komentarze
  • 1. Martitta
    • 2013-07-09 15:08:08
    • *.dynamic.chello.pl

    Ciekawe czy Alonso znów zmieni zdanie, odnośnie obecności na testach ;)

  • 2. wobz
    • 2013-07-09 15:29:42
    • *.adsl.inetia.pl

    ale kręcą

  • 3. devious
    • 2013-07-09 15:31:50
    • *.adsl.inetia.pl

    Ale mieszają!

    Rozwiązanie wydaje się proste:
    -pierwszego dnia do auta wsiada MŁODY i porównuje opony z różnymi częściami - które części są lepsze. To trochę trudne ale obecnie młodzi mają naklepane tyle tysięcy km w symulatorach, że ocena przydatności części nie powinna być dla nich nieosiągalna.
    -jak już test części jest wykonany i ustalono, które działają a które nie, na kolejny dzień lub dwa wsiada do auta etatowy kierowca i dopracowuje setup i pracuje nad oceną opon na danym zestawie opon
    -ew. na 3ci dzień kierowca dostaje inne części do porównania wrażeń.

    Jeżeli nie będzie padało to można na takich testach sporo zyskać.

  • 4. Jahar
    • 2013-07-10 00:16:58
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Mam wrażenie, że FIA próbuje za wszelką cenę zrobić wszystko by Mercedesowi nie stała się zbyt duża krzywda.

    @Martitta. Wiesz dobrze, że nie tylko Alonso krytykuje taki rodzaj testów. Button jest podobnego zdania i też się określił co do jazdy tylko po to aby jeździć, Powiedział coś takiego, że zrobił wystarczająco dużo okrążeni na Silverstone i więcej nie potrzebuje a Mclaren wydaje się być w gorszej sytuacji od Ferrari i chyba nie ma nic złego w tym, że kierowcy nie chcą tracić sił na coś innego niż wyścig

  • 5. dawid199422222
    • 2013-07-10 12:12:02
    • *.197.88.18.edial.pl

    Kombinacje,kombinacje...
    Czy nie lepiej od razu powiedzieć prawdę,że WELTMEISTER jest władcą świata??

  • 6. Martitta
    • 2013-07-10 15:42:29
    • *.dynamic.chello.pl

    @4. Jahar - Widzisz dobrze, że tam jest uśmiech na końcu? :)

    Alonso powiedział, że Ferrari będzie musiało go zmusić, do tych testów. Później zmienił zdanie. Teraz zapewne zrobi to znowu. Po prostu zabawna była forma, w jakiej to wyraził ;)

    BTW. Na zdrowy rozum patrząc, wcale mu się nie dziwię. Dla pierwszych kierowców to marnotrawstwo czasu. Od czego mają pomagierów w teamie? ;)
    Tutaj @ Jahar zgadzam się z Tobą.
    Pzdr.

  • 7. Ferrante
    • 2013-07-10 16:21:49
    • *.ksi-system.net

    kempa007 - dobrze, że to napisałeś
    Ja jednak, po przeczytaniu oswiadczenia FIA mam mieszane uczucia. Być może poruszanie się na tak "niepewnym gruncie" jak regulacje FIA powoduje moją konfuzję.
    Jeżeli pozwolisz, i bedąc w zgodzie z regułami naszego forum, wkleję oświadczenie FIA w wersji oryginalnej:

    "The FIA’s statement in full:
    The FIA today informed Formula One’s teams of the conditions that will apply at the Young Driver Training Test scheduled to take place at Silverstone as of July 17.

    The announcement follows a meeting of F1’s Sporting Committee on Wednesday, July 3 at the Nurburgring, prior the German Grand Prix.

    The conditions set out are in accordance with Article 22.4(h)(i) of the F1 Sporting Regulations, as recently amended by the World Motor Sport Council, and are as follows:

    The Young Driver Training Test will remain a three-day test, from July 17-19.

    Only the 2012 construction will be used for the test but with the hard, medium and soft 2013 compounds.

    The test will now allow teams to field drivers who have competed in more than two F1 World Championship events provided that the purpose of them doing this is to test tyres for Pirelli.

    In order to meet this requirement, all teams shall ensure that any changes made to a car at these times are exclusively related to the tyre tests set out in the run plan provided by Pirelli.

    An FIA observer will be appointed to ensure the regulations are being followed."

  • 8. Ferrante
    • 2013-07-10 16:44:55
    • *.ksi-system.net

    kempa007

    nie wyjaśniłem co mnie tak skonfudowało. Już to czynię. W artykule, który komentuję pojawiło się zdanie, cytuję: "Zawodnicy w teorii będą mogli sprawdzić nowe części ale tylko pod warunkiem że zostaną one raz założone i będą w aucie przez cały dzień." koniec cytatu.

    Nie znajduję w oficjalnym tekście nic na temat "raz założonych" cześci, choć bardziej odpowiadałoby "jednorazowo założonych" cześci.
    Jeżeli team XYZ dla lepszego dogrzewania opon postanowi na nosie bolidu umieścić miniaturkę Wieży Eiffla, to w garażu, pomiędzy stintami, wolno ją zdemontować i założyć ponownie? Po raz drugi , trzeci, czwarty... Do końca dnia testowego musi być obecna na bolidzie.
    Czy na drugi dzień, niezdemontowana stauetka może pozostać jako "raz założona" do końca drugiego dnia testowego?

    Sorry kempa007, oczywiście nie wymagam odpowiedzi na, lekko głupawe, pytania powyżej. Chciałem jedynie zwrócić uwagę, jak szeroko można interpretować "ścisłe" zapisy regulaminów FIA.

    Ukłony z Krakowa

    J.K.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo