BMW: zapowiedź GP Bahrajnu
Bezpośrednio z Malezji, zespół BMW Sauber wybiera się na trzecią rundę mistrzostw świata F1- GP Bahrajnu. Kierowcy zespołu, jak i jego szefowie wypowiadają się na temat toru Sakhir.„Nawierzchnia toru oraz wszystkie udogodnienia w Bahrajnie są dobre. Fakt, że tor leży pośrodku pustyni sprawia, że jest to coś specjalnego. Jeżeli jest wietrznie, tor zostaje zasypany piaskiem, co ma wpływ na naszą jazdę, ponieważ oznacza to obniżenie przyczepności, jak również bardzo obciąża wszystkie urządzenia.”
„W tym roku prawie wszystkie zespoły mają aktualne dane z Bahrajnu, gdyż mieliśmy tam podwójną sesję testową pod koniec lutego. Ponadto, zobaczyć mieszkańców w ich długich szatach i ich kobiety z zasłoniętymi twarzami zawsze jest czymś niezwykłym.”
Robert Kubica:
„Wyścig w Bahrajnie w 2006 był moim pierwszym wyjazdem na tor podczas weekendu GP jako kierowca piątkowy. To było naprawdę wspaniałe uczucie. Była mała przyczepność na torze spowodowana głównie podmuchami wiatru pustynnego, ale tor jest z pewnością łatwiejszy do pokonania na silnikach V8, niż V10. Teraz można pokonać dwa lub trzy zakręty na pełnym gazie.”
„Niemniej z nowymi oponami i zmniejszoną przyczepnością, wyścig w sezonie 2007 zapowiada nowe wyzwania. Ogólnie Bahrajn jest naprawdę ładnym torem i miałem tam ostatnio dwa bardzo produktywne dni testowe.”
Szef zespołu, Mario Theissen:
„Po mocnym starcie do sezonu w Australii i gorącym wyścigu w Malezji, w Bahrajnie pierwsza zaoceaniczna podróż sezonu dobiegnie końca. Chcemy przywieźć do Europy pozytywny wynik.”
„W Bahrajnie nasi kierowcy wyścigowi, Nick i Robert, wezmą udział we wszystkich sesjach treningowych. Sebastian Vettel debiutuje w tym czasie w World Series na Monzie. Timo Glock, nasz drugi kierowca testowy, również będzie się ścigał w ten weekend po raz pierwszy w sezonie 2007. Będzie uczestniczył w wyścigu GP2 w Bahrajnie.”
Dyrektor techniczny, Willy Rampf:
„Po tym jak większość zespołów wzięła udział w przedsezonowych testach w Bahrajnie, mamy solidne podstawy do ustawień bolidu. Z powodu piasku na torze zużycie opon może być całkiem duże.”
„Pod kątem aerodynamiki musimy uzyskać kompromis- w wolnych zakrętach idealna byłaby wysoka siła dociskająca, ale jednocześnie mamy długie i szerokie proste, gdzie kierowcy potrzebują wysokiej prędkości, aby wyprzedzać. Spodziewam się, że powinniśmy tam być w stanie umocnić naszą pozycję trzeciej siły w Formule 1.”
komentarze
1. piotrek
Kubica jest lepszy od Heindfelda tylko że bmw nie dopuści do tego aby to udowodnił
2. malii
Faktycznie, ale zaczyna tak to wyglądać. Szefowie BMW jednak powinni pamiętać, że Polska to również rynek na ich produkty i kto wie co się stanie jeśli dalej będą sobie w podobny sposób poczynać. Ja osobiście jestem w trakcie rozglądania się za nowym autem i obawiam się że nie będzie to BMW a gdybym był posiadaczem takowego bardzo poważnie zacząłbym zastanawiać się nad jego sprzedażą...
3. Tanis
Szefowie BMW doskonale wiedzą =, ze tylko jednym bolidem nie zajmą trzeciego miejsca na koniec sezonu, więc są zmuszeniu do wystawiania dwóch bolidów, które na punktowanych miejscach muszą dojeżdżać do mety wyścigów. Inna sprawa to testowanie innowacyjnych rozwiązań. A tutaj Robert jako drugi kierowca ma większe obowiązki.
4. witek70
Wersja pierwsza: BMW chce za 2 lata walczyć o mistrzostwo F1. W tym celu potrzebowali "królika dowiadczalnego", który by testował nowe rozwiązania. Musiał to być kierowca, za którym by nie stał żaden liczący się sponsor, aby w razie jego słabych występów związanych z dużą awaryjnością boidu sie zbytnio "nie sadził". Za 1,5 roku w miejsce Robreta wskakuje Vettel i dwaj niemcy walczą o tytuł.
Wersja 2: Kubica testuje nowe rozwiązania, dzięki czemu ma wpływ na rozwój bolidu "pod siebie" i to on wygrywa mistrzostwo. Drugim kierowcą jest ... Vettel :)
Miejmy nadzieję, że to druga wersja się sprawdzi :)
5. tomcat
jeśli ten sam kryzys, błąd pojawia sie dwukrotnie, świadczy to o złym zarządzaniu teamem. Jak długo mogą pojawiać sie te same złe decyzje i te same błędy ? Mario Theissen - skomentował wyścig Roberta krótko - chłopak miał pecha. O co chodzi ? Bardzo mi się to nie podoba.
6. tomcat
witek - pierwsza wersja jest bardziej prawdopodobna. Do trzech razy sztuka jeśli bolid Roberta znowu nawali to już nie można mówić o pechu czy zbiegu okoliczności. Wtedy zrobi się turbo gorąco. Polak zawsze ma pod górkę - szczególnie u helmutów.
7. zawit1
Ludzie od testowania są kierowcy testowi! Kierowcy podstawowi są od zdobywania punktów. Bardzo dobrze napisał Tanis że 1 bolidem nie zajmą 3 miejsca, więc muszą postarać się ze wszystkich sił, aby bolid Roberta jechał perfekcyjnie.
8. fezuj
A może Robert testuje również mechaników? szefostwo BMW sprawdza ile max. może trwać postój zanim kierowca któremuś mechanikowi kaskiem nie przypier....? na razie rekord to 14,6s i nie zauważenie uszkodzonego nosa! ciekawe po ilu (okazja pobić "rekord") sekundach w Bahrajnie Robert wysiądzie i komuś wykur...i ?
9. Dr.Thiem
O co wam chodzi ?! Robert Kubica to napewno wielki talent, jeśli chodzi o GP Australi miał pecha, zdaża się heifeld pewnie też nie ukończy, któregoś wyścigu z powodu awari bolidu. Natomiast w GP Malezji trzeba zrozumieć, że najbardziej zawinił Robert, gdyby nie jego błąd na pierwszym zakręcie następne wydarzenia nie miałby by miejsca i wyścig potoczyłby się zupełnie inaczej. Trudno błędy się zdarzają, Robert nie powinien jak naszybciej zapomnieć tego wyścigu tylko wyciągnąć z niego konsekwncje. Pozdrawiam i przestańcie być tacy bezkrytyczni w stosunku do Kubicy.
10. fezuj
A może Robert testuje również mechaników? szefostwo BMW sprawdza ile max. może trwać postój zanim kierowca któremuś mechanikowi kaskiem nie przypier....? na razie rekord to 14,6s i nie zauważenie uszkodzonego nosa! ciekawe po ilu (okazja pobić "rekord") sekundach w Bahrajnie Robert wysiądzie i komuś wykur...i ?
11. fezuj
A może Robert testuje również mechaników? szefostwo BMW sprawdza ile max. może trwać postój zanim kierowca któremuś mechanikowi kaskiem nie przypier....? na razie rekord to 14,6s i nie zauważenie uszkodzonego nosa! ciekawe po ilu (okazja pobić "rekord") sekundach w Bahrajnie Robert wysiądzie i komuś wykur...i ?
12. fezuj
A może Robert testuje również mechaników? szefostwo BMW sprawdza ile max. może trwać postój zanim kierowca któremuś mechanikowi kaskiem nie przypier....? na razie rekord to 14,6s i nie zauważenie uszkodzonego nosa! ciekawe po ilu (okazja pobić "rekord") sekundach w Bahrajnie Robert wysiądzie i komuś wykur...i ?
13. potas
Panowie spokojnie. To dopiero początek sezonu. Poczekajmy jeszcze ze dwa wyścigi i zobaczymy czy coś jest na rzeczy. Robert twierdzi że padło mu wszystko w bolidzie (skrzynia, hamulce, aerodynamika, radio ...) nie sądze żeby stuknięcie w Nicka mogło spowodować wszystkie te usterki, samochód Kubicy widać musi zostać dopracowany. Zauważcie że Kubica również popełnił błąd. Osobiście czekam na Bahrajn i zobaczymy co jest prawdą a co nie.
Ps. przestańcie odświerzać strone bo powielacie posty !!
14. SpeedyGonzalez
Pamiętam jak rok temu Kubica mówił, że nie przepada za tymi nowymi torami-"autostradami" jak Bahrain, gdzie nie ma nic po bokach. Widać mu się odmieniło.
15. leblon1
To że "helmuty" pracują 2 zespołami badawczymi
to jest jak na dłoni i Robert będzie się męczył z tą
nową skrzynią przynajmniej parę wyścigów.
To właśnie konstruktruktorom są potrzebne wyniki testów w ekstremaln. warukach jazdy , oni nie
zdążyli z tym przed sezonem. Chyba nie myślicie
że Mario T. wystawiłby Nicka do tego zadania , on ma teraz zbierać punkty te za 3-8 miejsca na innej zestawionej maszynie , żeby za bardzo nie odstawał od czołówki , a jak będzie sprawdz. super skrzynia Roberta , to włączy się na ostro do rywalizacji. Robert jest w tym wypadku jest stratny i jego dorobek punktowy jest na drugim planie , może przyjdzie jeszcze sprawdzać nowe rozwiązania ??
Taka jest niestety naga prawda , ale liczę , że
Robert da się poznać wszystkim z dobrej
strony i gdzieś się zahaczy czego bardzo jemu życzę.
Nie lubię Helmutów , są strasznie wyrachowani ,
już teraz się obwąchują Mario T. z Ralfem w
sprawie przejścia do zespołu.
Szefowie BMW to szczwane lisy postawili na
RYWALIZACJĘ-WALKĘ w zesp. konstruktorskich , w ekipach serwisowych i w rywaliz. kierowców.
Z takiego układu zawsze są dobre wyniki.
Z okazji Swiąt Pozrowienia dla Wszystkich
i na LUZIE!!
16. bih_ryan
To wszystko wina mechanikow calej ekipy bmw oni specialnie nie dopuszczaja do tego zeby Kubica mogl pokazac na co go stac.ciekawe ze nick ma bolid dopracowany na 100% a Kubicy jakos nie moga zrobic????ja mysle ze tu jest cos nie tak i najlepiej by bylo jak by Kubica zerwal kontrakt z bmw
17. elo77
napisz jeszcze ze leja mu do baku Pb95 i dociazaja bolid 200kg olowiu!!! Ludzie badzcie powazni!
18. legi
To wszystko to żenada ze strony BMW.Zespół to zespół.Jak chcą testować to niech sobie kupia króliki.ROBERT jest swietnym kierowca co pokazał w swoim pierwszym starcie w 2006 na mokrym HUNGARORINGU.Jezeli po raz trzeci będą problemy w BAHRAJNIE to już nie przypadek.Lecą z nim w H..... .PYTANIE CO ZROBIĆ PO BAHRAJNIE JEŚLI ZNOWU BĘDĄ PROBLEMY.NALEŻAŁOBY PRZ...... KOMUŚ Z OBSŁUGI TYM PIĘKNYM CZERWONYM KASKIEM ROBERTA.A JEŚLI TO NIE POMOŻE TO NASTĘPNY NA LIŚCIE JEST PAN MARIO T. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
19. paxonik
Panowie spokojenie przez pierwsze czesc sezonu bedzie tak wygladac a w drugim nasz chłopak juz bedzie tylko przed niemcem zobaczycie
20. pingu2000
tak elo77,zerwie kontrakt z bmw i zaraz zatrudni go Ron Dennis albo Ross Brawn (ale on przeszedl juz chyba na emeryture) ;-)
21. Tanis
bih_ryan - nikogo nie stać na zerwanie kontraktu, a na pewno nie Robert Kubicę. Może poradź mu jeszcze gdzie ma pójść i co robić, bo możliwości nie ma zbyt wiele. Ferrari ma już obsadę, McLaren też zajęte, Renault jest w tym sezonie kiepskie. Może do Torro Roso , albo inny tego typu zespół, który jest tłem dla dla ferrari, Hondy lub Toyoty
22. witek70
Jak dobrze, że następny wyścig już za niecały tydzień. Nie mogę się doczekać :)
23. Adanciu
w pewnym wywiadza dla BBC czy CNN Robert powiedził że mają 4 różne projekty bolidów. 1 ma heidfeld, robert próbował 2 bolidy,jak ten 4-ty w bahrajnie nawali dadzą mu ten projekt co ma heidfeld
24. klimpio
spkojnie panowie niektórzy kierowcy jezdża już dobre parę lat i zawsze dojezdzają bez punktów a nikt z nimi nie zrywa kontraktów Robert i tak jest w czołowce a przed nim jeszcze sporo wyścigów jeszcze będziemy zadowoleni,oby jak najpredzej.
25. Musalla
Być może mnie zrugacie za to co napisałem,ale mechanicy w pit stopie BMW powinni sobie zafundować młotki do odbijania tylnych kół Roberta szkoda pięści i sekund.Pozdrawiam w Bahrajnie będzie lepiej.!!!
26. mazi
Jestem pewien,ze zespol BMW gra fair wobec Kubicy i nikomu nie przychodzi do glowy faworyzowanie Nicka...W sporcie nie tylko licza sie umiejetnosci..Szczescie odgrywa podobna role..Zenujace sa niektore wypowiedzi na forum,choc przyznac musze ze na tej stronie nie ma takich za duzo..Pisza tutaj ludzie ktorzy nie sa z pierwszej lapanki jesli chodzi o F1:) Badzmy dobrej mysli i ze spokojem czekajmy az szczescie nie bedzie opuszczalo Roberta...
27. michlak
Nie uwierzę w to, że BMW (ekipa) sama psuje swoje bolidy żeby Polak nie przywoził punktów. To jest szerzej zaplanowana strategia, a Robert podpisując z nimi kontrakt na pewno wiedział na co się pisze. Heidfeld dostaje standardowy bolid do zdobywania punktów, a Robert testuje udoskonalenia. Ma to przynieść efekt podejrzewam w przyszłym sezonie. Nic tylko życzyć powodzenia Robertowi.
28. Madzia F1
no jasne ze Kubica jst lepszy od Nicka Heidfelda to chyba oczywiste jest :)
29. pablopl1984
Sami fachowcy no no , normalnie jak to czytam to mi sie smiac chce. Wiekszosc ludzi na tym forum to kibice od momentu jak Kubica zaczal jezdzic , a pisza takie rzeczy jakby siedzieli w tym temacie 15 lat conajmniej (Nie z pierwszej lapanki ) HEHEHE dobre.
30. pingu2000
pan tanis nie zalapal, to ironia do jednego z postow!
31. Tanis
Wiele piszecie o różnych sprawach, ale nic tak naprawdę o przygotowaniach do GP Bahrainu ( poza nielicznymi przypadkami ). Chciałbym zapytać Was jaką taktykę przyjmie BMW na ten trzeci i ostatni przed miesięczną przewą wyścig. Czy pojadą zachowawczo, tak by utrzymać 2-dwu punktową przewagę nad czwartym w klasyfikacji zespołem Renault. Chodzi mi o to czy będą jechać zachowawczo Byleby dojechać do mety i dowieść jakieś punkty A dopiero po miesięcznej przerwie będa pokazywać co udało się poprawić w F1.07 - i dopiero wtedy będziemy mogli spodziewać się prawdziwej walki Pomiędzy BMW, McLarenem i Ferrari . Czy Robert spuści uszy po dwóch nieudanych wyścigach ??
32. rafal_14
Kubice powini wywalić i wziąć Vettela.
33. Tanis
Czy ksywka rafal_14 oznacza, że masz 14 lat ?? Bo w tym wieku wygadywanie takich głupot nie jest karalne :-)
34. Kazik
Chyba Tanis doszedłeś do sedna sprawy.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz