Tor Sepang okiem Rubensa Barrichello
Rubens Barrichello, kierowca zespołu Honda, przed wyścigiem o Grand Prix Malezji, który odbędzie się już w najbliższą niedzielę, opisuje okrążenie toru Sepnag widziane z kokpitu kierowcy.„Zakręt pierwszy prowadzi do kolejnego ciasnego lewego zakrętu pokonywanego na drugim biegu, a potem do długiego, prawego łuku numer trzy, na którym osiągamy przeciążenie około 2,5 G. Kiedy wyjeżdżasz z zakrętu numer trzy jedziesz na pełnym gazie wrzucając kolejne biegi aż do siódmego i prędkości 270 km/h przed kolejną strefą hamowania znajdującą się przed prawym zakrętem numer cztery, pokonywanym na drugim lub trzecim biegu w zależności od przełożeń skrzyni. To nie jest trudny zakręt ale może być zdradliwy z powodu nierówności. Stamtąd jedziemy do pięknej kombinacji lewego i prawego zakrętu numer pięć i sześć pokonywanych bardzo szybko na piątym biegu. To naprawdę wymagająca sekcja toru, gdyż przeciążenia oddziałują na szyję raz z jednej strony, raz z drugiej. Ostatnio mogliśmy pokonywać te zakręty na pełnym gazie, ale w tym roku z uwagi na inną specyfikację opon raczej nie będzie to możliwe.”
„Potem mamy krótką prostą, po której następują dwa zakręty siedem i osiem z podwójnym szczytem [ang. apex]. Trzeba w nie wejść ze sporą prędkością, szeroko, a później zacieśnić tor jazdy, co może sprawić, że podsterowność przysporzy problemów. Później dojeżdża się do pierwszej prostej położonej z tyłu, która wiedzie do nawrotu numer 9, który przejeżdżamy na pierwszym biegu. Ważną rzeczą jest mieć tutaj dobrą trakcję, gdyż od razu skręca się w prawo, a zakręt numer 10, który nie jest trudnym zakrętem, prowadzi do prawego zakrętu 11 pokonywanego przy 130 km/h. Potem kolejna prosta i szybki lewy zakręt 12 pokonywany na pełnym gazie, na szóstym biegu przy 250 km/h”
„Łuk 13 wiedzie do zakrętu 14 i na długą tylną prostą, która jest dobrym miejscem do wyprzedzania. Ostatni zakręt numer 15 jest kolejną dobrą okazją do wyprzedzania; jadąc na drugim biegu wyjeżdża się na prostą start/meta, na której znajduje się linia kończąca okrążenie.”
komentarze
1. lako
"...tor jest bardzo szeroki, ale zarazem bardzo ciasny jeśli chodzi o tor jazdy, więc kierowcy starają się ją omijać cały czas próbując wyprzedzać.” Myślę że to dobra informacja dla Roberta, ponieważ on lubi jeżdzic agresywnie. :)
2. Tomson
Dwie długie proste to pole do popisu - dla szybszych samochodów są idealnym miejscem do wyprzedzania aczkolwiek tor jest generalnie szeroki zwłaszcza na tych wolnych zakrętach po długich prostych.Ciekawe jaka będzie pogoda bo jeśli by padało byłoby bardzo interesująco (ostatnie prognozy mówią o 20% możliwości na opady deszczu w każdym dniu zawodów). Może BMW znów trafi na dobre ustawienia aerodynamiki tak jak na szybkim torze Monza.
3. sasza
To fakt Robert lubi jeździć agresywnie, jednak przypominam, że tegoroczne opony wymagają innego stylu jazdy-bardziej płynnego i spokojnego niż agresywnego...niestety mieszanka użyta przez Bridgestone jest mniej przyczepna niż ubiegłoroczny Michelin więc o agresywnej jeździe możemy zapomnieć...a szkoda...
4. Tanis
Już niedługo :-) Za kilkanaście godzin pierwsze treningi. Żarty się kończyły i już jutro kierowcy będą starać się wykręcać najlepsze czasy. Zobaczymy jak sprawują się nowy pakiet areodynamiczny i nowe elementy skrzyni Roberta. Już rano będą pierwsze poważne dane :-)
5. tilan
w piątek i sobotę ma być zachmurzenie ale niestety w niedziele mają być burze oby powiało w drugą strone licze na Masse ze wygra
6. kimi fan
nie wiem czy autorzy tej strony maja dużo prac przedświątecznych ale nic nie pisza.Na innych stronach co chwile cos pisze
7. Kazik
No prawda kimi fan.F1 racing.net albo f1-live.com to kilkanaście newsów dziennie,ale trzeba być wyrozumiałym.Jaja wielkanocne.......gotują się dłuuugo.
8. yarpen.zirgin
Podwójny szczyt na zakrętach 7 i 8... chodzi tutaj chyba o to, że przechodzi się te dwa zakręty jak jeden, dojeżdżając 2 razy do wewnętrznego krawężnika. Ale jak to jednym słowem powiedzieć po polsku to nie wiem :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz