nieopłacalna i głupia inwestycja. F1 to biznes - to poligon dla gigantów, którym kibice zwisają tak na prawdę. Tyle w temacie... ;)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo