Od sezonu 2014 wszyscy otrzymają jednakowe silniki
Według doniesień z padoku podczas dzisiejszego spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych FIA zablokuje możliwość wprowadzania zmian w silnikach pod konkretne zespoły.Według założeń FIA wszystkie silniki będą musiały być homologowane i mieć identyczną specyfikację, czyli ekipy takie jak Toro Rosso a także prawdopodobnie Lotus i Caterham otrzymają dokładnie taki sam pakiet nowych V6.
Przeciwko różnym specyfikacjom silnikowym miał podobno mocno zabiegać Mercedes, który uważa, że taki zabieg podnosi koszty i doprowadza do większych różnic między dużymi i małym ekipami.
Zacytowano także anonimowego członka padoku F1, który stwierdził, że: „Infiniti może zbudować własny silnik jeśli tylko zechce.”
komentarze
1. Wiater
Infiniti weźmie silnik Renault, lekki "tuning" i plakietke Infiniti przykleją :D
2. carlos11111
Jeszcze pare sezonow a zrobia losowanie w grudniu kto na jakim miejscu zakończy poszczególny wyścig i będą udawali ze się scigaja.
3. mazur81
To w ogóle niech każdy jeździ identycznym bolidem i będziemy mieli trochę szybszą GP2...:/
4. Ageur
Troche przykro, że po F1 nie można się spodziewać innowacji :( Regulamin jest tak sztywny, że już raczej nigdy nie zobaczymy jakiś szalonych pomysłów typu 6 kołowy bolid :P
5. MEDIATION
Może to jest jakieś wyjście, homologowane jednostki napędowe, dało by to wiekszy wplyw na wyłonienie najlepszych kierowców w stawce, oczywiście można dodać jaki to ma wpływ skoro każdy ma inną konstrukcję bolidu i awaryjność też będzie miała znaczenie.
Więc jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę :-)
A w F1 wszystko rozbija się o spore pieniądze.
6. Skoczek130
Przynajmniej unikniemy różnic w osiągach jednostek... ;) Choć zawsze będą szukać, by tylko znaleźć przewagę inną drogą. ;)
7. Polak477
Przeczytaliście co napisane jest w tym artykule? :) To akurat jest dobre, bo skoro ktoś ma sprzedawać silnik to niech sprzedaje go identycznego wszystkim. Prawdopodobnie premiowane będą ekipy tworzące taki silnik (bo będą tworzyły go pod własne potrzeby), ale z drugiej strony skoro ktoś sprzedaje silnik Renault to dostosowywanie go do 4 różnych zespołów tworzy jakby 4 różne silniki, więc nie powinno być w takim przypadku nazwy tego silnika przy bolidzie. To będzie chyba najsprawiedliwsze (mimo tego, że wolałbym obecne przepisy to jednak ten przepis ma sens).
Bardziej martwi mnie to, że jeżeli silnik będzie wymagał homologacji to znaczy, że w trakcie sezonu nie będą mogli go modyfikować?
8. kuba601
tak
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz