Problemy z ciśnieniem paliwa w bolidzie Webbera
Australijczyk nie mógł dojechać do boksów, gdyż w jego bolidzie zabrakło paliwa. Przepisy są w takiej sytuacji jasne, dlatego Australijczyk wystartuje do jutrzejszego wyścigu z końca stawki. Tymczasem Sebastian Vettel świadomie nie przejechał w Q3 pomiarowego okrążenia, aby na wyścig mieć możliwość wyboru świeżego kompletu opon.„Mamy oczywiście zupełnie inną strategię, niż samochody z przodu. Czy zadziała, przekonamy się jutro. Myślę jednak, że na podstawie zebranych informacji – podjęliśmy słuszną decyzję. Obraliśmy zupełnie inne nastawienie. W kwalifikacjach wszystko sprowadziło się do ostatnich minut. Na torze było cicho, a potem zrobiła się kolejka, gdy każdy zaczynał okrążenie. To nie był jednak problem. Jutro możemy wybrać świeży komplet opon.”
Mark Webber, P22
„To bardzo rozczarowujące. W Q1 wszystko było w porządku. Czułem się dobrze w bolidzie i mieliśmy dobry plan na resztę sesji. W Q2 nastąpiły problemy z ciśnieniem paliwa. Musiałem zgasić silnik i nie udało się dojechać do boksu. W zasadzie kwalifikacje się dla mnie skończyły, zanim tak naprawdę się zaczęły. Potrzebujemy więcej szczęścia jutro. To nie jest nasza optymalna pozycja startowa, ale musimy wyciągnąć z niej co się da.”
komentarze
1. daveron
zadziwiajace jak doskonale przygotowane do wyscigu auto ma za kazdym razem vettel a ile problemow dotyka webbera...
2. Skoczek130
Pooglądaj chłopcze wyścigi z zeszłego roku oraz sprzed trzech lat... ;]
3. Mat5
Webber nie ma łatwego życia w Red Bullu. Znowu to w jego samochodzie są jakieś usterki. Gdyby można było zamienić Webbera miejscami z Hamiltonem, to Vettel byłby nieźle utemperowany.
@ Skoczek130 co do tych sezonów, które miałeś na myśli, to rzeczywiście Vettel miał więcej DNF-ów i usterek. Ale teraz ta sytuacja z Webberem nie jest już normalna.
4. Lotuss
to już jest po prostu załosnee :D
5. lysy441
Żeby mieć problemy z ciśnieniem paliwa trzeba je mieć w zbiorniku. hehe Webber miał 150 ml... Resztę dopowiedzcie sobie sami...
6. silvestre1
Multi 12.
7. Kalor666
Vettel nie miał tempa dziś wiec głupio by wyszło gdyby Mark był wyżej ;-)
8. KamileQQ
No cóż, kolejny raz Webber
9. Skoczek130
@Mat5 - możliwe, że to Hamilton byłby utemperowany... a co do twojej odpowiedzi, cóż... szukam teorii spiskowych. Wiem jednak jedno - Webber to nierówny kierowca, który nie zasługuje na to, aby mu zaufać. Dowiódł tego w 2010r. Dziękuje.
10. Jacko
Nie jestem przekonany, czy tak całkiem świadomie nie ustanowili czasu. Jakiś czas jednak Vettel cisnął i dopiero jak wyleciał z toru zwolnił i zjechał. Przecież gdyby to była taktyka, to mogli wcale z boksu nie wyjeżdżać.
11. zenobi29
9. Skoczek130 - sam dobrze wiesz, ile znaczy dla zawodnika wsparcie zespołu.Mark takowego nie ma. A jeśli już, to tylko niezbędne minimum.
Dla przypomnienia - Robert i BMW Sauber. Jakieś niewyjaśnione wpadki. Począwszy od radia a skończywszy na zamianie kół itp pierdołach.Wyniki Roberta byłyby zgoła inne gdyby nie ten właśnie brak wsparcia. Aczkolwiek i tak, wbrew zamiarom zespołu, przyprawiał ich o ból głowy i zgrzytanie zębami. Prawda?
Porównywanie Marka i Roberta było by nieporozumieniem, to tez tego nie czynię.
Jednak również uważam , że należytego wsparcia od zespołu Mark nie ma.
12. Grzesiek 12.
11 zenobi29
100% racji w temacie :)
Pozdrówki :)
13. dzeku7777
W skrócie: Szkoda mi Marka... Lubię go, choć kibicuję Kimiemu... Mam nadzieję, że Vettel skończy poza pierwszą 6... Niżej raczej po prostu nie może byźć, awarii pewnie też nie będzie mieć, a wypadku nikomu nie życzę...
14. bobi2104
@Skoczek130 nie no a Fetelowi to już można? czy źle zrozumiałem?
15. Skoczek130
@zenobi29 - masz racje i zgadzam się z Tobą. Chodzi mi jednak o fakt, iż zespół nie stawia na niego w walce o tytuł. Mają swoje powody. Gdyby zrobili to w 2010r, nie zdobyliby majstra. Odpowiadając od razu @bobi2104 - szefostwo dobrze wyszło na stawianiu na Vettela - w końcu jest trzykrotnym mistrzem świata. Zresztą podobnie jest z sytuacją z Hamiltonem w 2008r. czy też Fernando Alonso w Renault. Koval i Fisico byli ewidentnymi pomagierami.
16. Kojo
Zobaczymy jak to będzie, ale RBR cały czas jest groźny nawet jak startują z dalszej pozycji, Vettel zaczyna na twardszej mieszance i na pewno będzie chciał maksymalnie wydłużyć pierwszy stint. Choć nie są zadowoleni z tempa degradacji opon będą walczyć o jak najlepszą lokatę, ale myślę, że będzie im ciężko właśnie z uwagi na szybkie zużycie opon.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz