Webber: tor w Singapurze powinien nam pasować
Formuła 1 zakończyła już europejską część sezonu F1 i zmierza do Singapuru. Ze względu na rozgrywanie wyścigu w nocy, cały personel F1, włączając w to kierowców pozostanie w europejskiej strefie czasowej, co może stwarzać dodatkowe wyzwanie. Kierowcy Red Bulla nie mogą doczekać się ulicznego wyścigu.„Singapur to jedna z perełek w kalendarzu, gdyż atmosfera nocnego wyścigu jest niesamowita. Lubię ten wyścig także dlatego, że tor jest świetny do ścigania- co częściowo jest spowodowane przez fakt, że ścigamy się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Singapur to fascynujące miasto. Wszystko tam wygląda czysto i schludnie. Wszyscy pozostajemy tam w europejskiej strefie czasowej, a ponieważ wyścig nie rozpoczyna się przed 20:00, większość kierowców śpi tam do 14:00- to dość niezwykłe.”
Mark Webber
„Mieliśmy już dobre wyniki w Singapurze. To bardzo wymagający tor i jeden z tych, na których nasz bolid powinien dobrze się spisywać. Na torach ulicznych wypadaliśmy solidnie w tym roku, a to dodaje mi pewności, że nasz bolid znowu będzie w dobrej formie. Lubię odwiedzać Singapur, jest tam czysto i bezpiecznie. Wszyscy cieszą się na ten wyścig, a ja dodatkowo uwielbiam fakt, że przyjeżdża tam sporo Australijczyków, zwłaszcza tych mieszkających na zachodnim wybrzeżu. To dość niezwykłe.”
komentarze
1. ForzaFerrari
Rzeczywiście w Sinapurze Red Bull powinien powrócić do walki o podium,być może mawet o zwycięstwo.
2. Skoczek130
Za nami niewygodne rundy dla tej ekipy. Myślę, że teraz będzie dla nich tylko lepiej. Nie skreślałbym jeszcze Sebastiana. Co do Marka - jest równy, ale jak sam stwierdził, ta równość nie wystarcza.
3. zzagrobu
pytanie za 100 pkt.: czy czytaliście kiedyś o jakimś torze inaczej niż "to jeden z najlepszych torów w kalendarzu"? :) Osobiście uważam, że akurat bez gp singapuru F1 spokojnie by się obeszło. Dużo ciekawszy tor jest w Turcji
4. Martitta
@3 zzagrobu - Tak. Są jeszcze opinie: "To jeden z najbardziej wymagających torów", "To jeden z najtrudniejszych torów" i "To jeden z najszybszych torów w kalendarzu"... ;-P
Ufam, że RedBull Racing w Singapurze odegra się tak jak Hamilton po Spa :)
5. atomic
mam nadzieje ,że vettel zaśpi na starcie z 4 lini i zostanie objechany przez marka
6. fanAlonso=pziom
3 a ja uważam że nie ! Szczerze mówiąc to jest to jedna z bardzo niewielu rzeczy za jaką jestem wdzięczny berniemu. Ten wyścig to kapitalna sprawa, tor jest interesujący, klimat też a te widoki to po prostu jak z bajki. Ale turcja to też ciekawy tor w zasadzie mi się podobają tylko 3 tory tilke : singapur, turcja i malezja. A reszta OUT z kalendarza
7. SLU
MUSZE TO NAPISAĆ DUŻYMI LITERAMI BO NIE MOGE CZYTAĆ TEGO ŻE GROSJEAN JEST SZYBKI PISAŁEM KIEDYŚ ŻE NIEBĘDE ZDZIWIONY JAK RAIKONEN BEDZIE WOLNIEJSZY W KWALIFIKACJACH OD GROSJENA NAWET ZA FAWORYTA UWAŻAŁEM GROSJENA ALE RAIKONEN MA WMIARE DOBRE TEMPO WYSCIGOWE A GROSJEAN SIE ROZWALA ALE CHCE WAM POWIEDZIEĆ ŻE ANI RAIKONEN ANI GROSJEAN NIESĄ SZYBCY MAJĄ POPROSTU BARDZO DOBRY BOLID RAIKONEN POD KONIEC SWOICH JAZD W FERRARI PRZEGRYWAŁ Z CIENKIM MASĄ DO TEGO RAIKONEN MIAŁ DWU LETNIĄ PRZERWE DODATKOWO STRACIŁ DZISIAJ JAKBY RAIKONEN JEZDZIŁZ MASSĄ TO MASSA BY GO OBJERZDŻAŁ JESZCZE BARDZIEJ NIŻ 2 LATA TEMU GDYBY RAIKONEN JEZDZIŁ TERAZ W FERRARI Z ALONSO BYŁA BY PRZEPAŚĆ TAK JAK ALONSO-GROSJEAN W RENAULT AZ GROSJENA WYWALILI WTEDY TO BYŁO MIARODAJNY POMIAR SZYBKOSCI GROSJENA GROSZEK MA POPROSTU SŁABEGO KIEROWCE W POSTACI RAIKONENA KTÓRY TO BYŁWOLNIEJSZY OD MASSY NA DODATEK PO DWU LETNIEJ PRZERWIE A WY MÓWICIE ŻE GROSJEAN JEST SZYBKI ONI MAJĄ POPROSTU SZYBKI BOLID NIE TRZEBA BYC WIELKIM ZNAWCĄ ZEBY TO WIEDZIEĆ
8. luca motorsport
@SLU czlowieku o co ci chodzi?
9. Esotar
SLU, proponuję wkleić tekst do czegoś pokroju WORD. Napisałem dużymi literami, bo muszę. A potem pogadamy o F1.
10. Esotar
fanAlonso=pziom, z tymi torami to poszedłeś po bandzie. Czegoś takiego się nie spodziewałem. :)
Dla mnie akurat Singapur to super pielgrzymka, i tak będzie. Tor=nuda.
Dołączę do tego Węgry, Valencię, Australię, Monaco, Wielką Brytanię, Nurburgring, Suzuka, Korea, Catalunia, Abu coś tam i Kanadę. Na torach "wąskich" bez wspomagaczy typu DRS, KERS będziemy mieli w 90% nudę w worku. Dlatego Pirelli dostało wytyczne co do opon, dlatego zmieniono regulamin, wszystko po to aby urozmaicić rywalizację. Szkoda że połowa torów jest do dupy. Że to niby klasyka F1, tak, ścigali się na nich syrenkami, absolutnie nie wolno ich wywalić z repertuaru.
Chwała całej "dyrekcji", że w tym roku mogłem oglądać tor w Bahrajnie (kosztem Turcji - szkoda) i wreszcie tego gniota Nurburgring zastąpili wspaniałym Hockenheim. A tyle fajnych torów czeka w kolejce, np. A1 Ring w Austrii, coś wspaniałego.
11. Skoczek130
@Esotar - pomijając Suzukę, reszta torów dla mnie może zniknąć. Nie cierpię Kanady, leje na Silve, które teraz jest jeszcze gorsze, niż było. Węgry to nieporozumienie. Nurburgring jest przeciętny. Katalonia nadaje się tylko do testów. Co do Singapuru i Australii - są dla mnie neutralne, ani ziębią, ani parzą. Walencja jest gnojona na każdym, a ja uważam, iż wcale nie jest najgorsza. ;) Istanbul jest świetny, Hocke w sumie też. Pzdr :)
12. fanAlonso=pziom
10 ja pisałem jedynie o torach tilke które mi się nie podobają i które mi się podobają pozostałe tory mają coś w sobie ja nie patrze tylko na widowisko, możliwości wyprzedzania ale bardziej pod kątem doświadczeń z rfactora (może to trochę niezbyt adekwatne do rzeczywistości ) a także atmosfery, położenia obiektu itp. i tak
Albert park - kapitalny tor uliczny, często są świetne wyścigi, poboczy za wielkich nie ma, a jak popada to wychodzi jeden z najlepszych wyścigów jaki oglądałem ( w 2010r)
Sepang - tor o różnych zakrętach; wolne, średnioszybkie, szybkie, tor szeroki można obierac różne linie przejazdu, a jak tam walnie z nieba deszcz to powódź gwarantowana, wilgotnosc powietrza też stanowi wyzwanie dla kierowców i wtedy wychodzi kto jak trenował
Sakhir - w sumie lubię ten tor nawet ( może oprócz lewego podwójnego zakrętu nr 9 chyba nr 9 który ciężko przejechac bezbłednie) ma parę szybkich zakrętów ostrych hamowań źle nie jest
Chiny - za chiny nie lubię pierwszego zakrętu tego ślimaka poza tym okolica taka szara, bura, wielkie trybuny i padok którego ciężko zapełnic
Barcelona - wolałem ją bez tej szykany która niby miałą poprawic wyprzedzanie a skoro teraz jest drs to mogliby już jeździc poprzednią konfiguracją dwa prawe szybkiezakręty prowadzące na prostą startową, jakieś GP Hiszpanii musi byc więc dobrze że będzie zmieniac się z Valencią
Monaco - o tym miejscu zostało już dużo powiedziane i każdy chyba wie dlaczego to tak specjalne GP , pomimo to nie poboba mi się że na tegoroczny wyścig na wyjściu z st devote pozbyli się bandy, bo do monaco nie pasuje robienie bezpiecznych poboczy
Canada - świetny tor, takich obiektów brakuje obecnie na całym świecie proste > szykana> ściany blisko cud, miód, malina
Valencia - 1 i 3 sektor jest jeszcze do zniesienia ale reszta to porażka z tymi kilometrowymi poboczami, wg mnie jedynie 2 ciekawe wyścigi tam były 2010 - lot Marka Webbera i tegoroczne GP
Silverstone - naprawdę zmartwiło mnie to że zmienili silverstone było idealne, teraz jest takie szuczne z tą nową sekcją mogli nowe boksy postawic na miejscu starych i byłoby ok a teraz tor ten stracił tzw flow, poza tym zawsze dużo ludzi i to tu się wszystko zaczęło
Nurgurgning / Hocke - co prawda to nie nordshleife ale pętla GP też jest dobra a byłaby wręcz idealna gdyby nie tilke który zmienił pierwsze zakręty tzw sekcję Castrol S - szybką szykanę prawy do lewego w takie jakieś niedorozwinięte zakręty że tak napiszę bo nie potrafię znaleźc innego słowa. Hocke ( celowo tak piszę bo tor Hockenheimring już nie istnieje od 10 lat) to dno zrobione jedynie by zadowolic berniego i spółkę, jak ostatnio słyszałem w Q na Sky jak M. Brundle opowiadał że teraz jest lepszy tor kibice mogą oglądac niemal cały tor to mnie zaskoczyło niemile bo pare trybun można było w lesie zrobic jeszcze a nie rozwalac asfalt na starym torze którego uważam (łem) za 2 najpeszy tor zaraz po spa
Hungaroring - fakt tor nudny ale blisko Polski i mam nadzieję w przyszłym roku się tam wybrac i jedynie dlatego chcę by pozostał w kalendarzu
SPA - ulubiny mój obiekt a przynajmniej był dopóki nie zepsuli bus stopu i la source przekształcając je w bezpłciowe zakręty z dużymi połaciami asfaltu jak i zakręt rivage i puhon
Monza - osobiście wolałem ten obiekt z 2 szykanami lewo - prawo, lewo- prawo rozpoczynającymi okrązenie ( w niejscu dzisiejszej 1 szykany) ale ogólnie tor przez lata najmniej się zmienił nie licząc nie ścigania się na owalu już
Singapur - pisałe już o nim w poscie wyżej
Suzuka - na początku to taka dziwna mi się wyglądała ale jednak daje po garach szczególnie od esek do zakrętów degnera a i kibice są spontaniczni
Korea - to kmiot parę prostych trochę szybkich zakrętów taki chaos moim zdaniem jedynie lubię 3 ostatnie zakręty
Yas Marina - 1 sektor, reszta dno ( a no i wyjazd z alei serwisowej innowacyjny) fajne lampki na hotelu yas no i to by było na tyle
USA - widziałem okrążenie na razie nic specjalnego ale poczekam do wyścigu z ostateczną oceną
Interlagos - dobry obiekt, ale jeszcze lepszy był i dłuższy w latach 70 jak ktoś miał okazję się przejachac na jakimś symulatorze. Jedynie co mnie martwi to to, że chcą przeniesc boksy za szykany Senna S ( pierwsze zakręty ) i wtedy start nie będzie już tak emocjonujący. Dlatego niech się uczą na błędach z Silverstone i wyremontują stare boksy,
Istambul Park - zabójcza 8 jeden z najlepszych zakrętów na świecie ogólnie tor w porządku może końcówka okrążenia z tymi wolnymi zakrętami mogłaby byc lepsza i bez lotniska na poboczach ale z radości przywitałbym ten obiekt z powrotem w lkalendarzu
inne tory które bym widział w kalendarzu F1 to : RBring, Magny Cours, Fuji Speedway, Laguna Seca i Zandvoort.
uff to chyba mój najdłuższy komentarz tutaj tym którzy wytrwali czytając to składam gratulacje !
13. luca motorsport
Nie wiem jak wygladala by Formula 1 bez takich torow jak Nurburgring, Silverstone, Albert Park, Monako, Silverstone albo Suzuki, co do reszty to zgadzam sie z @fanAlonso=pziom.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz