McLaren podejrzewa Red Bulla o złamanie zakazu komunikacji
Nie trzeba było długo czekać, aby pojawiły się pierwsze kontrowersje związane z wprowadzonymi przed GP Singapuru ograniczeniami dotyczącymi komunikacji radiowej na linii kierowca zespół.Zespół McLarena po wyścigu uważał, że ekipa Red Bulla wczoraj naruszyła przepisy, stosując zakodowaną informację.
W piątek rano, przed rozpoczęciem sesji treningowych FIA przesłała do zespołów zmodyfikowaną listę zabronionych komunikatów radiowych, wśród których znajdowało się także instruowanie kierowcy dotyczące pokonywania krawężników.
Daniel Ricciardo, który podczas GP Singapuru miał problemy z akumulatorami systemu ERS dwukrotnie usłyszał od swojego zespołu, żeby „unikał najeżdżania na tarki.”
Eric Boullier z McLarena uważa, że była to zakodowana, nie dozowana informacja: „Myślę, że to był zakodowany przekaz. Dochodzenie w tej sprawie należy do FIA, więc nie będę się na ten temat rozwodził.”
„Była to jednak dość dziwna wiadomość. Gdyby była przekazana tylko raz byłoby OK, ale powtórzenie jej dwa czy trzy razy było trochę dziwne.”
Szef zespołu Red Bull, Christian Horner przekonuje jednak, że przekaz ten otrzymał pozwolenie Charliego Whitinga.
„Oczywiście rozmawialiśmy z Charliem i powiedzieliśmy mu, że Daniel ma problemy z niezawodnością” mówił Horner. „Dlatego powiedzieliśmy mu, aby trzymał się z dala od krawężników. Najeżdżanie na nie powodowało uszkodzenie akumulatorów.”
„Myślę, że takie zachowanie było rozsądne. Zależy nam na znalezieniu odpowiedniego balansu jeżeli chodzi o ograniczenie w komunikacji radiowej.”
komentarze
1. Polak477
Ale przecież w zakazanych komunikatach są komunikaty o "torze jazdy, o kontaktach z krawężnikami oraz technice jazdy". Na wyścigu zastanawiałem się jak w takim razie to przechodzi bez żadnego echa? Przecież taki komunikat złamał 3 przepisy! Wiedziałem, że będą z tym jaja i nie będzie wiadomo o co chodzi, ale liczyłem, że przy tych ułatwionych przepisach będą mniejsze. Jak widać - nie.
2. Polak477
No i co więcej Vettel też dostał dziwną informację z "pikaniem" jak dla mnie ten przepis jest kompletnie martwy, bo nawet w 1 wyścigu FIA nie potrafi wyegzekwować jego przestrzegania.
3. Anuk
Już zaczyna się z cykl "uprzejmie donoszę...". Gratuluje FIA narobienia sobie dodatkowej roboty :]. I czemu Ferrari się tym nie zajęło bo nie widzę tu zbyt wielkich korzyści dla McLarena.
4. ygor
"uprzejmie donoszę " to w F1 chleb codzienny więc tu sie nic nie zmienia ale może zasypią FIA setkami wniosków to wycofaja sie z pomysłu albo zakaz wprowadzą mądrze.
5. magic942
Mimo, że kibicuje Red Bullowi też zastanawiała mnie ta informacja dla Riciardo o pokonywaniu krawężników.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz