Red Bull przed GP Bahrajnu
Kierowcy zespołu Red Bull zmierzają do Bahrajnu z nadzieją na udowodnienie, że RB9 jest konkurencyjną konstrukcją i że występ w Chinach był jedynie przypadkową wpadką.Jakie są korzyści płynące z rozgrywania dwóch wyścigów pod rząd?
„Pozytywną stroną jest to, że w piątek, podczas drugiego weekendu szybko wchodzi się w rytm. Oszczędza się czas poprzez bezpośrednią podróż z jednego wyścigu na drugi i można nieco szybciej przywyknąć do nowej strefy czasowej, gdyż nie trzeba podróżować tak daleko. Jedyną wadą jest to, że nie ma możliwości fizycznego i mentalnego odpoczynku po pierwszym wyścigu.”
Jak dostosowujesz swoje przygotowanie do takich wyścigów?
„Jeżeli chodzi o relaks i odpoczynek, większość robię w trakcie poniedziałku po pierwszym wyścigu. We wtorek wykonuję lekki trening na siłowni lub gram w badmintona, aby utrzymać ciało i umysł w odpowiednim trybie.”
Preferujesz podróżowanie z jednego wyścigu na drugi czy wolisz mieć dłuższą przerwę?
„Ważne jest, aby kalendarz był dobrze zbalansowany, tak aby kierowcy mieli właściwe okresy na odpoczynek, aby móc naciskać na sto procent podczas każdego wyścigu. To oznacza, że czasami dobrze jest mieć dwa wyścig pod rząd, podczas gdy kiedy indziej przydają się dłuższe przerwy.”
Opowiedz nam coś o torze w Bahrajnie.
„Zakręty mogą cię zdenerwować i doprowadzić do błędów, gdyż tor jest bardzo szeroki i często nie do końca wiadomo gdzie znajduje się szczyt danego zakrętu. Dla przykładu podam zakręt numer 14, który jest ukryty, gdy się do niego zbliżamy.”
Mark Webber
Jakie są korzyści z wyścigów rozgrywanych pod rząd?
„Lubimy ściganie, a to kolejna okazja do ponownego ścigania, więc z tej strony to pozytywne. Jesteśmy z grubsza w jednej części świata, więc wyścigi rozgrywane pod rząd mogą stanowić efektywny sposób na ściganie. Jeżeli chodzi o przemysłową stronę to dobra organizacja.”
Jak dostosowujesz swoje przygotowanie do takich wyścigów?
„Ważne jest, aby być przygotowany na kolejny wyścig zaraz po zakończeniu pierwszego, więc ważna jest jak najszybsza podróż na docelowe miejsce. Gdy uda ci się zdobyć dobry wynik podczas pierwszego wyścigu nie zostaje się w klubie zbyt długo, aby to świętować, gdyż trzeba się upewnić, że będzie się gotowym na kolejny wyścig. To krótki okres; ważne jest aby był odpowiedni trening, który pozwoli ci utrzymać kondycję.”
Preferujesz podróżowanie z jednego wyścigu na drugi czy wolisz mieć dłuższą przerwę?
„Dobrze jest mieć dwa wyścigi pod rząd, potem trochę przerwy, a potem znowu wrócić na tor. Gdy nie ścigamy się mamy szansę nieco się przegrupować.”
Jaki jest twój ulubiony zakręt na torze w Bahrajnie?
„Bardzo lubię ostatni sektor, zakręty 12 i 13, stanowią miłą część okrążenia. Ta część jest nieco szybsza, gdyż reszta toru jest dość wolna i nie tak fajna. Jest tam kilka szybkich zakrętów, która mogą dać ci satysfakcję.”
komentarze
1. Skoczek130
W zeszłym roku świetnie sobie poradzili z warunkami w Sakhir. Obecnie jednak ich problemy są dużo większe. Ciężko będzie pokonać Ferrari czy Lotusa.
2. Mark RBR
Mam nadzieje ze sobie tez swietnie poradza w tym sezonie ;-)))
3. Ananas
Miejsca Sebastiana Vettela w GP Bahrajnu, w których brał udział. W nawiasie zespół, który w danym sezonie reprezentował.
Sezon 2008: nie sklasyfikowany z powodu uszkodzeń bolidu po kolizji (Toro Rosso)
Sezon 2009: 2. miejsce (Red Bull)
Sezon 2010: 4. miejsce - pole position (Red Bull)
Sezon 2011: wyścig nie odbył się
Sezon 2012: 1. miejsce - najszybsze okrążenie, pole position (Red Bull)
4. Ananas
Miejsca Marka Webbera w GP Bahrajnu, w których brał udział. W nawiasie zespół, który w danym sezonie reprezentował.
Sezon 2004: 8. miejsce (Jaguar)
Sezon 2005: 6. miejsce (Williams)
Sezon 2006: 6. miejsce (Williams)
Sezon 2007: nie sklasyfikowany z powodu awarii skrzyni biegów (Red Bull)
Sezon 2008: 7. miejsce (Red Bull)
Sezon 2009: 11. miejsce (Red Bull)
Sezon 2010: 8. miejsce (Red Bull)
Sezon 2011: wyścig nie odbył się
Sezon 2012: 4. miejsce (Red Bull)
5. beret
3 i 4. wiec wszystko w normie
nic mnie nie dziwi
gdyby BRON BOZE Red Bull 4 late temu postawil na Mark nie mieliby zadnego majstra
tylooooooo, proooosze waaaaas BEZ KOMENT ! Hejterzy
6. orto
Achtung! Tylko beret może komentować !!!! Reszta precz!!!! Hejterzy!!!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz