komentarze
  • 1. andy52ful
    • 2014-08-13 21:06:08
    • *.dynamic.chello.pl

    Zeby przyciągnąc widzów trzeba zrezygnować z całej kupy bzdurnych "nowości". w ramach oszczędności wprowadzono nowe silniki, które kosztują zespoły po kilkadziesiąt milionów i zmniejszyły atrakcyjność . Montoya oględnie wypowiedział swoje zdanie na temat f1. tam w indycarach są prawdziwe wyścigi i wygrać może prawie każdy. nie ma bzdurnych odgraniczeń paliwowych ani wyasfaltowanych kilometrami poboczy. jak ktoś walnie w ściane to ma szlus. i to są własnie wyścigi

  • 2. TomTom_24
    • 2014-08-13 21:14:31
    • *.10.12.vie.surfer.at

    Juan Pablo Montoya ;)

  • 3. MacGyver
    • 2014-08-13 21:34:44
    • *.centertel.pl

    Juanie Pablo, zgadzam się z tobą. Po latach oglądania F1, mam możliwość śledzenia wyścigów INDY i powiem jedno: to jest to. Walka, emocje, PRAWDZIWE ściganie, wynik nieznany do końca - ta seria jest dla mnie zdecydowanie numerem 1. Jeszcze coś? Proszę bardzo - fantastyczne materiały video, oboardy, kamery z kokpitu, zza koła, obrotowe pokazujące walkę "side by side" - jakość transmisji jest świetna. Nigdy nie byłem fanem owali, zawsze uważałem to za dziwactwo. Do czasu, aż obejrzałem w całości Indianapolis 500 - kilkadziesiąt zmian na pozycji lidera i prędkość. A raczej: pręęęęęęęęędkość! W tym samym dniu był flagowy wyścig F1 w Monaco. Porównanie? Ech...No i takie to moje wrażenia po pierwszym sezonie. Więc jeśli F1 czerpałaby coś z INDY, byłoby super.

  • 4. Martitta
    • 2014-08-13 21:41:56
    • *.dynamic.chello.pl

    Montoya ma rację - F1 jest zbyt hermetyczna.
    Tutaj mamy sytuację typu snobistyczna Europa vs. wyluzowana Ameryka.
    Jedni od drugich mogliby się wiele nauczyć: Formuła 1 otwartości na fanów, a NASCAR tworzenia ciekawszych torów :)

  • 5. Kalor666
    • 2014-08-14 00:12:20
    • *.opera-mini.net

    "ale na koniec dnia" to kalka ze zwrotu angielskiego. Kiepsko brzmi w bezpośrednim tłumaczeniu.

  • 6. andy_chow
    • 2014-08-14 08:39:52
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @Martitta Obawiam się,że w kwestii tworzenia nowych torów Nascar jest niereformowalny ewentualnie zamiana owalu na ósemkę

  • 7. 99kowalski
    • 2014-08-14 09:51:12
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ósemka byłaby ciekawa, ale z rondem na skrzyżowaniu (Anglicy i nie tylko pojadą "pod prąd"). To mój patent na podniesienie atrakcyjności widowiska i znaczący wzrost poziomu absurdu.

  • 8. Moria
    • 2014-08-14 14:12:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jaka zmiana torów w NASCAR ?

    Ludzie, NASCAR to OWAL !!!

  • 9. Skoczek130
    • 2014-08-14 15:35:51
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Filozofia amerykańskich wyścigów to owale. W Europie jeździmy po torach krętych... ;)

  • 10. Greek67
    • 2014-08-14 22:45:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    amerykanie są zbyt tępi, żeby jeździć po krętych torach, dla nich zostaje tylko to nudne 1/4 mili i te paskudne dragstery i owale w paskudnych autach

  • 11. Martitta
    • 2014-08-14 23:26:40
    • *.dynamic.chello.pl

    @6. andy_chow - Hehe :) Wtedy efekt domina by im tak ładnie nie wychodził ;P

  • 12. RyżyWuj
    • 2014-08-15 01:17:27
    • *.korbank.pl

    Taaa IndyCar. Zamiast samochodu bezpieczeństwa, na tor powinien wjeżdżać van w kształcie hot doga i strzelać kanapkami w publiczność. Jankeskim prymitywizmom mowię stanowcze nein, danke.

  • 13. Skoczek130
    • 2014-08-15 10:49:17
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    F1 jest angielska, czyli sztuczna i sztywna... Jest mało otwarta na kibiców. I w tym względzie J.P. ma racje. ;)

  • 14. Reseller
    • 2014-08-16 23:06:36
    • *.dynamic.chello.pl

    Tyle, że wyścigi Indy są absolutnie oderwane od rzeczywistości samochodów seryjnych. Wyścigi F1 mają w założeniu być przedpolem, testem dla nowych rozwiązań, które za chwilę będą stosowane w samochodach seryjnych - OT różnica. Kiedy tarcze ceramiczne trafiły do F1?! a Kiedy Porsche i inne firmy zaczęły je stosować w samochodach seryjnych? Paliwo i oleje stosowane w F1 krótko po wprowadzeniu do F1 trafiają do naszych baków i silników. Mylę się? To mnie poprawcie.

  • 15. IndieR
    • 2014-08-17 12:11:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Indycar to nie tylko owale ale i sporo torów (głównie uliczne). Wystarczy oglądnąć jeden wyścig aby przekonać się o różnicy. Jeśli chodzi o walkę to F1 nie równa się z IndyCar. Tu nie ma durnych systemów DRS (owszem jest Push To Pass ale można go użyć także do obrony). Na youtube można oglądnąć sobie wszystkie wyścigi tego sezonu czy poprzedniego.

    Polecam obejrzeć sobie ten filmik z wyścigu:
    youtu.be/aGayPXe4gRA

  • 16. PanPikuś
    • 2014-08-17 13:50:10
    • *.dynamic.chello.pl

    @14 Wg mnie nie do końca masz rację. Pomysły z F1 były wolną twórczością i niektóre z nich zostały wprowadzone do aut drogowych. Natomiast F1 w założeniach ( przynajmniej do końca XX wieku nie była serią testową. Z niej czerpano rozwiązania dla cywili.

  • 17. Skoczek130
    • 2014-08-17 20:39:00
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @PanPikuś - kiedyś tak, ale prędzej czy później wszystko się "psuje"... ;) Obecna F1 jest parodią w porównaniu do tej sprzed 10 lat... ;)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo