Nowy bolid Saubera jest przeciążony
Kierowcy zespołu Sauber mimo zdecydowanie różnej masy ciała obaj zgodnie przyznają, że jak do tej pory ich bolidy są zdecydowanie przeciążone w stosunku do wyznaczonego przez FIA limitu masy minimalnej, wynoszącego w sezonie 2014 692 kg.Wedle szacunków każde 10 kg dodatkowej masy bolidu przyczynia się do straty czasu na poziomie 0,36 sekundy na okrążeniu.
„Limit masy jest dla nas aktualnie mało osiągalny” mówił na Sepang Adrian Sutil z Saubera. „Mamy nadwagę i krok po kroku zamierzamy z nią schodzić, ale to zajmie nam trochę czasu.”
„Produkcja lekkich części jest kosztowna, ale na najbliższe kilka wyścigów mamy przygotowany plan regularnej redukcji masy.”
Adrian Sutil jest najcięższym kierowcą w stawce z wagą sięgającą 75 kilogramów. Drugi od konieca na tej liście jest jego partner ze zespołu, Esteban Guttierez, który waży skromne 61 kg. Meksykanin także przyznaje się do problemów z masą swojego bolidu.
„Nadal mamy dużo pracy, gdyż jesteśmy dość mocno przeciążeni” mówił. „W moim przypadku możemy nad tym łatwo popracować ale planujemy drobne kroki, które miejmy nadzieję w trakcie sezonu szybko poprawią sytuację.”
Jak wynika z szybkiego przeliczenia, Adrian Sutil ważąc 14 kg więcej niż Gutierrez teoretycznie na jednym okrążeniu traci do swojego partnera tylko z tego tytułu aż pół sekundy. Do F1 zaczynają ponownie powracać obawy o wyścig w odchudzaniu się zawodników i sugestie w stronę FIA na podniesienie minimalnego limitu wagi.
„Nie mogę zrzucić więcej kilogramów. Taki po prostu jestem” mówił Sutil. „Jestem wysoki, więc nie mogę zrobić zbyt wiele.”
„Niscy kierowcy mają oczywistą przewagę. To jasne, każdy o tym wie a ja liczę na jakieś zmiany w regulaminach, które wyrównają te proporcje.”
„Jest zupełnie inaczej niż w ubiegłych latach, gdyż teraz wysocy kierowcy mają jawną stratę na okrążeniu.”
FIA publikując wstępne zmiany regulaminu technicznego na sezon 2015 zapisała minimalną masę bolidu F1 na poziomie 701 kg.
komentarze
1. RyżyWuj
Jeśli strata 0,36s przelicza się na 10kg, to Massa chyba jest odlany z ołowiu. A Sutil może jedynie płakać, bo u nich w bolidzie największym balastem jest silnik Ferrari. Urwali ochronną pokrywę i nadal najcięższy motor w stawce. Nie ma to jak włoska myśl techniczna.
2. Greek
Dobrze masowali przez zimę, to im redukcja wyjdzie. Będzie rzeźba!
3. komentator
Do grupy anoryktyków dołączą kierowcy F1. Niektórzy mają partnerki które są modelami więc będzie im się łatwiej dopasować
4. Dexterus
@ 3.
To z deczka im współczuję, że mają modeli za partnerki. Ja tam bym wolał modelki, ale...co tam, o gustach się nie dyskutuje, mamy równouprawnienie seksualne.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz