FIA znowu zmienia reguły testów na Silverstone
Międzynarodowa Federacja Samochodowa dzisiaj przesłała do ekip dokładne wytyczne jakie będą obowiązywały podczas testów młodych kierowców na torze Silverstone.Zawodnicy w teorii będą mogli sprawdzić nowe części ale tylko pod warunkiem że zostaną one raz założone i będą w aucie przez cały dzień.
FIA potwierdziła także, że test nie będzie rozszerzony i będzie odbywał się w dniach 17-19 lipca.
Poniżej przedstawiamy dokładne wytyczne przesłane do ekip przez FIA:
1) Testy młodych kierowców pozostaną w formacie trzydniowym (17-19 lipca);
2) Podczas testu dostępna będzie jedna specyfikacja opon. Wykorzystania zostanie konstrukcja opon z sezonu 2012 ale z mieszankami twardą, średnią oraz miękką z sezonu 2013;
3) Pirelli otrzyma pozwolenie dostarczenia ekipom dodatkowych pięciu zestawów opon na ten test, a łączny zakres rocznych dostaw opon wyniesie 105 kompletów. Wszystkie te komplety mogą zostać wykorzystane;
4) Każdy kierowca, który brał udział w więcej niż dwóch wyścigach Mistrzostw Świata F1 może wziąć udział w tym teście, jeżeli celem jego jazd będzie testowanie opon dla dostawcy. Aby sprostać temu wymaganiu wszystkie zespoły w szczególności powinny zapewnić, że każda zmiana dokonywana w bolidach w trakcie tych testów jest tylko i wyłącznie związana z testowaniem opon i podlega planowi dostarczonemu przez Pirelli. Obserwator FIA zostanie wysłany na testy, aby zapewnić, że reguły te są przestrzegane;
komentarze
1. Martitta
Ciekawe czy Alonso znów zmieni zdanie, odnośnie obecności na testach ;)
2. wobz
ale kręcą
3. devious
Ale mieszają!
Rozwiązanie wydaje się proste:
-pierwszego dnia do auta wsiada MŁODY i porównuje opony z różnymi częściami - które części są lepsze. To trochę trudne ale obecnie młodzi mają naklepane tyle tysięcy km w symulatorach, że ocena przydatności części nie powinna być dla nich nieosiągalna.
-jak już test części jest wykonany i ustalono, które działają a które nie, na kolejny dzień lub dwa wsiada do auta etatowy kierowca i dopracowuje setup i pracuje nad oceną opon na danym zestawie opon
-ew. na 3ci dzień kierowca dostaje inne części do porównania wrażeń.
Jeżeli nie będzie padało to można na takich testach sporo zyskać.
4. Jahar
Mam wrażenie, że FIA próbuje za wszelką cenę zrobić wszystko by Mercedesowi nie stała się zbyt duża krzywda.
@Martitta. Wiesz dobrze, że nie tylko Alonso krytykuje taki rodzaj testów. Button jest podobnego zdania i też się określił co do jazdy tylko po to aby jeździć, Powiedział coś takiego, że zrobił wystarczająco dużo okrążeni na Silverstone i więcej nie potrzebuje a Mclaren wydaje się być w gorszej sytuacji od Ferrari i chyba nie ma nic złego w tym, że kierowcy nie chcą tracić sił na coś innego niż wyścig
5. dawid199422222
Kombinacje,kombinacje...
Czy nie lepiej od razu powiedzieć prawdę,że WELTMEISTER jest władcą świata??
6. Martitta
@4. Jahar - Widzisz dobrze, że tam jest uśmiech na końcu? :)
Alonso powiedział, że Ferrari będzie musiało go zmusić, do tych testów. Później zmienił zdanie. Teraz zapewne zrobi to znowu. Po prostu zabawna była forma, w jakiej to wyraził ;)
BTW. Na zdrowy rozum patrząc, wcale mu się nie dziwię. Dla pierwszych kierowców to marnotrawstwo czasu. Od czego mają pomagierów w teamie? ;)
Tutaj @ Jahar zgadzam się z Tobą.
Pzdr.
7. Ferrante
kempa007 - dobrze, że to napisałeś
Ja jednak, po przeczytaniu oswiadczenia FIA mam mieszane uczucia. Być może poruszanie się na tak "niepewnym gruncie" jak regulacje FIA powoduje moją konfuzję.
Jeżeli pozwolisz, i bedąc w zgodzie z regułami naszego forum, wkleję oświadczenie FIA w wersji oryginalnej:
"The FIA’s statement in full:
The FIA today informed Formula One’s teams of the conditions that will apply at the Young Driver Training Test scheduled to take place at Silverstone as of July 17.
The announcement follows a meeting of F1’s Sporting Committee on Wednesday, July 3 at the Nurburgring, prior the German Grand Prix.
The conditions set out are in accordance with Article 22.4(h)(i) of the F1 Sporting Regulations, as recently amended by the World Motor Sport Council, and are as follows:
The Young Driver Training Test will remain a three-day test, from July 17-19.
Only the 2012 construction will be used for the test but with the hard, medium and soft 2013 compounds.
The test will now allow teams to field drivers who have competed in more than two F1 World Championship events provided that the purpose of them doing this is to test tyres for Pirelli.
In order to meet this requirement, all teams shall ensure that any changes made to a car at these times are exclusively related to the tyre tests set out in the run plan provided by Pirelli.
An FIA observer will be appointed to ensure the regulations are being followed."
8. Ferrante
kempa007
nie wyjaśniłem co mnie tak skonfudowało. Już to czynię. W artykule, który komentuję pojawiło się zdanie, cytuję: "Zawodnicy w teorii będą mogli sprawdzić nowe części ale tylko pod warunkiem że zostaną one raz założone i będą w aucie przez cały dzień." koniec cytatu.
Nie znajduję w oficjalnym tekście nic na temat "raz założonych" cześci, choć bardziej odpowiadałoby "jednorazowo założonych" cześci.
Jeżeli team XYZ dla lepszego dogrzewania opon postanowi na nosie bolidu umieścić miniaturkę Wieży Eiffla, to w garażu, pomiędzy stintami, wolno ją zdemontować i założyć ponownie? Po raz drugi , trzeci, czwarty... Do końca dnia testowego musi być obecna na bolidzie.
Czy na drugi dzień, niezdemontowana stauetka może pozostać jako "raz założona" do końca drugiego dnia testowego?
Sorry kempa007, oczywiście nie wymagam odpowiedzi na, lekko głupawe, pytania powyżej. Chciałem jedynie zwrócić uwagę, jak szeroko można interpretować "ścisłe" zapisy regulaminów FIA.
Ukłony z Krakowa
J.K.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz